Answer:
Hay tantos más miembros en el club de fotografía como en el club de bolos.
2. El club de español tiene cuarenta miembros y el de francés tiene veinticinco. El club de francés no es tan grande como el de español.
3. Necesito hacer ejercicio! Voy a ser miembro del club atlético.
4 La banda de la escuela va a grabar unas canciones en disco compacto la semana próxima.
5 La voz de María no es tan buena como la de Isabel.
6 Pienso que la geometría es tanto más difícil como el álgebra. 7 Rita es miembro de uno de los equipos deportivos de la escuela. Ella hace gimnasia.
8 —¡María es muy buena bailarina! —Claro, hace 5 años que toma lecciones.
9 Yo no conozco ningún sitio Web con la información necesaria para el proyecto.
10 ¿Asistes a las reuniones del club de fotografía?
11 ¿Conoces tú España? 12 ¿ Cuánto tiempo hace que tocas el piano? —Hace más de siete años.
13 En el club de fotografía, hay tantas fotógrafas como fotógrafos.
14. A veces, para las clases hay que navegar en la Red para buscar información para los proyectos.
15 La orquesta tiene un concierto mañana. Por eso ensayan tanto.
16 ¿Vas a tocar la trompeta en la banda este año?
17 ¿Cuánto tiempo hace que practicas las artes marciales?
18 Vamos a ir al ensayo de la banda después de la escuela.
19 Yo no sé bailar, pero conozco a muchas bailarinas.
20 Raquel y Ramón están en el coro. La voz de Raquel es tan bonita como la de Ramón.
Explanation: Hope it helps. Good luck
Answer:
The correct option that could fill the blank in each sentence is:
Hay tantos más miembros en el club de fotografía como en el club de bolos.El club de español tiene cuarenta miembros y el de francés tiene veinticinco. El club de francés no es tan grande como el de español.Necesito hacer ejercicio! Voy a ser miembro del club atlético.La banda de la escuela va a grabar unas canciones en disco compacto la semana próxima.La voz de María no es tan buena como la de Isabel.Pienso que la geometría es tanto más difícil como el álgebra. Rita es miembro de uno de los equipos deportivos de la escuela. Ella hace gimnasia.¡María es muy buena bailarina! —Claro, hace 5 años que toma lecciones.Yo no conozco ningún sitio Web con la información necesaria para el proyecto.¿Asistes a las reuniones del club de fotografía?¿Conoces tú España? ¿Cuánto tiempo hace que tocas el piano? —Hace más de siete años.En el club de fotografía, hay tantas fotógrafas como fotógrafos.A veces, para las clases hay que navegar en la Red para buscar información para los proyectos.La orquesta tiene un concierto mañana. Por eso ensayan tanto.¿Vas a tocar la trompeta en la banda este año?¿Cuánto tiempo hace que practicas las artes marciales?Vamos a ir al ensayo de la banda después de la escuela.Yo no sé bailar, pero conozco a muchas bailarinas.Raquel y Ramón están en el coro. La voz de Raquel es tan bonita como la de Ramón.Explanation:
The reasons to select the options in the text are below:
The other option "tan menos" is not used in Spanish.The paragraph mentions that in the Spanish club there are more members than in the French club, for that reason the French club is not so large "no es tan grande".In the options, the only club that would require exercise to enter is the athletic club "club atlético".Since a compact disc is mentioned, the correct option should be to record "grabar".As reference is made to the voice of Mary, the adjective must be singular and feminine "tan buena."The other option is not well written.The other groups mentioned do not belong to a sports club.The classes where dance is learned, as in this case to be a dancer, are called "lecciones" in Spanish.The verb "conocer" conjugated in Present for the personal pronoun "yo" is "conozco".Regularly the verb that applies to meetings is "asistir" in Spanish.With places regularly you must use "conocen", don't use "saben".Time is measured in quantities, therefore the word is often used "cuánto" to ask for it."Fotografas" is a female and plural noun and need a word with the same form (female and plural) "tantas".The action of entering the web is called "navegar".When a band must give a concert, regularly "ensayan" so much.The verb "tocar" after the form "vas" and the word "a" must be in infinitive form (endings ar, er, ir) "tocar"."Hace" is a word that is used in Spanish to mention time.As in point 15, the practice of a band is called "ensayo"."Bailar" or "to dance" how is an ability, must be mentioned with the verb "saber", in change, to know a person must be mentioned with the verb "conocer" in Spanish.The only option that makes sense within the sentence is "como."A mi hermano no le gusta limpiar su cuarto. Él es _____.
Possible answers for this question: sucio and cochino
Answer: perezoso.
A mi hermano no le gusta limpiar su cuarto. Él es perezoso.
Translation: My brother does not like to clean his room. He is lazy.
Explanation:
Lazy people are those who do nor like doing their housework.
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
Los viajeros hablan (2 palabras) con las guías del tour y van a cambiar los planes.
Answer:
Los viajeros hablan (2 palabras) con las guías del tour y van a cambiar los planes.
Explanation:
Los viajeros han hablado con las guías del tour y van a cambiar los planes.
whats the missing word
Yo _____ el fútbol.(practice)
Answer:
Practico
Explanation:
Practicar is Spanish for practice and -o is the yo ending
Answer:
Yo practico el fútbol.
Explanation:
Practico.
Fill in each blank with the correct PRETERITE conjugation of the verb in parentheses.
Ex. Después de las clases, mis amigos _________ (correr) al cine. ANS: corrieron
1. Yo ________________ (montar) la bicicleta con mis amigos. *
2. Las chicas ________________ (cantar) la música de Katy Perry. *
3. Benjamín ________________ (comer) el sándwich con el jamón y el queso. *
4. Mi hermana ________________ (pasar) tiempo con amigos. *
5. Yo ________________ (escribir) a mis amigos en México. *
Irregular Verbs
For each of the items below, select the conjugated irregular verb that best fits in the blank.
¿Qué ___ ella y su amiga a las ocho de la mañana? *
Sokka y yo ___ al restaurante a las cinco. *
¿Tú___ un libro de matemáticas? *
Cuando ___ frío, llevo una chaqueta. *
¿Elena y tú __ una fiesta este sábado? *
¿Tus padres te ___ que debes limpiar el baño? *
Cuando ___ tiempo libre, nosotros nos gusta pasar tiempo en la playa. *
Mi madre ___ que yo necesito sacar buenas notas. *
El lunes, los hermanos ___ de comer al perro. *
Usted ___ más tarde. *
First part
1. "monto"
2. "cantan"
3. "come"
4. "pasa"
5. "escribo"
Sorry I can't figure out the last part :'(
But I hope it helps.
1- yo (monto)
2-las chicas (cantan)
3-Benjamin (come)
4-mi hermana (pasa)
5-yo (escribo)
Cuando llegaba de la escuela y no había nadie en mi casa, iba a casa de___. A. La vecina b. Los bloques c. La tortuga d. El mundo
For this case we can translate the sentence as:
When I arrived from school and there was no one in my house, I went to the home of _______________.
We must complete the prayer. The options we have are:
The neighbor.The blocks.The turtle.The world.It is observed that the option that best adapts is option A.
When I arrived from school and there was no one in my house, I went to the neighbor's house.
Answer:
Cuando llegaba de la escuela y no había nadie en mi casa, iba a casa de la vecina.
Do some online research on the traditional costumes in Ecuador and the distinctive dress of Ecuadorians. Write a description in Spanish, using the preterite tense, about the way Ecuadorians used to dress from any decade in the early twentieth century of your choice. Include your opinions about the clothes, such as how comfortable and practical the clothes seem to be. Also, compare the dress from that decade to current fashion trends, using comparatives and superlatives.
Please
Help me
Now
Answer:
Explanation:
la vestimenta típica de los ecuatorianos no es muy diferente de la de hace algunos años, estos trajes fueron introducidos por los incas. Ellos llevaban ropas tales como vestidos, chales, cinturones y blusas. Las faldas y las camisetas fueron traídos por los españoles. La vestimenta varíaba dependiendo de la regiòn, pero no dependiendo de la época.
Pienso que la ropa usada por lo ecuatorianos es muy abrigada por la temperatura en la que viven, no es muy cómoda, pero debido a las condiciones sí es práctica.
La vestimenta de antes de la llegada de los españoles era más tradicional y también mucho más abrigada.
Los ecuatorianos estaban menos cómodos con sus vestimentas tradicionales y tal vez un poco más incómodos.
Answer: Un cambio en las tendencias de la moda ecuatoriana moderna y tradicional. Ecuatoriana tradicional ropa era de colores brillantes y las mujeres usaban vestidos largos y vaporosos. La moda ecuatoriana moderna se ha vuelto más informal y las mujeres usan pantalones y camisas menos coloridos.
Explanation:
to assist: ayudar asistir contender sensible
The answer is: ayudar
The Answer is ayudar
¿Está Marta allí? _______ Marcela.
Es
Allí
Dejar
Tomar
the answer is Es bc of Está
The answer is “¿está Marta allí? Es Marcela
Fill in the blank with the correct form of ser.
David y Roberto _____ amigos.
soy
somos
son
es
Answer is son
If you use the ser chart it will help a lot
Yo-soy. Nosotros-Somos
Tu-eres. Vosotros-sois
El/Ella-es. Ella’s-son
Answer:
C) Son
Explanation:
got it right on edge
Please solve this for me
Answer:
B: A site for making friends.
Explanation:
"Una chica buscando amistad" means a girl looking for friends.
Answer:
(D): a site for finding travel partners ~hope this helps~
Anyone can explain to me how to conjugate present tense and past tense. Please please, please. I am in Spanish 2, moving on to Spanish 3 for ninth grade and I really want to grasp this
yo — I.
tú — you (informal)
él/ella/usted — he/she/you (formal)
nosotros/nosotras — we.
vosotros/vosotras — you all (informal)
ellos/ellas/ustedes — them / you all (formal)
I hope this is helpful lol have fun next year in Spanish 3, I'm going into 9th also and doing Spanish also
Present Tense -ar verbs
SPANISH HELP EASY AND BRAINLIEST
Nosotros nos (olvidar) tu nombre
has olvido
hemos olvidado
hemos olvido
han olvidado
please explain if you can and answer if you are sure
Answer:
hemos olvidado
Explanation:
olvidado is the past participle of olvidar. hemos is the perfect
Can someone pleaseeee correct my spanish pargraphs :((
Basketball is baloncesto, está has an acento on the a, instead of tres hermanitos and dos hermanos put 5 hermanos y dos de ellos so pequeños, rápido is spelled with an acento in the and aburrid has two r’s and one b
How is the rainforest in Nicaragua ranked in the Americas?
largest
second shortest
second largest
shortest
its the second largest
The correct answer is C. Second largest
Explanation:
Nicaragua is a country located in Central America, this country is recognized for its wildlife because due to the diversity and conservation of ecosystems such as forest and rainforest in Nicaragua there are thousands of different species that include a great diversity in plants and animals Additionally, Nicaragua rainforest that is located in the east of the country (Caribbean lowlands) is the second largest of the Americas as this ecosystem covers more than 2 acres in Nicaragua, which makes larger than any other rainforest in America except by the Amazon that is the first largest one. Thus, the rainforest in Nicaragua is ranked as the second largest.
Los tacos _____ mi comida favorita.
Me encanta ______ cuando llego de la escuela.
Despu;és, _____ a la piscina a nadar.
son; dormir; estoy
es; comer; voy
es; dormir; estoy
son; comer; voy
Answer:
1. Los tacos son mi comida favorita. (The tacos are my favorite food.)
2. Me encanta comer cuando llego de la escuela. (I love to eat when I arrive from school.)
3. Después voy a la piscina a nadar. (After that, I go to the pool to swim.)
Answer: son; comer; voy
Los tacos _____ mi comida favorita.
Los tacos son mi comida favorita.
Tacos are my favorite food.
-
Me encanta ______ cuando llego de la escuela.
Me encanta comer cuando llego de la escuela.
I love eating when I arrive from school.
-
Despu;és, _____ a la piscina a nadar.
Después, voy a la piscina a nadar.
Then, I go to the pool to swim.
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
Which is the characteristic that impressed Ana's friend the most about the new girl in school?
Answer:
She is new.
Explanation:
Ana's friend was impressed by Ana because she was the new girl at school and she was nice but she wanted to make too many friends because she was a bit introverted. That's why Ana's friend felt confortable being her friend.
The characteristic that impressed Ana's friend the most about the new girl in school is: C. She is pretty.
Characteristics are distinguishing qualities or features that define or describe someone or something. They can be physical, behavioral, emotional, or situational attributes that help identify or differentiate individuals, objects, or concepts.
Characteristics encompass a wide range of qualities that define individuals and objects. They play a crucial role in shaping identity, facilitating understanding and communication, and guiding personal and professional development.
The complete question is:
Which is the characteristic that impressed Ana's friend the most about the new girl in school?
A. She is short.
B. She is thin.
C. She is pretty.
D. She is new.
Me encantan las fresas. Como fresas _____ en el verano.
A. nunca
B. más o menos
C. todos los días
D. por supuesto
Answer: The correct answer is C. todos los días
Explanation:
Because what it means in english is .....
I love strawberries. Like strawberries every day in the summer.
todos los días - means every day!
* Hopefully this helps:) Mark me the brainliest:)!!!
C. Todo Los Dias
This would be your answer.
I met Luisa yesterday. Yo sabía a Luisa ayer. Yo supe a Luisa ayer. Yo conocí a Luisa ayer. Yo conocía a Luisa ayer.
Answer:
Yo conocí a Luisa ayer.
Explanation:
Conocí is the past tense of the word met.
Answer:
C: Yo conocí a Luisa ayer.
Explanation:
I "met" is past tense
Mi hermano pasa los muebles
Answer:
My brother passes the furniture.
Explanation:
If you are looking for an english translation, then it translates to "My brother passes the furniture"
The English Translation would be “ My Brother Passes The Furniture.
Explanation:
Mi= My / Hermano= Brother / Pasa=Passes / Los= The / Muebles= Furniture
Word Bank: aburrido(a), celoso(a), confundido(a), contento(a), emocionado(a), enamorado(a), enojado(a), frustrado(a), nervioso(a), sorprendido(a), tranquilo(a), triste
El hombre no sabe qué hacer. Él está _____ .
Answer:
Explanation:
Confundido
Confundido i think it’s that if it is your welcome
Which word means "to take care of?"
cuidar a
ciudad
escuchar
conseguir
the letter "a" cuidar is the answer
The letter A. Cuidar a is the correct answer :)
Sr. Fernandez: Greets you, describes the program, and asks you a question.
You: Answer his questions, using descriptive adjectives and the present tense.
Sr. Fernandez: Asks you a question about the future.
You: Respond appropriately, using the formal future tense.
Sr. Fernandez: Asks you about your interest in the program.
You: Using the past tense, answer the question.
Sr. Fernandez: Poses a situation where you must give formal directions.
You. Give the directions using formal Usted commands.
Sr. Fernandez: Poses a second situation where you must give informal instructions.
You. Give the instructions using informal Tú commands.
Sr. Fernandez: Thanks you, asks a question.
You: Respond negatively, thank him, and give him a farewell.
Sr. Fernandez: Returns the farewell.
Answer:
Drag the tiles to the correct boxes to complete the pairs. Not all tiles will be used.
Find the solutions to the linear equations represented by the models shown, where circles and squares are shown evenly balanced on balance beams. Assume the weight of a circle is 1 unit and the weight of a square is x units.
x = 4
x = 2
x = 3
x = 5
x = 9
x = 6
Explanation:
The correct answers for this assignment are the following.
Sr. Fernández: Hola Luis. ¿Cómo te va? Es un gusto tenerte aquí. Nuestro programa es uno de los de mayor calidad en el país. Son seis meses de estudios "teórico-prácticos," desde la historia de las Relaciones Públicas, sus teóricos más importantes, hasta los desarrollos tecnológicos y aplicaiones actuales. ¿Ya tienes experiencia profesional en esta actividad?
You: Gracias Sr. Fernández. Estoy emocionado. De hecho, al graduarme de la Preparatoria, entré como ayudante de la Gerente de Medios en una Agencia de Publicidad. Trabajé casi un año en labores administrativas y me sentí muy a gusto. Fue una experiencia gratificante.
Sr. Fernández: ¿Cómo piensas aplicar estos nuevos conocimientos en tu carrera profesional, ahora que termines la escuela?
You: Tengo muchas ganas de abrir mi propia empresa de Medios. Yo voy a darme de alta en la Secretario de Economía como un empresario independiente y trataré de conseguir muchos clientes para ofrecerles mis servicios.
Sr. Fernández: ¿Y qué fue lo que particularmente te llamó la atención de nuestro programa?
You: Cundo ví el nivel y la experiencia de los profesores que imparten el programa, supe que era información de calidad que combina la experiencia con la academia. Se lo enseñé a mis papás y les gustó bastante.
Sr. Fernández: Y vives lejos de aquí.
You: No. Usted toma la autopista central 33 hacia el Sur y sale en la calle "Lagos." Sobre esa calle llega usted a la Farmacia y da vuelta a la derecha. Mi casa es la tercera con una puerta azul. De hecho, son como 10 minutos desde aquí.
Sr. Fernández: Bueno, ahora es hora de que me digas en qué te quieres especializar para proceder con el papeleo. Díselo a mi asistente que está conmigo. Ella es Ana.
You: Hola Ana. Quiero especializarme en comunicación digital. Aquí te dejo mis papeles, la ficha de depósito del banco, mi formato para ocupar los dormitorios, para que luego tú me mandes la confirmación y me digas cuando me presento.
Sr. Fernández: Muy bien. Gracias porque traes todos los documentos completos. ¿Algo más que deseas saber?
You: No. Muchas gracias. Todo muy claro. Me despido. Que tenga buena tarde.
Sr. Fernández: Qué te vaya bien. Nos vemos pronto.
Fill in the blank with the preterite tense conjugation of the verb provided between parentheses.
Ellos nunca (hablar) con el presidente.
hablando
hablen
hablas
hablaron
That’s is the answer ——-Hablaron
Answer:
hablaron
Explanation:
En mis viajes, me gusta visitar _____________ porque me encanta la historia. A. zoológicos B. museos C. parques de diversiones D. jardines botánicos
Answer:
Museos.
Explanation:
You can learn a lot of history at the museum.
The answer is b because u learn in museums
Change to have direct and indirect object pronouns
Vamos a vender los pantalones a ellos
Queremos tomar el coche para ti
Tu puedes llamar a el para nosotros
Answers:
1. Vamos a vender los pantalones a ellos.
Translation 1: We are going to sell the pants to them.
Answer 1: Vamos a vendérselos.
-
2. Queremos tomar el coche para ti.
Translation 2: We want to take the car for you.
Answer 2: Queremos tomártelo.
-
3. Tú puedes llamar a él para nosotros.
Translation 3: You can call him for us.
Answer 3: Tú puedes llamárnoslo.
-
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
Pablo y Elena ___ el mes pasado. La boda fue fabulosa a. Se casaron b. Se rieron c . Hicieron un picnic d. Se saludaron.
A) se casaron ojalá te sirva
Un globo electrostáticamente cargado ejerce una fuerza de atracción sobre un papel de tal forma que se pueden identificar dos cargas positivas en la periferia del globo y una negativa en la periferia del papel. Las cargas del globo y del papel están colocadas en los vértices de un triángulo equilátero cuyos lados tienen una longitud de 5 cm, tal como se muestra en la figura. Se sabe que la carga q1tiene polaridad negativa con un valor de 20 μC (microcoulomb), la carga q2 tiene polaridad positiva con una magnitud de 10μC y la carga q3 también tiene polaridad positiva con una intensidad de 30 μC.
Determina la magnitud de la fuerza de atracciónresultante que ejercen las cargas q2 y q3 sobre q1 y el ángulo del vector de la resultante.
a. Utiliza el plano cartesiano para graficar el resultado, de la magnitud de la fuerza de atracción.
The magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.
How to determine magnitude?Coulomb's law describes the force between two charges. It states that the force between two charges is directly proportional to the product of their charges and inversely proportional to the square of the distance between them. The equation is:
F = k × |q1×q2| / r²
where F = magnitude of the force between the charges, k = Coulomb's constant (~8.99 × 10⁹ N m²/C²), q1 and q2 = charges, and r = distance between the charges.
The direction of the force is along the line joining the charges. For like charges, the force is repulsive and for unlike charges, the force is attractive.
First, find the forces exerted on q1 (negative charge) by q2 and q3 (positive charges). Both forces will be attractive and directed towards the respective charges.
Force due to q2:
F12 = k × |q1q2| / r²
F12 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 1010⁻⁶ C| / (0.05 m)²
F12 = 3.596 N, directed towards q2.
Force due to q3:
F13 = k × |q1q3| / r²
F13 = 8.9910⁹ N m²/C² × |-2010⁻⁶ C × 3010⁻⁶ C| / (0.05 m)²
F13 = 5.394 N, directed towards q3.
To find the resultant force, add these two forces vectorially. Given that the charges are placed at the vertices of an equilateral triangle, the angle between F12 and F13 is 60 degrees. We can use the law of cosines to find the magnitude of the resultant force:
F = √( F12² + F13² + 2F12F13cos(60°) )
F = √( (3.596 N)² + (5.394 N)² + 2(3.596 N) × (5.394 N)×0.5 )
F = 7.65 N
Next, find the angle of the resultant force vector with respect to F12 (or the line joining q1 and q2). Use the law of sines for this:
sin(θ) = F13 × sin(60°) / F
θ = arcsin( (5.394 N) × √(3)/2 / 7.65 N )
θ ≈ 51.8 degrees
So, the magnitude of the resultant force that q2 and q3 exert on q1 is 7.65 N and the angle of the resultant force vector with the line joining q1 and q2 is approximately 51.8 degrees.
In the Cartesian plane, plot these forces as vectors starting at q1 and directed towards q2 and q3, and then plot the resultant force as a vector starting at q1 and making an angle of 51.8 degrees with the line joining q1 and q2.
Find out more on charges here: https://brainly.com/question/25922783
#SPJ2
Which of the following sentences has the subjunctive mood in it
Answer: Luisa quiere que hablemos con ella.
Translation: Luisa wants us to talk to her.
Explanation: The subjunctive mood is used in expressions of will, doubt or suggestion. A noun clause works as the direct object of the main verb.
[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]
¿A César, qué le gusta hacer durante su temporada favorita?
nadar en el mar
esquiar en la nieve
esquiar en el agua
nadar en la piscina
Answer:
B
Explanation:
esquiar en la nieve :)
Please help me with these, I am not the best at these and am so confused. first person to answer all will get brainliest!!!!
II. Complete the following sentences with the appropriate indirect object pronouns. (10 points; 2 points each)
1. ¿Qué vas a regalar a tu hermana por su cumpleaños?
2. Mis padres mandaron un pastel a mis hermanos y a mí.
3. Pedro llamó a mí antes de llamarte a ti.
4. Yo voy a invitar a Mario y a ti.
5. Por favor, camarero, tráiga sal a los chicos.
III. Complete the following sentences with the appropriate direct object pronouns. (10 points; 2 points each)
1. Me trae el café. Me trae.
2. Le recomiendo la langosta. Se recomiendo.
3. Voy a pedir las patatas fritas. Voy a pedir .
4. Los estudiantes quieren los nuevos uniformes. Los estudiantes quieren.
5. El perro quiere tu zapato. El perro quiere.
IV. Complete the following sentences with the appropriate indirect object and direct object pronouns. (20 points; 2 points each)
1. El camarero me trae la ensalada. El camarero trae.
2. La maestra nos da la tarea. La maestra da.
3. Antonio me mandó la carta. Antonio mandó.
4. Yo te doy el libro de matemáticas. Yo doy.
5. Juana le dio la pelota al perro. Juana dio.
6. Yo te traigo la torta. Yo
7. Juan le pasa la pimienta a su hermana. Juan pasa.
8. El profesor les reparte los exámenes a los estudiantes. El profesor reparte.
9. Raquel os da las entradas. Raquel da.
10. Mi madre compró los zapatos para mí. Mi madre compró.
Answer:
La respuesta es: II: Le, Les, Me, Os, Les. III: Lo, La, Las, Los, Lo. IV: La, La, Me la, Te lo, Se la, La, Se la, Se los, Os las, Me los.
Explanation:
II. Complete the following sentences with the appropriate indirect object pronouns. (10 points; 2 points each)
Los pronombres del complemento de objeto indirecto son:
persona singular plural
1ª me nos
2ª te os
3ª le les
1. ¿Qué vas a regalar a tu hermana por su cumpleaños? - Qué LE vas a regalar...
2. Mis padres mandaron un pastel a mis hermanos y a mí. Mis padres LES mandaron...
3. Pedro llamó a mí antes de llamarte a ti. Pedro ME llamó ....
4. Yo voy a invitar a Mario y a ti. Yo OS voy a ...
5. Por favor, camarero, traiga sal a los chicos. Por favor, camarero, traiga LES sal...
III. Complete the following sentences with the appropriate direct object pronouns. (10 points; 2 points each)
Los pronombres del complemento de objeto directo son:
persona singular plural
1ª me nos
2ª te os
3ª lo/la los/las
los, las (them, you-all-formal)
1. Me trae el café. Me LO trae.
2. Le recomiendo la langosta. Se LA recomiendo.
3. Voy a pedir las patatas fritas. Voy a pedir LAS.
4. Los estudiantes quieren los nuevos uniformes. Los estudiantes LOS quieren.
5. El perro quiere tu zapato. El perro LO quiere.
IV. Complete the following sentences with the appropriate indirect object and direct object pronouns. (20 points; 2 points each)
1. El camarero me trae la ensalada. El camarero LA trae.
2. La maestra nos da la tarea. La maestra LA da.
3. Antonio me mandó la carta. Antonio ME LA mandó.
4. Yo te doy el libro de matemáticas. Yo TE LO doy.
5. Juana le dio la pelota al perro. Juana SE LA dio.
6. Yo te traigo la torta. Yo LA traigo
7. Juan le pasa la pimienta a su hermana. Juan SE LA pasa.
8. El profesor les reparte los exámenes a los estudiantes. El profesor SE LOS reparte.
9. Raquel os da las entradas. Raquel OS LAS da.
10. Mi madre compró los zapatos para mí. Mi madre ME LOS compró.
La respuesta es: II: Le, Les, Me, Os, Les. III: Lo, La, Las, Los, Lo. IV: La, La, Me la, Te lo, Se la, La, Se la, Se los, Os las, Me los.