It’s ‘una cuenta’ Cuenta means card in spanish.
The answer is “una cuenta” your welcome
¿Enrique, porqué __________ enojado ayer?
Estabas
Estabais
Estaban
Estabamos
Estabas is the correct answer
Es importante ser cortés. It is important to be polite. (general)
C. Read the following sentences. Write S (for specific) if the sentence mentions specific
people. Write G (for general) if it does not mention specific people. Follow the models
Modelo 1 G Es necesario ser puntual.
Modelo 2 -S Es necesario que ustedes sean puntuales.
1. Es necesario estar atento en el bote de vela.
2.No es bueno que nosotros hagamos ruido en las habitaciones.
3.Es importante que tú observes al guía.
4.Es mejor no ofender a los reyes.
5.Es bueno dar propinas.
6.Es importante que usted sea cortés con los vendedores.
1. G
2. S
3. S
4. G
5. G
6. S
I hoped it helps!!
Escoge el verbo que es correcto en cada espacio en blanco. Ayer por la mañana yo _____ a un primo mío.
conocía
conocí
Answer:
Conocí
Explanation: it is past and you met him for the first time.
Answer:
conoci
Explanation:
What does partido mean in Spanish?
Answer:
It means: match/game
Explanation:
Partido means match
It means match or game.
Explain how stem-changing –ir verbs are different from stem-changing –ar and –er verbs in the present subjunctive. Answer in English!
The answer that I put down on my test is Stem-changing -ir describe how you are feeling in the future and -ar & -er describe how you are feeling in the present. And it all depends on the words around it if it should end in er then the word would end with er feminine masculine. a or o e or i.
Hope this helps
-Jazmine C.
The difference between the Subjunctive Forms of stem-changing –ir verbs are different from stem-changing –ar and –er verbs is:
Stem-changing –ir verbs has many more variations and examples than those of the other verbs.Present Subjunctive Tense in Spanish.The subjunctive form is used to mention events which have not occurred or are not certain to occur, such as wishes or dreams, this conjugation, with respect to stem changing verbs, is more diverse in those infinitive verbs that end in go, such as:
Pedir: pida / pidas / pidamos / pidáis / pidan.Dormir: duerma / duermas / durmamos / durmáis / duerman.Ir: vaya / vayas / vayamos / vayáis / vayan.Therefore, the diversity of the conjugation forms of the stem changing verbs ending in -ir is what differentiates it from the other verbs.
If you want to learn more about Subjunctive in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/12989517
Write the Command
1. ¿Preparo la cena? Sí, _______________
2. ¿Paso la aspiradora? Sí, ______________
3. ¿Bebo mucha agua? Si ____________
4. ¿Toco el piano? Sí, ___________
5. ¿Paseo al perro? Sí, _____________
6. ¿Descanso para la clase? Sí, ______________
7. ¿Duermo en la casa de mi amigo? Sí, ___________
Bold Answers:
Question 1. ¿Preparo la cena? Sí, _______________
Answer 1: Sí, prepárala.
Translation 1: Do I make the dinner? Yes, make it.
-
Question 2. ¿Paso la aspiradora? Sí, ______________
Answer 2: Sí, pásala.
Translation 2: Do I pass the vacuum cleaner? Yes, pass it.
-
Question 3. ¿Bebo mucha agua? Si ____________
Answer 3: Sí, bébela.
Translation 3: Do I drink a lot of water? Yes, drink it.
-
Question 4. ¿Toco el piano? Sí, ___________
Answer 4: Sí, Tócalo.
Translation 4: Do I play the piano? - Yes, play it.
-
Question 5. ¿Paseo al perro? Sí, ___________
Answer 5: Sí, paséalo.
Translation 5: Do I walk the dog? - Yes, walk it.
-
Question 6. ¿Descanso para la clase? Sí, ______________
Answer 6: Sí, descansa.
Translation 6: Do I rest for the class? - Yes, you rest.
-
Question 7. ¿Duermo en la casa de mi amigo? Sí, ___________
Answer 7: Sí, duerme.
Translation 7: Do I sleep in my friend's house? - Yes, you sleep.
-
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
CAN SOMEONE JUST TRANSLATE THIS WHOLE PAGE ASAP THX
What whole page? I can help you but there's no attachment to your question
Un globo electrostáticamente cargado ejerce una fuerza de atracción sobre un papel de tal forma que se pueden identificar dos cargas positivas en la periferia del globo y una negativa en la periferia del papel. Las cargas del globo y del papel están colocadas en los vértices de un triángulo equilátero cuyos lados tienen una longitud de 5 cm, tal como se muestra en la figura. Se sabe que la carga q1tiene polaridad negativa con un valor de 20 μC (microcoulomb), la carga q2 tiene polaridad positiva con una magnitud de 10μC y la carga q3 también tiene polaridad positiva con una intensidad de 30 μC.
Determina la magnitud de la fuerza de atracciónresultante que ejercen las cargas q2 y q3 sobre q1 y el ángulo del vector de la resultante.
a. Utiliza el plano cartesiano para graficar el resultado, de la magnitud de la fuerza de atracción.
The magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.
How to determine magnitude?Coulomb's law describes the force between two charges. It states that the force between two charges is directly proportional to the product of their charges and inversely proportional to the square of the distance between them. The equation is:
F = k × |q1×q2| / r²
where F = magnitude of the force between the charges, k = Coulomb's constant (~8.99 × 10⁹ N m²/C²), q1 and q2 = charges, and r = distance between the charges.
The direction of the force is along the line joining the charges. For like charges, the force is repulsive and for unlike charges, the force is attractive.
First, find the forces exerted on q1 (negative charge) by q2 and q3 (positive charges). Both forces will be attractive and directed towards the respective charges.
Force due to q2:
F12 = k × |q1q2| / r²
F12 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 1010⁻⁶ C| / (0.05 m)²
F12 = 3.596 N, directed towards q2.
Force due to q3:
F13 = k × |q1q3| / r²
F13 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 3010⁻⁶ C| / (0.05 m)²
F13 = 5.394 N, directed towards q3.
To find the resultant force, add these two forces vectorially. Given that the charges are placed at the vertices of an equilateral triangle, the angle between F12 and F13 is 60 degrees. We can use the law of cosines to find the magnitude of the resultant force:
F = √( F12² + F13² + 2F12F13cos(60°) )
F = √( (3.596 N)² + (5.394 N)² + 2(3.596 N) × (5.394 N)×0.5 )
F = 7.65 N
Next, find the angle of the resultant force vector with respect to F12 (or the line joining q1 and q2). Use the law of sines for this:
sin(θ) = F13 × sin(60°) / F
θ = arcsin( (5.394 N) × √(3)/2 / 7.65 N )
θ ≈ 51.8 degrees
So, the magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.
In the Cartesian plane, plot these forces as vectors starting at q1 and directed towards q2 and q3, and then plot the resultant force as a vector starting at q1 and making an angle of 51.8 degrees with the line joining q1 and q2.
Find out more on charges here: https://brainly.com/question/25922783
#SPJ2
I dont know how to do this and what it means. Help
Answer:number 7 is b and number 8 is a
Explanation:hope this helps with some of it
I believe 7 is b!! Hope this helps !!
What's ayudé a my abuela so Sabado translated to in English
Answer:
I helped my grandmother so Saturday
Explanation:
Why would there be a so? Did you type it wrong?
I helped my grandma Saturday
Alguien que me pueda dar un resumen de “el príncipe” de maquiavelo, porfaaaa :)
Answer:
Prince Rogers Nelson fue un cantante, compositor, músico, productor de discos, actor y cineasta estadounidense. Con una carrera que abarca cuatro décadas, Prince fue conocido por su trabajo ecléctico, su extravagante presencia en el escenario, su extravagante sentido de la moda y el uso del maquillaje, y su amplio rango vocal.
Explanation:
Escoge todas las frases correctas.
Isabel Allende:
ganó un Premio Nobel de Literatura
escribió novelas históricas
Usa valientes personajes femeninos
escribió novelas históricas
Usa valientes personajes femeninos
Explanation:Isabelle Allende nació en Lima, Perú, el 1 de Agosto de 1942. Su nacionalidad es realmente interesante ya que además es una escritora chilena, que tiene nacionalidad estadounidense, y que tiene ascendencia hispano-portuguesa. Esta escritora escribió novelas históricas con temática sobre la dictadura. En la casa de los espíritus y De amor y de sombra aborda el tema de la dictadura. Inés del alma mía, otra de sus novelas, se basa en la vida de Inés de Suárez. Por otro lado, Allende usa valientes peronajes femininos, como la mencionada Inés de Suárez; El cuaderno de maya relata la vida de Maya Vidal, una adolescente americana quien quedó al cuidado de sus abuelos cuando su madre la abandonó. Finalmente, Isabelle Allende no ha recibido ningún premio Nobel, y has ido criticada y tratada como una copia de Gabriel García Márquez.
En inglés el "tiburón" es the
Answer:
tiburon= shark
Explanation:
!!!!!
You've decided to go into law enforcement as a career. Explain in Spanish what part of law enforcement you want to practice and why you want to fight crime. *Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade.
Answer:
Me gustaría ser parte del cuerpo de policía, en particular de la sección de homicidios o de delitos violentos. Me interesa la investigación de casos complicados y el trabajo en colaboración con forenses científicos. También creo que podría trabajar en la unidad de delitos económicos, persiguiendo la corrupción política que hace mucho daño a la sociedad.
Explanation:
Translation: I'd like to work as a police officer, perhaps in homicides or in violent crimes. I am interested in police investigation and complex cases in collaboration with forensic. I also think I could work investigating corruption and economic crimes.
Answer:
Me gustaría ser parte del cuerpo de policía, en particular de la sección de homicidios o de delitos violentos. Me interesa la investigación de casos complicados y el trabajo en colaboración con forenses científicos. También creo que podría trabajar en la unidad de delitos económicos, persiguiendo la corrupción política que hace mucho daño a la sociedad.
Explanation:
Choose the best Spanish equivalent to the phrase. Actions speak louder than words.
-Lo major es ser franco
-Mas vale tarde que nunca
-Las palabras se las lleva el viento
- el amor todo lo puede
Lo major es ser franco
lo major es ser franco. this translates to “the best thing is to be frank”
te acuerdas de jorge ? el ______ muy guapo
Te acuerdas de jorge ? el ___ chico ___ muy guapo
Otras opciones que podrías usar para completar la frase son:
muy alto
muy simpático
muy inteligente
muy amable
muy talentoso
La palabra que falta en la oración es "chico". La oración completa sería:
"¿Te acuerdas de Jorge? El chico muy guapo."
Sí, me acuerdo de Jorge. Es un chico muy guapo.
El espacio en blanco del diálogo debe completarse con la forma pretérita o imperfecta apropiada del verbo ser de la siguiente manera;
¿Te acuerdas de Jorge?
¡Él era muy guapo!!!
Cuando hablamos de la apariencia o los rasgos de personalidad de alguien en el pasado, típicamente usamos el tiempo imperfecto, ya que describe acciones o eventos continuos o habituales en el pasado.
En la oración dada, "¿Te acuerdas de Jorge? ¡Él era muy guapo!", estamos describiendo la apariencia de Jorge en el pasado. Dado que su guapura se considera una característica o estado en lugar de un evento específico con un punto final claro, usamos el tiempo imperfecto "era", que indica que era consistentemente o habitualmente guapo en el pasado.
Complete Question;
Fill in the blank in the following dialogue with the appropriate preterite or imperfect form of the verb ser below
¿Te acuerdas de Jorge?
¡Él __ muy guapo!!!
No me diga eso. Correct Incorrect
Answer:
"No me diga eso" is correctly written, where the subject is "usted" (this would be a polite way to talk ), for example, you also can say this as:
"No me digas eso", and this is used with the subject "vos", which is a less formal option.
So the sentence is correctly written.
Answer:
Correct
Explanation:
Translation: Don't give me that.
It makes sense and is grammatically correct.
Tomás es el____artista de la clase. Dibuja super bien.
más
menos
mejor
peor
Mejor is the answer because it means the best
Mejor i believe it is your welcome
Lee la frase y escribe el subjuntivo del verbo en paréntesis. Read the sentence and write the subjunctive of the verb in parenthesis (Be careful! These verbs have a stem change). You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿
Yo pido que todas las visitas ________(escoger) sus propias habitaciones.
Answer:
escoján
Explanation:
Mis momentos favoritos de pequeña eran cuando ___ con todos los parientes en la playa en el Verno . A recordábamos b. Felicitabamos c. Llorabamos d. Nos reuniamos
Answer:
D)nos reuníamos
If you needed another question in Spanish ask me
L speak in Spanish
How would you ask a teacher how are you doing in Spanish ?
como estas is how are you doing in Spanish
Como estas is how are you in Spanish
__________ el reproductor mp3 porque prefiero estudiar y no escuchar música. A. Me gusta B. No puedo C. Me encanta D. No me gusta
Answer:
D. No me gusta
Explanation:
No me gusta el reproductor mp3 porque prefiero estudiar y no escuchar música. (I don't like the mp3 player because I prefer to study and not listen to music)
Well you could like the mp3 player but just not use it while you're studying :-)
It couldn't be A. Me gusta (I like), because it says at the end you don't like music, same for C. Me encanta (I really like).
It couldn't be B. No puedo (I can't), because it would miss something to complete the verbe poder (like another verb).
D. No me gusta
Explanation:The key of filling this blank in this exercise is to focus on the part of the sentence that states no escuchar música that means do not listen to music. So we can assure that the option needs to be in negative form. Well, we have two negative options:
B. No puedo
Puedo comes from the verb poder
D. No me gusta
Gusta comes from the verb gustar
After the blank we have the noun el reproductor. After the conjugated verb poder we can't use a noun, but an infinitive verb. On the other hand, after the conjugated verb gustar we can use a noun. Accordingly, the correct option is D. No me gusta. Finally:
No me gusta el reproductor mp3 porque prefiero estudiar y no escuchar música
Yo siempre ____En el mar. (Nadar)
Answer:
nado
Explanation:
was your question what form of nadar to put in? If so, I hope this helps!
The answer is nado. Nada doesn’t agree with Yo.
Your foot is connected to your leg. In Spanish, these two body parts are ______.
Foot = pie
Leg = pierna
For this case we have that the sentence in Spanish is translated as:
"Tu pie esta conectado a tu pierna".
Then, the two parts of the body mentioned are the foot and the leg, which in Spanish would be:
Pie
Pierna
Answer:
These two body parts are:
Pie
Pierna
1. ¿Quién es la hermana de tu madre?
a. Es mi tía. B. Es mi abuela.
C. Es mi prima.
D. Es mi madre.
Answer:
a. Es mi tía
Explanation:
cual es la razon para que el hombre encuentre al principito hablando con la serpiente
es el principito libro digital
Answer:
No podemos responderlo sin la contraseña.
There's lots to do! Imagine you've gotten behind on some of your classes. Make a list of all the places you are going to go and things you have to do to get caught up.
To catch up on my classes, I'll start by visiting the library for focused study sessions. Next, I'll attend office hours with professors to clarify doubts and seek guidance on missed topics. Online resources, such as educational websites and forums, will aid my understanding.
Collaborating with classmates through study groups will provide diverse perspectives. Utilizing educational apps for interactive learning is on my agenda.
Therefore, To ensure a comprehensive review, I'll visit tutoring centers and participate in review sessions organized by the school. Regularly checking the class portals for updates and assignments is crucial. Lastly, I'll establish a consistent study schedule to manage time effectively and prioritize tasks.
Please select the word from the list most closely associated with the word below.
la secadora
barrer
cocinar
ropa
los platos
alfombra
Ropa (clothes), because la secadora means dryer (as in clothes dryer in this context). Barrer means to sweep, cocinar means to cook, los platos mean plates/dishes, and alfombra means carpet/rug.
Barrer means Sweep
Cocinar means cook
Ropa means. Clothes
Los platos means. The plates
Alfombra means the. Rug
¿Quién fue a la quinceañera de Virginia?
Pedro, Josie y Heather fue a la quinceañera de Virginia.
Pedro, Josie y Heather fuí a la quinceañera de Virginia.
Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.
Pedro, Josie y Heather fuiste a la quinceañera de Virginia.
Answer:
C. Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.
Explanation:
Pedro, Josie y Heather fueron a la quinceañera de Virginia.
Explanation : “fueron” is the past tense word of “fue”
Possessive pronouns indicates who the owner will be. True or false
No guessing need true answer.
The correct answer is true