Answer:
1. si yo me parezco a mi mama.
2.no yo no obedezco siempre.
3.si yo salg a veces en la noche.
4.no no conozco a ninguna persona famosa.
5.si yo tengo mucha tarea.
6.yo ago la tarea en la tarde.
¿A qué se debe la frustración de la muchacha?
Answer:
Le parece que mientras más estudia, más le queda por saber.
does anyone know the answers?
C:
1.G
2.S
3.S
4.G
5.G
6.S
D:
1.cambiar
2.llevar
3.saques
4.llegar
5.seamos
look a the sentence below. Why do we use the direct object pronoun lo to replace helado-Ice cream
Yo compro el helado
yo lo compro
why?
Answer:
Explanation:
We use the direct object pronouns lo because helado is a singular masculine word. If we had a word like sillas, then it would be las because it is plural feminine.
Hope this helps
Answer:We use the direct object pronouns lo because helado is a singular masculine word. If we had a word like sillas, then it would be las because it is plural feminine.
Explanation: don't copy and paste they'll give you a 0
36 points has anyone written this out please help thank you
Imagine that you are a travel agent and want to promote the southern states of México. Create a travel brochure highlighting the southern states of México: Oaxaca, Guerrero, Chiapas, and Tabasco. Include photos or drawings to support your information. Remember to include an opinion in your portfolio.
Your brochure should include one paragraph describing each state, and it should include the following information:
description of climate and geography of each state
places of interest and activities
cultural and natural highlights of each state
advice and tips for the visitor
use of imperative usted or ustedes form
use of por
Hello and welcome to the amazing travel around the southern states of Mexico we have some wonderful states to go around so first let's start with Oaxaca it was first from work in the Central Valleys region. The human habitation is more about 11,000 years BC has been found in the Guilá Naquitz cave near the town of Mitral. The next beautiful state is Guerrero is 1 out of 32 states which is in the Federal District, It is divided into 81 municipalities and it's a capital city is Chilpancingo. The next lovely state is in the coast of the Pacific one up to his rural and steep saws, spending imposing canyons, bottomless sceneries, and destinations as the wonderful, only an outstanding State in the multicoloured mosaic. The final state is Tabasco is located on the Isthmus of Tehuantepec, in this case, the Bay of Campeche on the north and the Gulf of Tehuantepec on the south. There is a lot of interest and activities to do in Mexico, for example, food or exploring somewhere that you haven't been also trying walking and running as well.
Hopefully this helps you good luck :)Creo que el banco me (dar) el préstamo que necesito. Si no salimos inmediatamente, tú y yo (llegar) tarde. Me parece que la frutería (cerrar) pronto. Mañana (nosotros) (decidir) dónde ir de vacaciones. El mes que viene (yo) (leer) tres novelas. Cuando (yo) llegue a casa, te (decir) lo que pienso. Diagnostics_number_6 Verbos Fill in the blanks with the correct nosotros/as commands. Modelo estudiar (affirmative) estudiemos estudiar (negative) no estudiemos irse (affirmative) irse (negative) leer (affirmative) levantarse (affirmative) escribirle (negative)
Creo que el banco me dará el préstamo que necesito. Si no salimos inmediatamente, tú y yo llegaremos tarde. Me parece que la frutería cerrará pronto. Mañana nosotros decidiremos dónde ir de vacaciones. El mes que viene yo leeré tres novelas. Cuando yo llegue a casa, te diré lo que pienso.
estudiar (affirmative) ↔ estudiemos.
estudiar (negative) ↔ no estudiemos
irse (affirmative) ↔ vámonos
irse (negative) ↔ no nos vayamos
leer (affirmative) ↔ leamos
levantarse (affirmative) ↔ levantémonos.
escribirle (negative) ↔ no le escribamos.
En español, los comandos nosotros se pueden formar usando la forma nosotros del presente de subjuntivo. Para formar comandos afirmativos "nosotros" en español, debes comenzar usando la forma "yo" del verbo en tiempo presente simple y luego eliminar la terminación "-o".
Además, luego debes agregar la terminación "nosotros" apropiada según el patrón de conjugación del verbo en infinitivo, como la siguiente:
-ar
-er
or
-ir
in spanish how do you say "Do your homework on time and go to class on time".
Answer:
Haz tu tarea a tiempo y ve a clase a tiempo
can anyone give me the answers
Answer:
2.trabajará
3.vivirá
4.verán
5.sera
6.escribiré
please help me. i am having trouble
Answer the questions in complete sentences using the cues and the preterite tense. use correct capitalization and punctuation.
¿Recibiste tu regalo de cumpleaños? (sí / esta mañana)
¿Completó María (Did María complete) su trabajo? (sí / hoy)
¿Llegaron tus compañeros temprano (early) a clase? (no / tarde)
¿Empezó el curso hoy? (no / ayer)
¿Comieron ustedes en la cafetería de la escuela? (no / un restaurante)
Fill in the blanks with the correct preterite form of the verbs in the list using correct capitalization and punctuation.
Word Bank reference
cerrar comenzar comprar leer llegar
STEVEN: ¿A qué hora tú a clase?
ANNIE: Yo a las 9 de la mañana.
STEVEN: ¿ el libro para la clase de hoy?
ANNIE: Yo a leer pero no lo terminé. ¿Y tú?
STEVEN: La librería muy temprano ayer. Yo el libro esta mañana.
Answer:
-Si, lo recibí esta mañana
-Si , Lo termino hoy.
-No, ellos llegaron tarde.
-No, el curso empezó ayer.
Explanation:
uhm, okay i don't know if i did this right but i hope it can help you
can anyone help me with the answers
De acuerdo con la información, las palabras que completan las oraciones son: haya, hay, hay, haya, haya.
¿Cómo completar las oraciones correctamente?De acuerdo con la información, podemos inferir que para completar las oraciones debemos incluir la forma subjuntiva del verbo hay o la forma indicativa. Entonces las oraciones quedarían así:
Dudamos que haya una fuente de energía nueva.Es cierto que hay mucha destrucción en las selvas tropicales.Es está seguro de que hay una manera de reducir la contaminación.Es imposible que haya vida en el espacio.Es imposible que haya desiertos en la luna.Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
Which term describes the person shown in the picture?
NEED HELP ASAP!!!!
Answer: El entrenador
Explanation: the trainer / the coach
The correct answer is C. El entrenador.
Explanation
"El entrenador" is the Spanish word to refer to "the coach". This means "el entrenador" is a professional who prepares an athlete to improve his performance. They are a fundamental part of the triumph or defeat of the athlete because they control many aspects of the athlete's life such as their hours of sleep, their food (with the help of a nutritionist), their training hours, their competition calendar, between others. Additionally, in the Spanish language "entrenador" is a male noun and its plural form is "los entrenadores".
According to the above, the person in the image is "el entrenador" because he has some papers and a timer, which objects that indicate that he tests the athlete and takes note of his abilities, strengths, and weaknesses to work on that in his training. So, the correct answer is C. El entrenador.
really need help with my spanish work
2 leyoel pediodico, vio
3 pedi una silla de reudas
4 te vististe, sentiste dolor en la espalda
1 tia luisa estaba trayendo un sandwich
2 cristina y julia estaban pideindo ayuda
3 estabas duchando
4 nos etabamos levantando
yw
¿Es la celebración por motivo del cumpleaños? a. la boda b. las velas c. la fiesta de cumpleaños d. la torta/pastel
Answer:
The answer is C.
please help this is due tomorrow.
En las siguientes oraciones, cambia la posición de los pronombres reflexivos de forma que las oraciones mantengan su sentido. Ten en cuenta la correcta puntuación y acentuación. Sigue el modelo.
Modelo
Nos estamos bañando en la piscina.
Estamos bañándonos en la piscina.
Me tengo que levantar temprano mañana.
Ellos acaban de sentarse.
Ellos vienen a probarse la ropa esta noche.
Daniel se está afeitando.
Patricia va a ponerse muy contenta.
Roberto se está quitando la chaqueta.
Los niños van a lavarse las manos.
Answer:
In Spanish, there are two forms to use reflective verbs, one is to put the pronoun before the verb ('Nos estamos bañando'), and other is to add the pronoun at the end of the verb ('Estamos bañándonos').
In this exercise, some sentences are in the first form, others in the second form. You just had to write them in the other form. I highlighted the reflexive pronoun to make it easier to visualize.
Me tengo que levantar temprano mañana.
Tengo que levantarme temprano mañana.
Ellos acaban de sentarse.
Ellos se acaban de sentar.
Ellos vienen a probarse la ropa esta noche.
Ellos se vienen a probar la ropa esta noche.
Daniel se está afeitando.
Daniel está afeitándose.
Patricia va a ponerse muy contenta.
Patricia se va a poner muy contenta.
Roberto se está quitando la chaqueta.
Roberto está quitandose la chaqueta.
Los niños van a lavarse las manos.
Los niños se van a lavar las manos.
The other way to use Reflexive Pronouns in Spanish is:
Tengo que levantarme temprano mañana.Ellos se acaban de sentar.Ellos se vienen a probar la ropa esta noche.Daniel está afeitándose.Patricia se va a poner muy contenta.Roberto está quitándose la chaqueta.Los niños se van a lavar las manos.Reflexive Pronouns in Spanish.
There are two ways to use reflexive pronouns in Spanish, the first is to use the reflexive pronoun before the first verb of the sentence, before which it would be between the verb and the noun or first if it is an unspoken noun.
The other way is to add it to the end of the main verb, the one that clearly mentions the action performed. Due to the aforementioned, in the exercise the form used by the exercise is visualized and in the sentences the other form is used, to give a complete explanation.
If you want to learn more about Reflexive Pronouns in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/857756?referrer=searchResults
1. José Miguel está cansado porque ____. trabaja mucho su familia lo quiere quiere ir al cine 2. Los viajeros están preocupados porque ____. es la hora de comer va a pasar un huracán (hurricane) estudian matemáticas 3. Maribel y Claudia están tristes porque ____. nieva mucho y no pueden salir van a salir a bailar sus amigos son simpáticos 4. Los estudiantes están equivocados porque ____. estudian mucho pasean en bicicleta su respuesta es incorrecta 5. Laura está enamorada porque ____. tiene que ir a la biblioteca su novio es simpático, inteligente y guapo sus amigas ven una película 6. Mis abuelos están felices porque ____. vamos a pasar el verano con ellos mucha gente toma el sol el autobús no llega
José Miguel está cansado porque trabaja mucho.
This sentence means José Miguel is tired because he works a lot. In this sentence there is an important Spanish verb (estar) conjugated for the third person singular because José Miguel can be replaced by the subject pronoun él (he). The tense we use here is the simple present tense. This tense is used to talk about habitual actions or routines. It is also used when describing things that happen now or in the near future. Moreover, the verb estar here stands for emotion, describing José Miguel is feeling.
2. Correct answer: va a pasar un huracánLos viajeros están preocupados porque va a pasar un huracán
This sentence means Travelers are worried that a hurricane will hit. We also use a conjugation of the verb estar here. In fact, the verb estar is used in every item of this problem standing for the simple present tense. Then, we'll assume this in the other questions from now on. Since we can replace los viajeros by the subject pronoun ellos (they) that matches the third person plural, then the conjugation of the verb estar we must use here is están and here this verb also stands for emotions because the sentence tells us how travelers are felling because of the hurricane.
3. Correct answer: nieva mucho y no pueden salir
Maribel y Claudia están tristes porque nieva mucho y no pueden salir
This sentence means Maribel and Claudia are sad because it snows a lot and they can not go out. In this case, Maribel y Claudia can be replaced by ellas that also means they but it matches the feminine form because Maribel and Claudia are both women. As in the previous exercises, the verb estar is used here as emotion because the sentence tells us how Maribel and Claudia are feeling because of the snow.
4. Correct answer: su respuesta es incorrectaLos estudiantes están equivocados porque su respuesta es incorrecta
This sentence means the students are wrong because their answer is incorrect. As in exercise 2, we can replace los estudiantes by ellos, so we need to use the conjugation that matches the third person plural, which is están. On the other hand, the verb estar is used here indicating condition because it's expressing a thing that can vary over several hours or days, that is, the students are wrong now but they can be right later.
5. Correct answer: su novio es simpático, inteligente y guapoLaura está enamorada porque su novio es simpático, inteligente y guapo
This sentence means Laura is in love because her boyfriend is nice, intelligent and handsome. Since we can replaced Laura by ella (she), then we must use the verb estar conjugated for the third person singular, which is está. On the other hand, this sentence also uses the verb estar here as condition, because she's in love in the present, but we don't know whether she'll be in love in the future.
6. Correct answer: porque vamos a pasar el verano con ellos
Mis abuelos están felices porque vamos a pasar el verano con ellos
This sentence means my grandparents are happy because we're going to spend the summer with them. Sin mis abuelos can be replaced by ellos, then we have to use the conjugation están. Here the verb estar is also being used as emotion because the sentence tells us how the grandparent are feeling because of the coming of their grandchildren.
Last summer you took a trip to a Spanish Speaking country. Write a letter about your trip (in Spanish.)?
1)Where did you go?
2)What did you do?
Respond in 5-6 Spanish sentences--
Thanks in advance--
Mi vacación a España estaba interesante. Yo me divertí mucho. Quando, mi avión se paró, yo me fui a la hotel en una cuidad cerca. Después de eso, yo me fui al el palacio famoso de el rein y reina. Estaba muy lindo. Yo tire un photo y después me fui a comer. Comí arroz de moro con pollo asado. Mi favorita estaba el flan!
anyone that’s good with spanish can you help i have a ton of these worksheets
2. bata
3. calientalo
4. entren
5. anaden
6. tiralo
7. hierven
8. pelalo
1. corten
2. preparen
3. freiren
4. proben
5. encendar
may i get some help please whats the answer
1 haya
2 hayga (if you only have two options then use hay even though its not how you say it)
3 hay
4 haya
5 hay
---------------------------------
pueden for poder
trabajamos for trabajar
conserve for conservar
ayudes for ayudar
iras for ir
protejen for protejer
luchemos for luchar
yw
Answer:
el maletero
Explanation:
Sebastián miró a su alrededor. Él no ___7 ___ dónde estaba. Sólo recordaba que había llegado el día anterior a esta ciudad. La noche era un misterio. Recorrió las calles interminables ___8___ cansarse, y entró en un café oscuro y desierto.
Answer:::::::::::::::::::::::::::
sabía
TRABAJO Esta semana tú (1) (tener) que trabajar duro. (2) (salir) poco y no (3) (poder) divertirte. Pero (4) (valer) la pena. Muy pronto (5) (conseguir) el puesto que esperas. DINERO (6) (venir) dificultades económicas. No malgastes tus ahorros. SALUD El médico (7) (resolver) tus problemas respiratorios, pero tú (8) (deber) cuidarte la garganta. AMOR (9) (recibir) una noticia muy buena. Una persona especial te (10) (decir) que te ama. (11) (venir) días felices
El conjugado correcto de los verbos en las oraciones según el contexto y tiempo proporcionado.
1. tienes 2. saldrás 3. podrás 4. valdrá 5. conseguirás
6. vienen 7. resolverá 8. deberás 9. recibirás 10. dirá
11. vendrán
Las frases completas.
1. tienes que trabajar duro.
2. saldrás poco.
3. podrás divertirte.
4. valdrá la pena.
5. conseguirás el puesto que esperas.
6. vienen dificultades económicas.
7. resolverá tus problemas respiratorios.
8. deberás cuidarte la garganta.
9. recibirás una noticia muy buena.
10..te dirá que te ama.
11. vendrán días felices.
Ud. (hablar) __________ 2. Ud. (mirar) 3. Ud. (vivir) _____________ 4. Ud. (comer) __________ 5. Ud. (beber) 6. Ud. (bailar) 7. Uds. (estudiar) 8. Uds. (viajar) 9. Uds. (escribir) 10. Uds. (usar) 11. Uds. (escuchar) 12. Usted (estudiar) 13. Usted (visitar) 14. Ustedes (hablar) 15. Usted (ver)
Answer:
1. Usted habla
2. Usted mira
3. Usted vive
4. Usted come
5. Usted bebe
6. Usted baila
7. Ustedes estudian.
8. Ustedes viajan.
9. Ustedes escriben.
10. Ustedes usan.
11. Ustedes escuchan.
12. Usted estudia
13. Usted visita
14. Ustedes hablan
15. Usted ve
Explanation:
Hope this is what you are looking for. All of them are in present tense. The verb has to chance if you are looking for something different.
anyone know the answers.. helpp
As the figure indicates, the present progressive is used to tell us what was happening. It is formed by estar + present participle (ndo ending). On the other hand, the preterite is used to talk about actions completed at a specific moment in the past or a specific occurrence that took place. Therefore:
2. Maricarmen estaba leyendo el periódica cuando vió el accidente.
Estaba is the conjugation of the verb estar for the third person singular in the imperfect. Leyendo is the present participle of the verb leer and vió is the conjugation of the verb ver for the third person singular in the preterite.
3. Yo estaba pidiendo una silla de ruedas cuando me caí
Estaba is the conjugation of the verb estar for the first person singular in the imperfect as well. Pidiendo is the present participle of the verb pedir and caí is the conjugation of the verb caer for the first person singular in the preterite. Also, me is the reflexive pronoun that also matches the first person singular.
4. Tú estabas vistiéndote cuando sentiste dolor
Estabas is the conjugation of the verb estar for the second person singular (informal form) in the imperfect. Vistiéndote comes from vestirse and includes the reflexive pronoun te.
2. REWRITE SENTENCES.
We can attach after the conjugated present participle. You just need add an accent over the a or e of the participle ending and put the object pronoun before the conjugated verb estar. So:
1. Tía Luisa estaba trayéndome un sandwich
The action here is being performed for me
2. Cristina y Julia estaban pidiéndonos ayuda
The action here is being performed for us
3. Tú estabas duchándote
The action here is being performed for you
4. Nosotros estábamos levantándonos
The action here is being performed for us
does anybody know the answers to my spanish homework?
Answer:
C.
1. me
2. le
3. les
4.te
5. le
D.
1. Yo no podia mentirles a mis padres.
2. Los tios siempre tenian que decirnos que eramos ninos traviesos.
3. Mis primos malos siempre querian molesarme.
4. A veces mis hermanos y yo no queriamos obedecerles a nuestros padres.
Explanation:
does anyone know the answers
Answer:
Hope it helps
Explanation:
1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea ___________? (1 point) 2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y ___________. (1 point) 3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, ___________? El mío es el 26 A. (1 point) 4. Julio: Estás al lado de mí. ___________ el asiento 26 B. (1 point) 5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la ___________, pero ¿buscaste en la bolsa? (1 point) 6. Susana: ___________ buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está! (1 point) 7. Margarita: Y todos tienen los ______________, ¿verdad? (1 point) 8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos ______________. (1 point) 9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde ______________? (1 point) 10. Susana: ______________ allá a la derecha. ¿No ves al aduanero? (1 point)
1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea estamos?
2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y diez
3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, Julio? El mío es el 26 A.
4. Julio: Estás al lado de mí. Tengo el asiento 26 B.
5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la mochila, pero ¿buscaste en la bolsa?
6. Susana: Estoy buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está!
7. Margarita: Y todos tienen los pasaportes, ¿verdad?
8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos bien
9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde está?
10. Susana: Está allá a la derecha. ¿No ves al aduanero?
Explanation:For a better understanding of the problem, let's give the translation:
1. Pablo: What time do we take off from the track? What airline are we on?
2. July: You know, Pablo. Our flight leaves at three ten
3. Pablo: I'm sorry. I know. What is your seat, Julio? Mine is 26 A.
4. July: You are next to me. I have the seat 26 B.
5. Margarita: Where did you check? You were looking in the backpack, but did you check in the bag?
6. Susana: I'm looking for my driver's license. I need an identification with a photograph, so here it is!
7. Margarita: And everyone has their passports, right?
8. Pablo: I have mine. And all the documents are ok
9. July: We have to go through customs. Where is it?
10. Susana: It's there on the right. Don't you see the customs officer?
Answer:
Explanation:
1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea volamos? (1 point)
2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y media. (1 point)
3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, Julio? El mío es el 26 A. (1 point)
4. Julio: Estás al lado de mí. Me tocó el asiento 26 B. (1 point)
5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la billetera, pero ¿buscaste en la bolsa? (1 point)
6. Susana: estoy buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está! (1 point)
7. Margarita: Y todos tienen los documentos, ¿verdad? (1 point)
8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos para viajar. (1 point)
9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde se encuentra? (1 point)
10. Susana: está allá a la derecha. ¿No ves al aduanero? (1 point)
how do you say i would tell them to know what they want to do before going to college in spanish
Well, if you want the answer for "I would tell them to know what they want to do before going to college", then it's " Les diría que sepan lo que quieren hacer antes de ir a la universidad "
Les diría que sepan lo que quieren hacer antes de la universidad
A ella _________interesan los cuadros de Pablo Picasso.
le
te
me
Answer:
A ella ( LE ) interesan los cuadros de Pablo Picasso.
Explanation:
The answer is le hope this helps!
can i get some help with the answers
1)D
2)C
3)D
4)D
5)C
6)D
for the second part of the sheet.
1) podemos
2) trabajan
3) usa
4) estas
5) quieren
6) destruyen
Can a native Spanish-speaker check my work for errors in spelling, grammar, verb form, or just places where it doesn't make sense? Thanks!
La semana pasada visité la tienda de ropa para comprar ropa para mí y para mi madre. Compré camisetas, calcetines y una blusa nueva. Para mi mamá, compré una falda, un vestido, un abrigo y pantalones. La ropa es barata, así que la compré mucho. Luego, visité la zapatería para buscar zapatos nuevos para mi hermano. Compré zapatillas negras y calcetines para sus deportes. Visité la joyería y le compré un nuevo reloj a mi padre. Mientras estuve allí me compré un collar. Llegué a mi casa después de seis horas de compras. ¡La ropa que compré para mi madre se ve bien!
Answers:
La ropa es barata, así que le compré mucha.
Explanation: The indirect object pronoun is "le" that means to her (your mother). "Ropa" is a feminine noun, so its pronoun must agree. Mucha ropa.
Le compré zapatillas negras y calcetines para sus deportes.
Explanation: Missing the indirect object pronoun, "Le" that means to him (your brother).
Visité la joyería y le compré un reloj nuevo a mi padre.
Explanation: In Spanish, adjectives are usually after the noun.
Mientras estaba allí me compré un collar.
Explanation: "Mientras"; it indicates that the action was developing, so the verb must be conjugated in the imperfect "estaba" and the other action that happened once is correct in the preterite (compré).
¡La ropa que compré para mi madre le queda bien!
Explanation: The indirect object pronoun is "le" that means to her (your mother).
Translation
Last week, I visited the clothing store to buy clothes for myself and my mother. I bought t-shirts, socks and a new blouse. For my mom, I bought a skirt, a dress, a coat and pants. The clothes are cheap, so I bought a lot for her. Then, I visited the shoe store to look for new shoes for my brother. I bought him black sneakers and socks for his sports. I visited the jewelry shop and bought a new watch for my father. While I was there I bought a necklace. I got home after six hours of shopping. The clothes I bought for my mother look good on her!
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
i need help with my spanish homeworkk
Answer:
1. Se sirve
2. Se calienta
3. Se añade
4. Se hierven
C.
2. Se preparan
3. Se pela
4. Se cortan
5. Se mezclan
6. Se hierve
7. Se añade
8. Se mezclan
Explanation:
A ella _________interesan los cuadros de Pablo Picasso.
le
te
me
The answer is LE
Im a spanish speaker
Le it’s le your welcome :)