Ana: Estoy muy feliz por tu matrimonio. Carlos: Sí, tengo que poner un ________________ en el periódico pronto. A. anuncio de boda B. anuncio de película C. anuncio de teatro D. anuncio de apertura

Answers

Answer 1

Answer:

A) Anunció de Boda

Explanation:

Because they are getting married

Answer 2

The answer is

A. Anuncio de boda

Reason being is because matrimonio means marriage and the translation from A. is announcement of wedding


Related Questions

Your foot is connected to your leg. In Spanish, these two body parts are ______.

Answers

Foot = pie

Leg = pierna

For this case we have that the sentence in Spanish is translated as:

"Tu pie esta conectado a tu pierna".

Then, the two parts of the body mentioned are the foot and the leg, which in Spanish would be:

Pie

Pierna

Answer:

These two body parts are:

Pie

Pierna

Sr. Fernandez: Greets you, describes the program, and asks you a question.
You: Answer his questions, using descriptive adjectives and the present tense.
Sr. Fernandez: Asks you a question about the future.
You: Respond appropriately, using the formal future tense.
Sr. Fernandez: Asks you about your interest in the program.
You: Using the past tense, answer the question.
Sr. Fernandez: Poses a situation where you must give formal directions.
You. Give the directions using formal Usted commands.
Sr. Fernandez: Poses a second situation where you must give informal instructions.
You. Give the instructions using informal Tú commands.
Sr. Fernandez: Thanks you, asks a question.
You: Respond negatively, thank him, and give him a farewell.
Sr. Fernandez: Returns the farewell.

Answers

Answer:

Drag the tiles to the correct boxes to complete the pairs. Not all tiles will be used.  

Find the solutions to the linear equations represented by the models shown, where circles and squares are shown evenly balanced on balance beams. Assume the weight of a circle is 1 unit and the weight of a square is x units.  

x = 4  

x = 2  

x = 3  

x = 5  

x = 9  

x = 6

Explanation:

The correct answers for this assignment are the following.

Sr. Fernández: Hola Luis. ¿Cómo te va? Es un gusto tenerte aquí. Nuestro programa es uno de los de mayor calidad en el país. Son seis meses de estudios "teórico-prácticos," desde la historia de las Relaciones Públicas, sus teóricos más importantes, hasta los desarrollos tecnológicos y aplicaiones actuales. ¿Ya tienes experiencia profesional en esta actividad?

You: Gracias Sr. Fernández. Estoy emocionado. De hecho, al graduarme de la Preparatoria, entré como ayudante de la Gerente de Medios en una Agencia de Publicidad. Trabajé casi un año en labores administrativas y me sentí muy a gusto. Fue una experiencia gratificante.

Sr. Fernández: ¿Cómo piensas aplicar estos nuevos conocimientos en tu carrera profesional, ahora que termines la escuela?

You: Tengo muchas ganas de abrir mi propia empresa de Medios. Yo voy a  darme de alta en la Secretario de Economía como un empresario independiente y trataré de conseguir muchos clientes para ofrecerles mis servicios.

Sr. Fernández: ¿Y qué fue lo que particularmente te llamó la atención de nuestro programa?

You: Cundo ví el nivel y la experiencia de los profesores que imparten el programa, supe que era información de calidad que combina la experiencia con la academia. Se lo enseñé a mis papás y les gustó bastante.

Sr. Fernández: Y vives lejos de aquí.

You: No. Usted toma la autopista central 33 hacia el Sur y sale en la calle  "Lagos." Sobre esa calle llega usted a la Farmacia y da vuelta a la derecha. Mi casa es la tercera con una puerta azul. De hecho, son como 10 minutos desde aquí.

Sr. Fernández: Bueno, ahora es hora de que me digas en qué te quieres especializar para proceder con el papeleo. Díselo a mi asistente que está conmigo. Ella es Ana.

You: Hola Ana. Quiero especializarme en comunicación digital. Aquí te dejo mis papeles, la ficha de depósito del banco, mi formato para ocupar los dormitorios, para que luego tú me mandes la confirmación y me digas cuando me presento.

Sr. Fernández: Muy bien. Gracias porque traes todos los documentos completos. ¿Algo más que deseas saber?

You: No. Muchas gracias. Todo muy claro. Me despido. Que tenga buena tarde.

Sr. Fernández: Qué te vaya bien. Nos vemos pronto.

Lee la frase y escribe el subjuntivo del verbo en paréntesis. Read the sentence and write the subjunctive of the verb in parenthesis (Be careful! These verbs have a stem change). You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿

Yo pido que todas las visitas ________(escoger) sus propias habitaciones.

Answers

Answer:

escoján

Explanation:

How would you ask a teacher how are you doing in Spanish ?

Answers

como estas is how are you doing in Spanish

Como estas is how are you in Spanish

te acuerdas de jorge ? el ______ muy guapo​

Answers

Te acuerdas de jorge ? el ___ chico ___ muy guapo​

Otras opciones que podrías usar para completar la frase son:

muy alto

muy simpático

muy inteligente

muy amable

muy talentoso

La palabra que falta en la oración es "chico". La oración completa sería:

"¿Te acuerdas de Jorge? El chico muy guapo."

Sí, me acuerdo de Jorge. Es un chico muy guapo.

El espacio en blanco del diálogo debe completarse con la forma pretérita o imperfecta apropiada del verbo ser de la siguiente manera;

¿Te acuerdas de Jorge?

¡Él era muy guapo!!!

Cuando hablamos de la apariencia o los rasgos de personalidad de alguien en el pasado, típicamente usamos el tiempo imperfecto, ya que describe acciones o eventos continuos o habituales en el pasado.

En la oración dada, "¿Te acuerdas de Jorge? ¡Él era muy guapo!", estamos describiendo la apariencia de Jorge en el pasado. Dado que su guapura se considera una característica o estado en lugar de un evento específico con un punto final claro, usamos el tiempo imperfecto "era", que indica que era consistentemente o habitualmente guapo en el pasado.

Complete Question;

Fill in the blank in the following dialogue with the appropriate preterite or imperfect form of the verb ser below

¿Te acuerdas de Jorge?

¡Él __ muy guapo!!!

Cuando llegaba de la escuela y no había nadie en mi casa, iba a casa de___. A. La vecina b. Los bloques c. La tortuga d. El mundo

Answers

For this case we can translate the sentence as:

When I arrived from school and there was no one in my house, I went to the home of _______________.

We must complete the prayer. The options we have are:

The neighbor.The blocks.The turtle.The world.

It is observed that the option that best adapts is option A.

When I arrived from school and there was no one in my house, I went to the neighbor's house.

Answer:

Cuando llegaba de la escuela y no había nadie en mi casa, iba a casa de la vecina.

¿Está Marta allí? _______ Marcela.

Es

Allí

Dejar

Tomar

Answers

the answer is Es bc of Está

The answer is “¿está Marta allí? Es Marcela

Please select the word from the list most closely associated with the word below.
la secadora
barrer
cocinar
ropa
los platos
alfombra​

Answers

Ropa (clothes), because la secadora means dryer (as in clothes dryer in this context). Barrer means to sweep, cocinar means to cook, los platos mean plates/dishes, and alfombra means carpet/rug.

Barrer means Sweep

Cocinar means cook

Ropa means. Clothes

Los platos means. The plates

Alfombra means the. Rug

!!!!!
You've decided to go into law enforcement as a career. Explain in Spanish what part of law enforcement you want to practice and why you want to fight crime. *Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade.

Answers

Answer:

Me gustaría ser parte del cuerpo de policía, en particular de la sección de homicidios o de delitos violentos. Me interesa la investigación de casos complicados y el trabajo en colaboración con forenses científicos. También creo que podría trabajar en la unidad de delitos económicos, persiguiendo la corrupción política que hace mucho daño a la sociedad.

Explanation:

Translation: I'd like to work as a police officer, perhaps in homicides or in violent crimes. I am interested in police investigation and complex cases in collaboration with forensic. I also think I could work investigating corruption and economic crimes.

Answer:

Me gustaría ser parte del cuerpo de policía, en particular de la sección de homicidios o de delitos violentos. Me interesa la investigación de casos complicados y el trabajo en colaboración con forenses científicos. También creo que podría trabajar en la unidad de delitos económicos, persiguiendo la corrupción política que hace mucho daño a la sociedad.

Explanation:

Alguien que me pueda dar un resumen de “el príncipe” de maquiavelo, porfaaaa :)

Answers

Answer:

Prince Rogers Nelson fue un cantante, compositor, músico, productor de discos, actor y cineasta estadounidense. Con una carrera que abarca cuatro décadas, Prince fue conocido por su trabajo ecléctico, su extravagante presencia en el escenario, su extravagante sentido de la moda y el uso del maquillaje, y su amplio rango vocal.

Explanation:

Un globo electrostáticamente cargado ejerce una fuerza de atracción sobre un papel de tal forma que se pueden identificar dos cargas positivas en la periferia del globo y una negativa en la periferia del papel. Las cargas del globo y del papel están colocadas en los vértices de un triángulo equilátero cuyos lados tienen una longitud de 5 cm, tal como se muestra en la figura. Se sabe que la carga q1tiene polaridad negativa con un valor de 20 μC (microcoulomb), la carga q2 tiene polaridad positiva con una magnitud de 10μC y la carga q3 también tiene polaridad positiva con una intensidad de 30 μC.




Determina la magnitud de la fuerza de atracciónresultante que ejercen las cargas q2 y q3 sobre q1 y el ángulo del vector de la resultante.
a. Utiliza el plano cartesiano para graficar el resultado, de la magnitud de la fuerza de atracción.​

Answers

The magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.

How to determine magnitude?

Coulomb's law describes the force between two charges. It states that the force between two charges is directly proportional to the product of their charges and inversely proportional to the square of the distance between them. The equation is:

F = k × |q1×q2| / r²

where F = magnitude of the force between the charges, k = Coulomb's constant (~8.99 × 10⁹ N m²/C²), q1 and q2 = charges, and r = distance between the charges.

The direction of the force is along the line joining the charges. For like charges, the force is repulsive and for unlike charges, the force is attractive.

First, find the forces exerted on q1 (negative charge) by q2 and q3 (positive charges). Both forces will be attractive and directed towards the respective charges.

Force due to q2:

F12 = k × |q1q2| / r²

F12 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 1010⁻⁶ C| / (0.05 m)²

F12 = 3.596 N, directed towards q2.

Force due to q3:

F13 = k × |q1q3| / r²

F13 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 3010⁻⁶ C| / (0.05 m)²

F13 = 5.394 N, directed towards q3.

To find the resultant force, add these two forces vectorially. Given that the charges are placed at the vertices of an equilateral triangle, the angle between F12 and F13 is 60 degrees. We can use the law of cosines to find the magnitude of the resultant force:

F = √( F12² + F13² + 2F12F13cos(60°) )

F = √( (3.596 N)² + (5.394 N)² + 2(3.596 N) × (5.394 N)×0.5 )

F = 7.65 N

Next, find the angle of the resultant force vector with respect to F12 (or the line joining q1 and q2). Use the law of sines for this:

sin(θ) = F13 × sin(60°) / F

θ = arcsin( (5.394 N) × √(3)/2 / 7.65 N )

θ ≈ 51.8 degrees

So, the magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.

In the Cartesian plane, plot these forces as vectors starting at q1 and directed towards q2 and q3, and then plot the resultant force as a vector starting at q1 and making an angle of 51.8 degrees with the line joining q1 and q2.

Find out more on charges here: https://brainly.com/question/25922783

#SPJ2

Tomás es el____artista de la clase. Dibuja super bien.
más
menos
mejor
peor​

Answers

Mejor is the answer because it means the best

Mejor i believe it is your welcome

¿Enrique, porqué __________ enojado ayer?

Estabas
Estabais
Estaban
Estabamos

Answers

Estabas is the correct answer

Fill in each blank with the correct PRETERITE conjugation of the verb in parentheses.
Ex. Después de las clases, mis amigos _________ (correr) al cine. ANS: corrieron

1. Yo ________________ (montar) la bicicleta con mis amigos. *

2. Las chicas ________________ (cantar) la música de Katy Perry. *

3. Benjamín ________________ (comer) el sándwich con el jamón y el queso. *

4. Mi hermana ________________ (pasar) tiempo con amigos. *

5. Yo ________________ (escribir) a mis amigos en México. *


Irregular Verbs
For each of the items below, select the conjugated irregular verb that best fits in the blank.
¿Qué ___ ella y su amiga a las ocho de la mañana? *

Sokka y yo ___ al restaurante a las cinco. *

¿Tú___ un libro de matemáticas? *

Cuando ___ frío, llevo una chaqueta. *

¿Elena y tú __ una fiesta este sábado? *

¿Tus padres te ___ que debes limpiar el baño? *

Cuando ___ tiempo libre, nosotros nos gusta pasar tiempo en la playa. *

Mi madre ___ que yo necesito sacar buenas notas. *

El lunes, los hermanos ___ de comer al perro. *

Usted ___ más tarde. *

Answers

First part

1. "monto"

2. "cantan"

3. "come"

4. "pasa"

5. "escribo"

Sorry I can't figure out the last part :'(

But I hope it helps.

1- yo (monto)

2-las chicas (cantan)

3-Benjamin (come)

4-mi hermana (pasa)

5-yo (escribo)

Anyone can explain to me how to conjugate present tense and past tense. Please please, please. I am in Spanish 2, moving on to Spanish 3 for ninth grade and I really want to grasp this

Answers

yo — I.

tú — you (informal)

él/ella/usted — he/she/you (formal)

nosotros/nosotras — we.

vosotros/vosotras — you all (informal)

ellos/ellas/ustedes — them / you all (formal)

I hope this is helpful lol have fun next year in Spanish 3, I'm going into 9th also and doing Spanish also

Present Tense -ar verbs

En mis viajes, me gusta visitar _____________ porque me encanta la historia. A. zoológicos B. museos C. parques de diversiones D. jardines botánicos

Answers

Answer:

Museos.

Explanation:

You can learn a lot of history at the museum.

The answer is b because u learn in museums

I dont know how to do this and what it means. Help

Answers

Answer:number 7 is b and number 8 is a

Explanation:hope this helps with some of it

I believe 7 is b!! Hope this helps !!

SPANISH HELP EASY AND BRAINLIEST
Nosotros nos (olvidar) tu nombre
has olvido
hemos olvidado
hemos olvido
han olvidado
please explain if you can and answer if you are sure

Answers

Answer:

hemos olvidado

Explanation:

olvidado is the past participle of olvidar. hemos is the perfect

1. ¿Quién es la hermana de tu madre?
a. Es mi tía. B. Es mi abuela.
C. Es mi prima.
D. Es mi madre.

Answers

Answer:

a. Es mi tía

Explanation:

¿Quién fue a la quinceañera de Virginia?

Pedro, Josie y Heather fue a la quinceañera de Virginia.

Pedro, Josie y Heather fuí a la quinceañera de Virginia.

Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.

Pedro, Josie y Heather fuiste a la quinceañera de Virginia.

Answers

Answer:

C. Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.

Explanation:

Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.

Explanation : “fueron” is the past tense word of “fue”

to assist: ayudar asistir contender sensible

Answers

The answer is: ayudar

The Answer is ayudar

Choose the best Spanish equivalent to the phrase. Actions speak louder than words.

-Lo major es ser franco
-Mas vale tarde que nunca
-Las palabras se las lleva el viento
- el amor todo lo puede

Answers

Lo major es ser franco

lo major es ser franco. this translates to “the best thing is to be frank”

Do some online research on the traditional costumes in Ecuador and the distinctive dress of Ecuadorians. Write a description in Spanish, using the preterite tense, about the way Ecuadorians used to dress from any decade in the early twentieth century of your choice. Include your opinions about the clothes, such as how comfortable and practical the clothes seem to be. Also, compare the dress from that decade to current fashion trends, using comparatives and superlatives.


Please
Help me
Now

Answers

Answer:

Explanation:

la vestimenta típica de los ecuatorianos no es muy diferente de la de hace algunos años, estos trajes fueron introducidos por los incas. Ellos llevaban ropas tales como vestidos, chales, cinturones y blusas. Las faldas y las camisetas fueron traídos por los españoles. La vestimenta varíaba dependiendo de la regiòn, pero no dependiendo de la época.

Pienso que la ropa usada por lo ecuatorianos es muy abrigada por la temperatura en la que viven, no es muy cómoda, pero debido a las condiciones sí es práctica.

La vestimenta de antes de la llegada de los españoles era más tradicional y también mucho más abrigada.

Los ecuatorianos estaban menos cómodos con sus vestimentas tradicionales y tal vez un poco más incómodos.    

Answer: Un cambio en las tendencias de la moda ecuatoriana moderna y tradicional. Ecuatoriana tradicional ropa era de colores brillantes y las mujeres usaban vestidos largos y vaporosos. La moda ecuatoriana moderna se ha vuelto más informal y las mujeres usan pantalones y camisas menos coloridos.

Explanation:

Please solve this for me

Answers

Answer:

B: A site for making friends.

Explanation:

"Una chica buscando amistad" means a girl looking for friends.

Answer:

(D): a site for finding travel partners ~hope this helps~

What does partido mean in Spanish?

Answers

Answer:

It means: match/game

Explanation:

Partido means match

It means match or game.

En inglés el "tiburón" es the

Answers

Answer:

tiburon= shark

Explanation:

Fill in the blank with the correct form of ser.

David y Roberto _____ amigos.



soy

somos

son

es

Answers

Answer is son

If you use the ser chart it will help a lot

Yo-soy. Nosotros-Somos

Tu-eres. Vosotros-sois

El/Ella-es. Ella’s-son

Answer:

C) Son

Explanation:

got it right on edge

Me encantan las fresas. Como fresas _____ en el verano.

A. nunca

B. más o menos

C. todos los días

D. por supuesto

Answers

Answer: The correct answer is C. todos los días

Explanation:

Because what it means in english is .....

I love strawberries. Like strawberries every day in the summer.

todos los días - means every day!

* Hopefully this helps:) Mark me the brainliest:)!!!

C. Todo Los Dias

This would be your answer.

Can someone pleaseeee correct my spanish pargraphs :((

Answers

Basketball is baloncesto, está has an acento on the a, instead of tres hermanitos and dos hermanos put 5 hermanos y dos de ellos so pequeños, rápido is spelled with an acento in the and aburrid has two r’s and one b

CAN SOMEONE JUST TRANSLATE THIS WHOLE PAGE ASAP THX

Answers

What whole page? I can help you but there's no attachment to your question

Other Questions
Write the equation of the line with slope 4 through the point (-2, 5) PLEASE HELP!!!Gold symbolizes the hard work and knowledge needed to achieve something desired.How does the symbol of gold affect the meaning in The Alchemist?Select each correct answer.Gold is the ultimate treasure, motivating Santiago to abandon everythingeven Fatima.The desire to find gold prompts Santiago to begin his journey to the pyramids.The alchemist cannot give the Englishman the recipe for gold because it must be earned.The Englishman is driven by his desire for gold, teaching the boy the danger of blind ambition. If a spinner is spun 5 times then each event is independent True or false? 3. After the Revolutionary War, which branch of government did the states make more powerful? A. Their judges B. Their governors C. The state governments D. Their assemblies The thane came to court to discuss his land with the king. What does the bolded word mean?Question 6 options:A rich rulera slave ownera free man who is in service to a medieval lorda land owner Dale makes a model of part of an elemental solid by attaching balls to each other with rods.His model looks something like the following image:How could Dale improve his modeA.by using springs instead of rods to allow the model atoms to vibrate in their positionsB.by using strings instead of rods to allow the model atoms to move more freelyC.by using different sizes of balls to represent different kinds of atomsD.by using cotton balls instead of hard balls to allow the model atoms to change size The volume of a gas at 400.0ml when the pressure is 1.00atm. at the same temperature, what is the pressure at which the volume of the gas is 2.0l? Whats the difference between eustress and distress? Please answer fast!!! will give brainliest!!!given: m arc PIV = 7/2 m arc PKV Find: mVPJ What is the lub-dub sound of a heartbeat? blood moving through the arteries and veins pacemaker controlling the heart rate atria contracting followed by the ventricles valves of the heart closing The appellate court system in Georgia was established by what?A. state statuteB. U.S. StatuteC. Constitutional amendmentD. the supreme court WW2 began because great Great Britain and france refused to allow germany to invade austria true or false "Bacon's Rebellion" was mainly caused by A toy rocket is launched straight up into the air with an initial velocity of 60 ft/s from a table 3 ft above the ground. If acceleration due to gravity is 16 ft/s2, approximately how many seconds after the launch will the toy rocket reach the ground? How does polygenic inheritance differ from mendelian inheritance What is an equivalent expression to x^-3 Arun Decided to walk 7 1/3 miles to his friend house . After he had gone 3 5/8 miles , he stopped to rest . How much farther does he have to walk to reach the friend house ? what is the meaning of antiguas meaning An atom emits a photon when one of its electrons:collides with another of its electronsexchanges quantum states with another of its electronsundergoes a transition to a quantum state of lower energyundergoes a transition to a quantum state of higher energy Please help me..........