Answer:
Las zanahorias son peores que las manzanas
Explanation:
Hoy, aunque nosotros ________ planeado ir a la catedral, yo no podré ir con ustedes.
Answer:
Tenemos
Explanation:
Tenemos Mean we have in english.
Asexual reproduction is not a good option for large population because of why no plans not
Because there would be no gene variation meaning that if one organism was infected with a disease then the whole species would be eradicated.
Hope this helps, if not, comment below please!!!
Use the illustrations to write a diary of what Juan has done today. You have to write about 100 words, using perfect present. Use the vocabulary below and write in the first person singular.
Also use the connectors and temporary expressions:
también (also/too), antes de (before), después de (after), luego (later), por último (finally), entonces (then, so), por la mañana (in the morning), por la tarde (in the afternoon), por la noche (in the evening).
Answer:
Por las mañanas me levanto temprano y desayuno con una taza de café, y luego del desayuno bebo otra taza café; me gusta beber dos tazas de café en las mañanas, y después leer el periódico. Durante el día me gusta hablar por teléfono con mí amigo Paco antes de ir a pasear. Por la tarde me gusta salir e ir a la playa. También me gusta almorzar en el bar de la playa, y luego regresar a las cinco a mi casa. Por la noche estoy en la casa y entonces disfruto cenar con mi familia, y por último me cambio para salir, voy a ir con Lola al cine.
Keywords:
También = also/too.Antes de = before.Después de = after.Luego = later.Por último = finally.Entonces = then, so.Por la mañana = in the morning.Por la tarde = in the afternoon.Por la noche = in the evening.Vocabulary:
Leer el periódico = Read the newspaper.Almorzar en el bar de la playa = Have lunch at the beach bar.Cenar con la familia = Dinner with family.Desayunar = have breakfast.Regresar a las cinco = Return at five.Salir = Go out .Tomar dos tazas de café = Drink two cups of coffee.Hablar por teléfono con su amigo Paco = Talk on the phone with his friend Paco.Ir al cine con Lola = Go to the movies with Lola.Ir a la playa = Go to the beach.Explanation:
Connective words are words that help joint different arguments, ideas, or situations. It helps to create and link events describing the sequence of events.
In a narration in first-person singular, the narrator is the person who performs the actions and refers to himself when he recounts the events.
I hope this information can help you.
¿Qué necesitas para las ventanas?
A. alfombras
B. camas
C. cortinas
D. lámparas
¿Tienes una cuchara? Si, _____.
Answer:
the translation is (Do you have a spoon ? Yes___.
What you could put in the blank could be "I do." in Spanish it is read "hago."
Explanation:
(hubo/había) michael genre en la calle.
The answer is hubo i think
—Buenos días, mi amiga es Mayte; ella 1. ________ la hamburguesa con << with >> usted.
—Qué 2. ________ usted, señor Martos, la sandía o el maíz?
1. compartes 2. como
1. tomas 2. desayunas
1. tomo 2. desayuno
1. comparte 2. come
Answer:
D: 1. comparte 2. come :D hope this helps <333
Explanation:
the recto
A Con
e by
de for
2
het
Answer: This is not spanish (no solutions)
Explanation: this language is guarani and this doesn't make any sense so there are no solutions
Primero, te lavas el pelo con champu y a
which of the following steps is completed fifth
Answer:
?
Explanation:
The meaning of what you said is :
first , you wash your hair with shampoo and to.
ayuda necesito crear un cuento de 8 palabras
poesia
novela
obra
cuento
epico
cancion
moraleja
dramatica
de minimo 9 renglones 25 puntossssss
Answer:
Poesia?
Explanation:
If I'm interpreting it correctly, the shortest answer would be poetry because it is the shortest form but if that's not what you're asking I'm sorry.
¿Qué río famoso empieza en Perú?
What is a similarity between indigenous peoples of Paraguay and those of the US?
A. There was an established indigenous population before Europeans arrived.
B. An indigenous language is the official language of each country.
C. Both countries have nineteen recognized indigenous groups.
B. The indigenous population of each country is about 120,000.
In Spanish write one sentence using each of the following verbs.
saber
conocer
pedir
preguntar
Be sure to conjugate your verbs correctly!
Answers:
Saber: Yo sé que enero está terminando.
Translation: I know that January is ending.
Conocer: Yo conozco todos los cines de mi ciudad.
Translation: I know all the cinemas in my city.
Pedir: Yo nunca pido regalos de Navidad.
Translation: I never ask for Christmas presents.
Preguntar: Yo siempre pregunto a mis profesores.
Translation: I always ask my teachers.
SpymoreI would eat in a restaurant every day.
A. Yo comía en un restaurante todos los días.
O
B. Yo comeré en un restaurante todos los días.
C. Yo como en un restaurante todos los días.
O
D. Yo comería en un restaurante todos los días.
A Nadar un rato, yo voy a tomar el sol
Answer:
to swim a little, i’m going to get sun
Explanation:
What does el volante mean in English
Answer:
It means, The steering wheel
Use the words from the list to complete the analogies. Some words will not be used. arte
biblioteca
catorce
día
domingo
estudiante
martes
matemáticas
mujer
pizarra
profesor
reloj
maleta <—> pasajero = mochila <—> Question 2 with 1 blankchico <—> chica = hombre <—> Question 3 with 1 blankpluma <—> papel = tiza <—> Question 4 with 1 blankinglés <—> lengua = miércoles <—> Question 5 with 1 blankpapel <—> cuaderno = libro <—> Question 6 with 1 blankquince <—> dieciséis = lunes <—> Question 7 with 1 blankCervantes <—> literatura = Dalí <—> Question 8 with 1 blankautobús <—> conductor = clase <—> Question 9 with 1 blanklos EE.UU. <—> mapa = hora <—> Question 10 with 1 blankveinte <—> veintitrés = jueves <—>
Answer:
1.estudiante
2.mujer
3.pizarra
4.dîa- accent on i
5 biblioteca
6.martes
7.arte
8.profesor
9.reloj
10 domingo
The correct analogy in each case, using the words from the list, is:
Maleta <—> pasajero = mochila <—> estudianteChico <—> chica = hombre <—> mujerPluma <—> papel = tiza <—> pizarraInglés <—> lengua = miércoles <—> díaPapel <—> cuaderno = libro <—> bibliotecaQuince <—> dieciséis = lunes <—> martesCervantes <—> literatura = Dalí <—> arteAutobús <—> conductor = clase <—> profesorLos EE.UU. <—> mapa = hora <—> relojVeinte <—> veintitrés = jueves <—> domingoAnalogies.
Analogies are those relationships that are identified between two different nouns, in the exercise you can identify analogies of possession:
The passenger has a suitcase and the student has a backpack.
Other analogies represent a relationship of opposites:
Boy is antonym of girl, man is antonym of woman.
Or even analogies represent belonging:
Cervantes devoted himself to literature, Dalí devoted himself to art.
And thus, it can be identified that the words selected in each answer were the correct ones.
If you want to know more about analogies, you can visit the following link: https://brainly.com/question/2491170?referrer=searchResults
ir al gimnasio
Is this future or present tense?
Va Luis a aceptar ese trabajo
Answer:
third option
Explanation:
tercera opcion
Compro medicina en una ___
1. Hilario suspects there's a fire next door because he sees (1 point)
el humo.
la tormenta.
el noticiero.
la reportera.
Answer:
The answer is "el humo"
Explanation:
In spanish, the word "humo" means smoke, while "la tormenta" means the storm, and "el noticiero" means "the news" and "la reportera" means the reporter (in its femenine form).The only word that can be related to fire is "el humo", because as said, it means smoke. None of th other words would give us a clue of a fire next door.Hace dos meses que nosotros ____________ a Europa y Asia.
A.
viajamos
B.
viajé
C.
viajaste
D.
viajaron
Los platos están en el fregadero. sink dishwasher counter floor
Answer: sink
Explanation:
Answer:
A) sink
Explanation:
edge 2020
ENTENDER HABLAR Yo entendía (1) You Answered hablaba Correct Answer ishablaba Tú (2) hablabas You Answered hablabashablabasIncorrect or extra word hablabas Usted/Él/Ella (3) hablaba You Answered hablabahablabaIncorrect or extra word hablaba Nosotros entendíamos (4) You Answered hablábamos Correct Answer ishablábamos Ustedes/Ellos/Ellas entendían (5) You Answered hablaban Correct Answer ishablaban Transforma las siguientes oraciones al imperfecto. Recuerda utilizar la acentuación y la puntuación correctas. Sigue el modelo. Modelo Me enfermo todo el tiempo. Me enfermaba todo el tiempo. correctQuestion 1 with 1 blank6. Camila tiene fiebre. You Answered Camila tenía fiebre. Correct Answer isCamila tenía fiebre. correctQuestion 2 with 1 blank7. La enfermera siempre me toma la temperatura. You Answered La enfermera siempre me tomaba la temperatura. Correct Answer isLa enfermera siempre me tomaba la temperatura. correctQuestion 3 with 1 blank8. Enrique tiene dolor de cabeza con frecuencia. You Answered Enrique tenía dolor de cabeza con frecuencia. Correct Answer isEnrique tenía dolor de cabeza con frecuencia. correctQuestion 4 with 1 blank9. A los niños les duele la garganta. You Answered A los niños les dolía la garganta. Correct Answer isA los niños les dolía la garganta. correctQuestion 5 with 1 blank10. A nosotros no nos gusta ir al dentista. You Answered A nosotros no nos gustaba ir al dentista. Correct Answer isA nosotros no nos gustaba ir al dentista. incorrectQuestion 6 with 1 blank11. Yo soy alérgico a la aspirina. Yo era alérgico a la aspirina. You Answered Yo era alérgico a la aspirina. Explanation:Yo era alérgico a la aspirina .Incorrect or extra punctuation ExplanationIncorrect or extra word :Incorrect or extra punctuationMissing Punctuation Ask your instructor
1. Yo entendía = Yo hablaba.
2. Tú hablabas = tú entendías.
3. Usted/Él/Ella hablaba = Usted/Él/Ella entendía.
4. Nosotros entendíamos =nosotros hablábamos .
5. Ustedes/Ellos/Ellas entendían= Ustedes/Ellos/Ellas hablaban.
PART 2.Transforma las siguientes oraciones al imperfecto. Recuerda utilizar la acentuación y la puntuación correctas. Sigue el modelo.
Modelo Me enfermo todo el tiempo. Me enfermaba todo el tiempo.
1. Camila tiene fiebre. Camila tenía fiebre.
2. La enfermera siempre me toma la temperatura. La enfermera siempre me tomaba la temperatura.
3. Enrique tiene dolor de cabeza con frecuencia. Enrique tenía dolor de cabeza con frecuencia.
4. A los niños les duele la garganta. A los niños les dolía la garganta.
5. A nosotros no nos gusta ir al dentista. A nosotros no nos gustaba ir al dentista.
6. Yo soy alérgico a la aspirina. Yo era alérgico a la aspirina.
Explanation:
El preterito imperfecto es un tiempo verbal utilizado para hablar de cosas del pasado que siguen sucediendo en el presente.
Estos verbos se conjugan de la siguiente forma:
Los verbos que terminan en “ar” se cambian de la siguiente forma:
Yo - aba (yo amaba).Tú- abas (tú amabas).Él/ella/usted - aba (Él amaba).Nosotros - ábamos (Nosotros amábamos).Vosotros - abais (Vosotros amabais).Ellos/ustedes - aban (Ellos amaban).Los verbos que terminan en “er” o “ir” se cambian de la siguiente forma:
Yo - ía (Yo corría).Tú - ías (Tú corrías).Él/ella/usted -ía (Él corría).Nosotros - íamos (Nosotros corríamos).Vosotros - íais (Vosotros corríais).Ellos/ustedes - ían (Ellos corrían).Espero que esta información sea de tú ayuda.
Do some online research on the traditional costumes in Ecuador and the distinctive dress of Ecuadorians. Write a description in Spanish, using the preterite tense, about the way Ecuadorians used to dress from any decade in the early twentieth century of your choice. Include your opinions about the clothes, such as how comfortable and practical the clothes seem to be. Also, compare the dress from that decade to current fashion trends, using comparatives and superlatives.
The male Ecuador clothing typically consists of BLUE panchos also a fedora ,and white pants. and the men also wear their hair in a shimba a shimba is a long braid that hangs down the neck wearing a shimba is traditional and it is so important to them that when they join the military they are not required to cut it off.
Woman usually wear white blouses with or without any decorations they wear blue skirts and a shawl. and jewelry is very important such as lairs of necklaces gold beads and red corral bracelets
they wear very bright and colorful clothing and their clothing mostly consists of blue and white with very colorful panchos
Answer:
La ropa masculina de Ecuador consiste típicamente en panchos AZULES también un sombrero de fieltro y pantalones blancos. y los hombres también usan su cabello en un shimba. un shimba es una trenza larga que cuelga del cuello. Llevar un shimba es tradicional y es tan importante para ellos que cuando se unen al ejército no están obligados a cortárselo.
Las mujeres suelen usar blusas blancas con o sin adornos, usan faldas azules y un chal. y las joyas son muy importantes, como guaridas de collares, cuentas de oro y pulseras de corral rojo.
usan ropa muy brillante y colorida y su ropa consiste principalmente en azul y blanco con panchos muy coloridos
Explanation: It is in spanish.
Prompt
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared
grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a
sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in
number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes
sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might
briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind
that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of
this principle in the following pattem
Answer:
a verb is use as a father of sentence
Answer:
Every sentence need a Subject + a verb that correspond to each other Pedro escribe cartas de amor - Adjectives come AFTER the noun. chica rubio - to make a negative sentences, you need the word NO before the verb. - ellos no van a la fiesta.
Explanation:
what is the product? 5 [ 2 3 4 9 -1 -7 11 5 -3]
Answer:
-1,247,400
Explanation: multiply all the numbers in the brackets then with that total multiply by 5
Answer:
The answer is A
[ 10 15 20 ]
[ 45 -5 -35 ]
[ 55 25 -15 ]
Explanation:
Took the test and got 100% with this answer
Lee y escoge la palabra correcta para el espacio en blanco que corresponde a la imagen. Read and choose the correct word for the blank that matches the image.
A las 6 de la mañana, me encanta ________ pan, fruta y café.
desayunar
almorzar
tomar
cenar
Answer:
tomar
Explanation:
What does the underlined word mean in the following sentence?
Me gusta más mirar la televisión que estudiar en el escritorio.
0
desk
chair
table
t.v.
please help.
Answer:
the correct answere is: desk that mean escritorio.
Explanation:
Spanish Accent Marks: a, e, i, o, u, u, n, s. ; (How to Type Spanish Accent Marks)
Please read the following dialogue between Gloria and José, and fill in each bla
with the most appropriate forms of the verbs ser or estar, based on the contex
Please refer to the model as an example.
MODEL: TOMÁS: Taylor, ¿de dónde _es__ tu amiga Susana?
TAYLOR: Sus padres __
son
_de Cuba.
DIALOGUE BETWEEN GLORIA AND JOSÉ
Question 1 (10 points)
Saved
GLORIA: Hola, José. ¿Cómo
estas
JOSE: Pues, yo
preocupado porau
mi madre
muy enferma. En este
-
momento
en el hospital
Answer:
GLORIA: Hola, José. ¿Cómo estás?
JOSE: Pues, yo estoy preocupado porque mi madre está muy enferma. En este momento está en el hospital.
Explanation:
We use the verb SER to describe some permanent facts or characteristics (e.g. name, nationality, religion, physical appearance, mental characteristics etc.), while we use the verb ESTAR to describe transient conditions (spatial localization, our mode or temper at the moment of speech and some temporal states - hunger, thirst, illness, tiredness, etc.)
e.g. Soy una persona muy alegre y me gusta salir con mis amigos. (=this is my permanent characteristic, I am always cheerful)
e.g. Hoy estoy muy alegre porque nos vamos de vacaciones. (= I am cheerful today because I have a particular reason)