if a || b and _____ , then a || c .​

Answers

Answer 1

Answer:

b ll c

Explanation:

If a ll b, and b ll c, then by the transitive property of parallel lines, a ll c.


Related Questions

Siempre saltábamos a la cuerda en___ de la escuela. A.la sala formal B. El patio de recreo C. Todo el mundo D. La piscina

Answers

Answer:

Siempre saltábamos a la cuerda en El patio de recreo

The answer is the b: B. El patio de recreo.

B: El patio de recreo is the correct answer

Nombre, apellido, ciudad o país, flor o fruto, animal, color y cosa con k
( El color no importa tanto ).​

Answers

Name , last name , city or country , animal, color, something with a K

2
julia is making plans with her friend, Carla. Complete her e-mail with the correct verb
Mis primos
a. quieren
b. juegan
llegar a la una y media.
c. pierden
d. tienen
Please select the best answer from the choices provided
BU
D

Answers

Answer:

A is the best answer because d is not verb and c is not verb and b is bad write so the A is the best answer

Which sentence has an accurate use of the preterite tense?
1. El muchacho hizo la tarea anoche.

2. El muchacho se llamó Pablo.

Answers

the answer is number 2

El muchacho se llamó pablo es la 2

Los principales materiales usados por los griegos eran la piedra (caliza y mármol), el bronce, la terracota, la madera, la combinación de oro y marfil y, ocasionalmente, el hierro. El bronce fue el metal favorito para la estatuaria durante toda la historia de Grecia. Las que se han conservado son generalmente de piedra. La madera se desintegró, el oro y el marfil eran demasiado valiosos para conservarse intactos, el bronce se fundió en casos de emergencia y el hierro se ha corroído.



Según la lectura, las obras de ________ son las que duraban por más tiempo.


mármol

madera

bronce

cerámica

Answers

Answer:

Mármol

Explanation:

La madera  se desintegró y el bronce se fundió en casos de emergencia. La cerámica no la menciona en el texto y además no es un material que se conserve bien. Por lo tanto el único material que nos queda es el MÁRMOL.

Según la lectura, las obras de mármol son las que duraban por más tiempo.

¿Qué son las obras de mármol?

Las obras de mármol hacen referencia a esculturas, estatuas y otros objetos artísticos y arquitectónicos creados principalmente con mármol como material. En la antigua Grecia, este material era ampliamente utilizado junto con otros como la piedra, el bronce, la terracota, la madera y ocasionalmente el hierro.

Sin embargo, lo que destacaba era que las obras de mármol eran las que tenían una mayor longevidad a lo largo de la historia griega. Esto se debe a la durabilidad y resistencia del mármol, permitiendo que muchas de estas creaciones artísticas sobrevivieran hasta la actualidad. Su valor estético y su capacidad para resistir la erosión y el paso del tiempo han preservado el legado cultural de la antigua civilización griega.

Aprende más sobre trabajos en mármol aquí https://brainly.com/question/30661944

#SPJ2

Read and choose the option that has the necessary vocabulary to complete the sentences correctly. Read and choose the option with the correct vocabulary to complete the sentence. I am from Argentina and I love the barbecue. My friend Pedro is from Venezuela. Pedro eats ________ in the morning.
the tortillas
the ceviche
the cachapas
the tray paisa

Answers

Answer:

The tortillas

The answer is “the tortilla.”

Describe how to create affirmative and negative formal and informal commands. What’s the difference in these two formats? Why do we use different forms? How would you tell your teacher to visit the doctor (with the verb visitar), using a command? How would you tell your friend?

Answers

Answer: Spanish has both a formal and an informal style of speech (tú / Ud.). This distinction applies to commands.

Compre Ud. el anillo.

Buy the ring. (formal)

Compra (tú) los dulces.

Buy the candy. (familiar)

Informal, or familiar, speech is used among friends, coworkers, relatives, or when addressing a child. Formal speech is generally used to be polite or to express respect. For that reason, the formal commands are often referred to as polite commands.

Explanation:

¿Cuál no es un ejemplo de tapas de España?


pizza
queso
calamares
aceitunas
salami
albóndigas

Answers

Which is not an example of tapas from Spain?

Pizza I believe

Temperature of around 20° Celsius is pleasant temperature, of around 70° Farenheit.
True or false

Answers

False, pretty sure its 20 is actually like 68 Fahrenheit

The statement is false a temperatura of around 20°C is roughly equivalent to 68°F, not 70°F.

Approximately, 20°C is equivalent to 68°F, not 70°F. Although a 2 degree Fahrenheit difference may not seem like much in terms of comfort, it matters for measurement accuracy.

As a result, the statement is untrue because the conversion from 70°F to 20°C is not quite accurate.

So, The statement "Temperature of around 20° Celsius is a pleasant temperature, of around 70° Farenheit" is not universally true.

Emily is trying to tell her Chilean friend that her parents love Latin American food, but they can’t cook it. Which sentence best conveys how she expresses herself?

Answers

A mis padres les encanta la comida de Latino America pero no pueden cocinarla.

Which item is not found at la joyería?
A) el anillo
B) la corbata
C) la pulsera
D) el reloj pulsera

Answers

B. La Corbata

You would never find a tie at the nearest jewelry store.

Answer: B) la corbata


reflexive verbs? please help

Answers

Hola :) que paso ? Cómo estás?

Al final nosotros ___________ la respuesta.

Answers

I believe that in the blank should go "sabemos"

I hope I'm correct.

The answer is “supimos”

La respuesta es “supimos”


Choose the correct answer to complete each sentence. (20 points)
1.
la tarjeta postal
2.
la dirección
3.
el buzón
4.
las estampillas, los sellos
5.
el correo electrónico
6.
la pantalla
7.
los altavoces, las bocinas
8.
el teclado
9.
la contraseña
10.
una carta
a.
¿Cuál es _________________ de la casa?.
b.
Si no tienes teléfono ni computadora, puedes escribir ___________ para comunicar con otra persona.
c.
Pongo la carta en ________________ para mandarla.
d.
Necesito comprar ________________ en el correo.
e.
Mi amiga me mandó ______________ con una foto de Shamu cuando fue a Sea World el verano pasado.
f.
Para escuchar la música en la computadora, necesito ________________.
g.
Me gusta leer mensajes (messages) de mis amigos en la computadora por _____________.
h.
Es bueno tener ________________ para seguridad (security) cuando vas a algunos sitios del web.
i.
Puedes mirar ________________ de la computadora para leer la información.
j.
Uso las letras (letters) y los números en ________________ para escribir.

Answers

Answer:

4.  

the stamps, the stamp

A. La dirección

B. Una carta

C. El buzón

D. Las estampillas

E. La tarjeta postal

F. Las bocinas

G. El correo electrónico

H. La contraseña

I. La pantalla

J. El teclado

La fiesta ya está __________________.

Answers

La fiesta ya está planeada.

Para seleccionar la palabra adecuada en cada caso, es importante considerar el contexto de la oración y el significado previsto de la palabra a utilizar.

Básicamente, el objetivo de este ejercicio es incorporar la forma correcta del presente del subjuntivo o el presente del indicativo en la oración de manera que se mantenga el contexto general y, si es posible, se mejore o complemente la descripción.

Para reconocer la conjugación correcta de los verbos en cada oración, debemos identificar el sustantivo, reemplazarlo con el pronombre personal apropiado y luego usar la conjugación correspondiente en el idioma español.

Which dish would you find under the Plato Principal section in a restaurant menu?
A.
sopa de espárragos
B.
ensalada César
C.
nachos con guacamole
D.
pescado frito con arroz
E.
aceitunas y maní

Answers

its A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Answer:

D

Explanation:

fried fish with rice (pescado frito con arroz)

José y Pedro van a __________esa canción. canta cantamos cantan cantar

Answers

Answer:

cantan

Explanation:

Because it makes sense in english it would be

Jose and Pedro are going to sing this song.

and if you were to use cantamos it would be

Jose and Pedro are going we sing this song.

It doesn't make sense at all.

Cantar would be the right one.

Fill in the blank with the preterite tense conjugation of the verb provided between parenthese.

¿Ayer (tomar) muchas fotos tú?

tomaste
tomo
tomé
tomar

Answers

Answer:

Tomaste

Explanation:

Tomaste. Is the correct answer

Sr. Fernandez: Greets you, describes the program, and asks you a question.
You: Answer his questions, using descriptive adjectives and the present tense.
Sr. Fernandez: Asks you a question about the future.
You: Respond appropriately, using the formal future tense.
Sr. Fernandez: Asks you about your interest in the program.
You: Using the past tense, answer the question.
Sr. Fernandez: Poses a situation where you must give formal directions.
You. Give the directions using formal Usted commands.
Sr. Fernandez: Poses a second situation where you must give informal instructions.
You. Give the instructions using informal Tú commands.
Sr. Fernandez: Thanks you, asks a question.
You: Respond negatively, thank him, and give him a farewell.
Sr. Fernandez: Returns the farewell.

Answers

Answer:

Drag each tile to the correct box.  

Find the y-intercept of each exponential function and order the functions from least to greatest y-intercept.

Explanation:

Answer:

*Sr. Fernandez: Buenos días. Cómo estás? El programa en el que estás interesado consiste en un curso de español intensivo. Tiene una duración de dos meses y debes dedicar 4 horas de estudio cada día. Tenemos otras opciones de estudio, ¿estás interesado en conocerlas?

*You: Si, si quiero conocer las otras opciones que tienen. Pero el programa intensivo me gusta mucho, es muy interesante y los resultados son rápidos. He oído opiniones muy positivas sobre este programa. Estoy pensando en hacerlo.

*Sr. Fernandez: Antes de explicarte las otras opciones quiero saber ¿por qué quieres aprender español? ¿cuál es tu propósito?

*You: Yo iré a trabajar en España en verano de este año. Yo viajaré en el mes de julio, por esto necesito aprender español para poder comunicarme.

*Sr. Fernandez: Yo creo que el programa ideal para tí es el intensivo. Tienes poco tiempo y cuando llegues a España debes ser capaz de hablar y entender el español. ¿Estás interesado en tomar el curso intensivo de español?

*You: Si, yo tomaré el curso. Yo debí comenzar el curso  el año pasado, pero yo estaba muy ocupado y no pude hacerlo.

*Sr. Fernandez: Bueno, tienes la oportunidad de comenzar el curso intensivo el próximo lunes. ¿Lo vas a tomar?

*You: Si. Por favor, toma nota de mis datos personales. El lunes iniciaré el curso. Cobra el monto de la inscripción y la mensualidad.

*Sr. Fernandez says: El curso comienza el lunes a las 3 pm, sin embargo, este lunes comenzaremos a las 4 pm por un problema personal del profesor. Es solo por este lunes.

*You: No se preocupe. No hay rollo. Eso no es ningún problema.

Sr. Fernandez: Entonces todo está listo. Muchas gracias por tu confianza. ¿Tienes alguna pregunta?

*You: No, Sr. Fernandez. Usted es muy amable. Muchas gracias.

Hasta luego. Nos vemos el lunes.

*Sr. Fernandez: Un gusto atenderte. Nos vemos el lunes.

 

Explanation:

*Sr. Fernandez: Greets you, describes the program, and asks you a question.

Buenos días. Cómo estás? El programa en el que estás interesado consiste en un curso de español intensivo. Tiene una duración de dos meses y debes dedicar 4 horas de estudio cada día. Tenemos otras opciones de estudio, ¿estás interesado en conocerlas?

*You: Answer his questions, using descriptive adjectives and the present tense.

Si, si quiero conocer las otras opciones que tienen. Pero el programa intensivo me gusta mucho, es muy interesante y los resultados son rápidos. He oído opiniones muy positivas sobre este programa. Estoy pensando en hacerlo.

*Sr. Fernandez: Asks you a question about the future.

Antes de explicarte las otras opciones quiero saber ¿por qué quieres aprender español? ¿cuál es tu propósito?

*You: Respond appropriately, using the formal future tense.

Yo iré a trabajar en España en verano de este año. Yo viajaré en el mes de julio, por esto necesito aprender español para poder comunicarme.

*Sr. Fernandez: Asks you about your interest in the program.

Yo creo que el programa ideal para tí es el intensivo. Tienes poco tiempo y cuando llegues a España debes ser capaz de hablar y entender el español. ¿Estás interesado en tomar el curso intensivo de español?

*You: Using the past tense, answer the question.

Si, yo tomaré el curso. Yo debí comenzar el curso  el año pasado, pero yo estaba muy ocupado y no pude hacerlo.

*Sr. Fernandez: Poses a situation where you must give formal directions.

Bueno, tienes la oportunidad de comenzar el curso intensivo el próximo lunes. ¿Lo vas a tomar?

*You. Give the directions using formal Usted commands.

Si. Por favor, toma nota de mis datos personales. El lunes iniciaré el curso.

Cobra el monto de la inscripción y la mensualidad.

*Sr. Fernandez: Poses a second situation where you must give informal instructions.

Sr. Fernandez says: El curso comienza el lunes a las 3 pm, sin embargo, este lunes comenzaremos a las 4 pm por un problema personal del profesor. Es solo por este lunes.

You: No se preocupe. No hay rollo. Eso no es ningún problema.

*You. Give the instructions using informal Tú commands.

Tu debes estar el lunes antes de la hora de la clase. Llega a tiempo, por favor.

*Sr. Fernandez: Thanks you, asks a question.

Entonces todo está listo. Muchas gracias por tu confianza. ¿Tienes alguna pregunta?

*You: Respond negatively, thank him, and give him a farewell.

No, Sr. Fernánez. Usted es muy amable. Muchas gracias.

Hasta luego. Nos vemos el lunes.

*Sr. Fernandez: Returns the farewell.

Un gusto atenderte. Nos vemos el lunes.

 

Which persons profession is in the field of derecho

Answers

Answer:

Explanation:

Are there any answer choices to choose from...

Give more details please

—¿ Tú crees que este suéter me va a quedar apretado?— No sé. Te lo tienes que____. A.gastar B. probar C.parecer D. Encontrar

Answers

Answer:

—¿ Tú crees que este suéter me va a quedar apretado?— No sé. Te lo tienes que probar.

Explanation:

B) probar = try out

Answer: B, probar

Explanation:

Gastar= waste money on

Probar= try on

Parecer= opinión

Encontrar= Find

When you go to a store and your no sure if it’s tight, you try it on.

Which pair of words correctly completes this sentence? El ___________ y el ____________ crecen en climas calientes. A. caballo, café B. mango, pez C. banano, café D. caña de azúcar, maíz

Answers

Answer: El maiz y el cana de azucar crecen en climas calientes.

Explanation:

Sugarcane and corn grows in warm climates.

D is correct (caña de axúcar, maíz)

Capitulo 6. Practice workbook 6-1

Answers

You can search that up with the page numbers

Answer:

9 abuela

10 esposo

11 hermana

12 abuelo

13 padre

14 hija

15 sobrina

16 nuera

17 abuelo

18 tío

19 hermana

20 padre

Explanation:

I upload the first question. The family tree is showing Teresa and Pedro as Jose and Elena kids. Usually the lines that connect the pictures are the ones that blood relatives.

Hope it helps

Voy al trabajo porque me gusta descansar.
a. lógico
b. ilógico

Answers

B....................

B lol because descansar means rest so obviously you don’t go to work because you like rest.

What is so interesting about la cueca in the northern side of Chile?
A). only men dance
B). it has a mix of Salsa on it
C). their words are in English
D). they don't have words with the music

Answers

D. Hope it helps!!!!!!!!!!!!!!!

A place is known for its specific features. The interesting thing about La Cueca in the northern side of Chile is that  they don't have words with the music.

Cueca is known to be a Spanish word often pronounced as kweka. It is known to be a family of musical styles and linked to some dances from Chile and some other countries. In Chile, the Cueca is known for their national dance.

Their dance is known to be of the fact that thy do not have words with the music. It is more of instrumental in nature.

Find out more about Music from

https://brainly.com/question/790293

what is in cuba? newly-built homes owned by young couples a prison converted into a museum and a school music greatly influenced by African rhythms educational research and practices recognized all over the world a bay controlled by the U.S. rice dishes and other types of foods from Spain

Answers

can you explain this question better please?

¿Que fiesta en Estados Unidos es similar a la fiesta de quinceañera?

Answers

Answer:

dulces dieciséis

Explanation:

sweet sixteen

dulce fiesta de dieciséis

El paciente tiene las manos __.
cerrado
cerrada
cerrados
cerradas

Answers

El paciente tiene las manos __.

Answer: cerradas

El paciente tiene las manos cerradas.

Translation: The patient has his hands closed.

Explanation:

"Manos" is a feminine and plural noun, so its adjective must agree in gender and number with this noun. "Manos cerradas".

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

The Answer Would Be El paciente tiene las manos Cerradas.

Lo que más les gustaba hacer a mis amigas era saltar a la___. A. Cuerda B. Vecina C. muñeca D. guardería

Answers

La respuesta correcta es A

choose the prepositional command. A.que te mejores del resfriado. B. si te tomas la medicina te sentiras mejor​

Answers

Answer:

B. si te tomas la medicina te sentirás mejor​.

Other Questions
The large rectangle below represents one whole. What percent is represented by the shaded area? Identify the substance that each property describes.only acidonly baseboth acid and basefeels slipperytastes sourconducts electricity What is the main purpose of mitosis? A.to separate sister chromatids B.to copy the cells DNA C.to help the cell grow larger D.to divide the cytoplasm Find the perimeter of parallelogram ABCD with vertices A(2, 6), B(1, 2), C(2, 2), and D(1, 6). Manny noticed that the sides of his poster on his bedroom wall formed angles. Tell whether the angles are right angles, less than right angles, or greater than right angles. Explain Math practice please help What sign was there that the scots-Irish immigrants got along with their new neighbors ? PLEASE ANSWERRRR!! (4 x 3) + (4 x 7) = 4 x (? + ?) 12. I must admit_not my first choice!o they'reo theiro there How many grams are present in a 5.63 liter container filled with O2 at STP? Martin bought a flower vase from a florist. The box in which the vase was packed was shaped like a rectangular prism. What is the surface area of the box? A. 2,148 sq cm B. 1,500 sq cm C. 1,932 sq cm D. 966 sq cm A circular pizza that is 18 inches in diameter is cut into 8 equal slices. What is the area of a single slice? If the variable x represents the employees pay before tax-exempt expenses and taxes are removed, which expression represents the employees take-home pay after these deductions? help please-Freedom of speech issues happen all over the world. Explain and analyze two examples of freedom of speech issues that occur in the United States. Which does not occur at the continental margin in the Pacific Ocean?A.) earthquakesB.) volcanic activityC.) widened marginsD.) plate interactions Use the following half-life graph to answer the following question:A graph titled half-life graph of a radioactive isotope is shown with mass remaining on the y axis from 0 to 60 grams and time on the x axis from o to 6 minutes. A curve connects the points 0, 50 and 1, 25 and 2, 12.5 and 3, 6.25 and 4, 3.125 and 5, 1.5625. The graph is attached. What is the mass of the radioactive isotope remaining at 2.0 minutes? (5 points)A. 25.0 mgB. 12.5 mgC. 6.25 mgD. 3.13 mg 9. Draw Inferences Describe the major goals of two of the following movements: women,Latinos, Native Americans, people with disabilities, and consumers. Why do you think someof the same people who helped with these movements also helped with the environmentalmovement? explain one reason for the difference in way elites used art and architecture in europe and in asia during the period 1450- 1750 An "arid" climate is very hot and dry.True | False One function of _____ tissue is to hold organs and other tissue in place. epithelial connective nervous muscular