egún lo que has leído en la fuente escrita, ¿cuál de las siguientes afirmaciones es correcta? Además de en España, el idioma español solo se habla en algunas regiones de África y Latinoamérica. El idioma español se habla en todos los continentes. Además de en España, el idioma español se habla en partes de Asia, África y el continente americano. El uso del español está disminuyendo en todo el mundo, salvo por los que lo estudian como lengua extranjera. 2. incorrect Según la fuente escrita, ¿qué sucedía en Filipinas antes de 1987? El español era idioma oficial. El español ejercía presión contra el inglés. No se hablaba español. No se hablaba español, pero sí chabacano. 3. correct ¿A qué se refiere el artículo al afirmar que en Estados Unidos "nos encontramos, (...) ante la lengua como signo de identidad cultural" (líneas 37-38)?

Answers

Answer 1

Answer:

UNO

Explanation:

Answer 2

Answer:El idioma español se habla en todos los continentes. Además de en España,

Explanation: That's my answer for the first one. But it looks like that there's a paragraph that you have to read before the second question and you didn't upload more information about it.


Related Questions

A publisher shipped 15 boxes of bocks to bookstore each box contained 32 books how many books in all didthe publisher ship tothe bookstore

Answers

Answer:480

Explanation: 15 multiplied by 32 is 480

Answer:

480 books

Explanation:

because you times 15(boxes) by 32(books)

Lee la frase y describe la religión. Las personas de esta religión rezan en la mezquita. A. los protestantes B. los budistas C. los musulmanes D. los judíos

Answers

Answer: Read the phrase and describe the religion. The people of this religion pray in the mosque. A. Protestants B. Buddhists C. Muslims D. Jews

Explanation:I speaks Spanish

Answer:

C) Los musulmanes

Explanation:

Mezquita= mosque

Admission to a car show costs $5 for each ticket after selling only 20 tickets they decided to lower the price to $3 each if they raised $217 how many tickets did they sell in all

Answers

Answer:

59 Tickets

Explanation:

$5 times 20 tickets = $100

$217-$100=$117

$117 divided by $3 = 39 Tickets

39+20= 59 tickets

EscogerMultiple choice Activity InstructionsChoose the answer that best completes each sentence. April 28 11:59 PM 3 attempts remaining Grade settings External references136-139 Grammar presentation Questions 1. Yo nunca __ mis tareas temprano. hago pongo sale 2. Ana no está en su casa, __ que está en el gimnasio. salgo tengo supongo 3. Nunca __ a comer con mis padres. pienso supongo salgo 4. __ música en mis ratos libres. Veo Oigo Tengo 5. Sólo __ televisión los fines de semana. veo hago salgo 6. __ el mapa para la profesora de geografía. Oigo Salgo Traigo 7. Nunca __ ejercicio por la mañana. traigo hago supongo 8. A veces __ la radio cuando leo el periódico. salgo pongo traigo

Answers

Answer:

1. Yo nunca hago mis tareas temprano.

2. Ana no está en su casa, supongo que está en el gimnasio.

3. Nunca salgo a comer con mis padres.

4. Oigo música en mis ratos libres.

5. Sólo veo televisión los fines de semana.

6. Traigo el mapa para la profesora de geografía.

7. Nunca hago ejercicio por la mañana.

8. A veces pongo la radio cuando leo el periódico.

Answer: These are the right answers:

1. hago

2. supongo

3. salgo

4. Oigo

5. veo

6. Traigo

7. hago

8. pongo

Explanation: Just to elaborate a little on the answer, it can be added that in this exercise they are asking you to select the appropriate verb, according to the information that is provided in each sentence. You need to take into account not only the meaning of the verb, but the person. They want you to distinguish basic action verbs, such as to listen (oír), to do (hacer), to place or to put (poner), to bring (traer), and to go out (salir), among others. In sentence 1, for instance, the speaker is saying that he/she never DOES his/her homework early; the other options are incorrect, since they mean "I place/put" and "He/she goes out." In sentence 2, the speaker is saying: "Ana is not at home, I GUESS she is at the gym." The other options are not suitable, since they mean "I go out" and "I have."    

?Cuáles son las conjugaciones subjuntivas para el verbo abrir? Abre, abres, abre, abremos, abráis, abren abro, abras, abra, abramos, abráis, abran abre, abras, abre, abramos, abráis, abren abra, abras, abra, abramos, abráis, abran

Answers

¿Cuáles son las conjugaciones subjuntivas para el verbo abrir?

Answers:

Yo abra => Subjunctive Present, first person singular.

Tú abras => Subjunctive Present, second person singular.

Él/Ella/Usted abra => Subjunctive Present, third person singular.

Nosotros/nosotros abramos => Subjunctive Present, first person plural.

Vosotros/vosotras abráis => Subjunctive Present, second person plural.

Ellos/Ellas/Ustedes abran => Subjunctive Present, third person plural.

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

Answer:

D. abra, abras, abra, abramos, abráis, abran

Explanation:

edgen 2020

PLEASE HELP ASAP!!! I NEED THE CORRECT TRANSLATION FOR MY SENTENCES IN SPANISH!!! PLEASE DON'T USE A TRANSLATOR. PLEASE LET ME KNOW IF MY FIVE SENTENCES ARE DEMONSTRATIVE ADJECTIVES ARE NOT.

Those shoes are expensive, but these shoes are on sale.

These sunglasses are pink with a purple and blue ombre.

That necklace is beautiful.

This scarf is torn and damaged.

This wool is soft for a sweater.

Answers

PLEASE LET ME KNOW IF MY FIVE SENTENCES ARE DEMONSTRATIVE ADJECTIVES ARE NOT.

Answers:

Question 1: Those shoes are expensive, but these shoes are on sale.

Answer 1: Esos zapatos son caros, pero estos zapatos están en oferta.

(Adjetivos demostrativos: Esos, estos)

Question 2: These sunglasses are pink with a purple and blue sombre.

Answer 2: Estas gafas de sol son de color rosa con una sombra púrpura y azul.

(Adjetivo demostrativo: Estas)

Question 3: That necklace is beautiful.

Answer 3: Aquel collar es hermoso.

(Adjetivo demostrativo: Aquel)

Question 4: This scarf is torn and damaged.

Answer 4: Esta bufanda está rasgada y estropeada.

(Adjetivo demostrativo: Esta)

Question 5: This wool is soft for a sweater.  

Answer 5: Esta lana es suave para un suéter.

(Adjetivos demostrativos: Esta)

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

Do the Spanish take pride in their paellas? True or False?

Answers

Answer: that would be true

Explanation:

I agree with the top answer

(ella) Se olvidó tomar su medicina. (él) Se quedaron las recetas en el consultorio. (ellas) Se olvidó un paciente. (yo) Se rompieron tres huesos. (nosotros) Se dañaron los oídos en el concierto. (ellos) Se perdió el niño en el hospital. Completa las siguientes oraciones con el se impersonal y el verbo adecuado de la lista. Sigue el modelo. Modelo Se venden casas en Lima, Perú. Word Bank reference comer hablar hacer necesitar practicar prohibir varios idiomas en esta clínica. comida sana en este restaurante. fumar en la sala de espera. ejercicio para estar saludable. operaciones de rodilla. más doctores en este hospital.

Answers

The grammar summary should be completed as follows;

Se le olvidó tomar su medicina.

Se le quedaron las recetas en el consultorio.

Se les olvidó un paciente.

Se me rompieron tres huesos.

Se nos dañaron los oídos en el concierto.

Se les perdió el niño en el hospital.

Se hablan varios idiomas en esta clínica.

Se come comida sana en este restaurante.

Se prohíbe fumar en la sala de espera

Se practica ejercicio para estar saludable.

Se hacen operaciones de rodilla.

Se necesitan más doctores en este hospital.

En el idioma inglés, una oración es un grupo de palabras o frases que comprenden un sujeto y un predicado, que normalmente utiliza un autor o un hablante para transmitir una información lógica sobre un tema a una audiencia (lectores u oyentes).

En este escenario y ejercicio, cada una de las oraciones dadas debe completarse usando la palabra o frase más apropiada y correcta, según la pista de contexto que se deriva de ellas.

?Cuál de los siguientes mandatos negativos no está escrito correctamente? a No corres. b No mires. c No leas ahora.

Answers

Option C no leas ahora, because option A would be no corras and option

I’m sorry I don’t understand?

. Silvia comió muchos dulces y ahora se siente mal. Yo no quiero ir al cumpleaños de Diego sin ____. ¿Qué hago? mí ti ella 2. Para ____, lo más importante en la vida es divertirme y pasarlo bien. mi mí yo 3. Mis padres acaban de jubilarse. Estoy pensando en mudarme (move) para estar más cerca de ____. él nosotros ellos 4. Leticia, entre ____ hay algo más que una simple amistad. ¿Quieres ser mi novia? ti y mí tú y yo tú y él 5. Somos Cecilia y Florencia. Hacemos artesanías. Para saber más sobre ____, puedes visitar nuestro sitio web. mí nosotras ellas 6. Claudia, quiero ir a comer un rico helado ____. ¿Cuándo nos vemos? Un abrazo, tu hermano. con usted conmigo contigo

Answers

1. ella

2. mí

3. ellos

4. tu y yo

5. nosotras

5. contigo

un sándwich de jamón y queso desayuno almuerzo cena 2. unas chuletas de cerdo con arroz y frijoles desayuno almuerzo cena 3. un yogur y un café con leche desayuno almuerzo cena 4. una langosta con papas y espárragos desayuno almuerzo cena 5. huevos fritos y jugo de naranja desayuno almuerzo cena 6. una hamburguesa y un refresco desayuno almuerzo cena 7. pan tostado con mantequilla desayuno almuerzo cena 8. un sándwich de atún y un té helado desayuno almuerzo cena 9. un bistec con cebolla y arroz desayuno almuerzo cena 10. una sopa y una ensalada desayuno almuerzo cena 11. cereales con leche desayuno almuerzo cena 12. pollo asado con ajo y champiñones desayuno almuerzo cena

Answers

Answer:

1. Desayuno

2. Cena

3. Desayuno

4. Cena

5. Desayuno

6. Almuerzo

7. Desayuno

8. Almuerzo

9. Cena

10. Almuerzo

11. Desayuno

12. Cena

Explanation:

1. A sandwich of ham and cheese / lunch

2. some pork chops with rice and beans/ Dinner

3. a yogurt and a coffee with milk / Breakfast

4. a lobster with potatoes and asparagus / Dinner

5. fried eggs and orange juice / Breakfast

6. a hamburger and a soft drink /lunch

7. toast with butter / Breakfast

8. a tuna sandwich and an iced tea / Lunch

9. a steak with onion and /Dinner

10 a soup and a salad /Lunch

11. cereals with milk/Breakfast

12. roasted chicken with garlic and mushrooms /Dinner

I NEED HELP WITH SPANISH PLEASEEEEE

Answers

Fill in the blanks:

Answers:

1. La comida de España ___ mi favorita.

Answer 1: La comida de España es mi favorita.  

2. Ella ___ bailando flamenco.

Answer 2: Ella está bailando flamenco.

3. Managua __ la capital de Nicaragua.

Answer 3: Managua es la capital de Nicaragua.

4. Mi abuela __ de La República Dominicana.

Answer 4: Mi abuela es de La República Dominicana.

5. ¿Dónde ___ las playas en Cabo?

Answer 5: ¿Dónde están las playas en Cabo?

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

Choose the correct answer to complete each sentence. A Marisol _________ gusta mucho el chocolate. (2 points) Question 9 options: 1) les 2) le 3) me 4) te

Answers

Answer:

A Marisol le gusta mucho el chocolate.

Explanation:

Answer:2) le gusta

Explanation:

Explain why the following sentence is incorrect: Es importante que dormes un poco antes de la excursion.

I know that dormes should be duermas, but if you could explain why it would be duermas, i would appreciate it! Will give brainliest if it's original. THANKS!

Answers

Explain why the following sentence is incorrect: Es importante que dormes un poco antes de la excursion.

Answer: Es importante que duermas un poco antes de la excursión.

Explanation: Because the verb in this sentence must be conjugated in subjunctive mode: tú duermas.

The subjunctive mode which is a verbal mode that expresses an action, a process or a state as hypothetical, doubtful, possible or desired.

The meaning of this sentence is that it would be desirable to sleep a little before hiking.

Furthermore, the word "excursión" in Spanish is acute, because its stressed syllable is the last one, and as it ends in "n", it must have a written accent. Excursión.

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

RENE Tengo problemas con Vilma. Sé que debo hablar con ella. ¿Qué me recomiendas que le (1) ? JULIA Pues, necesito (2) más antes de darte consejos. IRENE Bueno, para empezar me (3) que traiga dulces a la casa. JULIA Pero chica, tiene razón. Es mejor que tú no (4) cosas dulces. IRENE Sí, ya lo sé. Pero quiero que (5) más flexible. Además, insiste en que yo (6) todo en la casa. JULIA Yo (7) que Vilma (8) y hace los quehaceres todos los días. IRENE Sí, pero siempre que hay fiesta me pide que (9) los cubiertos (silverware) y las copas en la mesa y que (10) al sótano por las servilletas y los platos. ¡Es lo que más odio: ir al sótano! JULIA Mujer, ¡Vilma sólo (11) que ayudes en la casa!

Answers

IRENE Tengo problemas con Vilma. Sé que debo hablar con ella. ¿Qué me recomiendas que le diga¹ ?

JULIA Pues, necesito saber² más antes de darte consejos.

IRENE Bueno, para empezar me prohíbe³ que traiga dulces a la casa.

JULIA Pero chica, tiene razón. Es mejor que tú no comas⁴ cosas dulces.

IRENE Sí, ya lo sé. Pero quiero que sea⁵ más flexible. Además, insiste en que yo haga⁶ todo en la casa.

JULIA Yo sé⁷ que Vilma cocina⁸ y hace los quehaceres todos los días.

IRENE Sí, pero siempre que hay fiesta me pide que ponga⁹ los cubiertos (silverware) y las copas en la mesa y que vaya¹⁰ al sótano por las servilletas y los platos. ¡Es lo que más odio: ir al sótano!

JULIA Mujer, ¡Vilma sólo quiere¹¹ que ayudes en la casa!

Translation

IRENE I have problems with Vilma. I know I should talk to her. What do you recommend me to tell her?

JULIA Well, I need to know more before I give you advice.

IRENE Well, to begin with, she forbids me from bringing sweets to the house.

JULIA But girl, she's right. It's better if you do not eat sweet things.

IRENE Yes, I know. But I want her to be more flexible. Also, she insists that I do everything in the house.

JULIA I know that Vilma cooks and does the chores every day.

IRENE Yes, but whenever there is a party, she asks me to put the silverware and glasses on the table and go to the basement for the napkins and the dishes. It's what I hate most: going to the basement!

JULIA Woman, Vilma just wants you to help at home!

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

This is the complete conversation between Rene and Irene. The verbs are conjugated in the present subjunctive and also in the simple present tense:

IRENE Tengo problemas con Vilma. Sé que debo hablar con ella. ¿Qué me recomiendas que le (1) diga?

JULIA Pues, necesito (2) saber más antes de darte consejos.

IRENE Bueno, para empezar me (3) prohíbe que traiga dulces a la casa.

JULIA Pero chica, tiene razón. Es mejor que tú no (4) comas cosas dulces.

IRENE Sí, ya lo sé. Pero quiero que (5) sea más flexible. Además, insiste en que yo (6) haga todo en la casa.

JULIA Yo (7) se que Vilma (8) cocina y hace los quehaceres todos los días

IRENE Sí, pero siempre que hay fiesta me pide que (9) ponga los cubiertos (silverware) y las copas en la mesa y que (10) vaya al sótano por las servilletas y los platos. ¡Es lo que más odio: ir al sótano!

JULIA Mujer, ¡Vilma sólo (11) quiere que ayudes en la casa!

What is the present subjunctive?

The Spanish present subjunctive (''presente de subjuntivo'' in Spanish) is used to talk about situations of doubt, desire, emotion, necessity, or uncertainty, as well as recommendations.

What is the simple present tense?

The Spanish simple present tense (''presente del indicativo'' in Spanish) is used to talk about habitual situations, routines, universal truths, facts and things happening now or in the near future.

Check more information about the simple present tense here https://brainly.com/question/25856028

PLEASE HELP ASAP!!! CORRECT ANSWER ONLY PLEASE!!!

Spanish fill in the blank sentences.

Answers

Answers:

EL PRETÉRITOPreterite Conjugations

18. Mis amigos ___(ir) al cine el viernes pasado.

Answer 18: Mis amigos fueron al cine el viernes pasado.

Translation 18: My friends went to the movies last Friday.

19. La clase ______ (estudiar) para el examen.

Answer 19: La clase estudió para el examen.

Translation 19: The class studied for the exam.

20. Yo ____ (estar) afuera por una hora.

Answer 20: Yo estuve afuera por una hora.

Translation 20: I was out for an hour.

21. Tú ____ (comer) mucho anoche.

Answer 21:comiste mucho anoche.

Translation 21: You ate a lot last night.

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

El fin de semana pasado fui a visitar a mi abuela Lilia en el campo. (Yo) Le (1) unos libros de la librería de la universidad porque ella me los (2) . Cuando llegué, mi abuela me (3) un plato sabroso de arroz con frijoles. La encontré triste porque la semana pasada su planta de tomates (4) , y ahora tiene que comprar los tomates en el mercado. Me invitó a quedarme, y yo (5) en su casa. Por la mañana, abuela Lilia se despertó temprano, (6) y salió a comprar huevos para el desayuno. Me levanté inmediatamente y la (7) porque quería ir con ella al mercado. En el mercado, ella me (8) que estaba triste por la planta de tomates. Le pregunté: ¿Debemos comprar otra planta de tomates?, pero ella (9) esperar hasta el verano. Después del desayuno yo (10) triste cuando volví a la universidad. Quiero mucho a la abuela. ¿Cuándo la vas a visitar? Chau, Mónica

Answers

Answer:

Querida mamá:

El fin de semana pasado fui a visitar a mi abuela Lilia en el campo. Le conseguí unos libros de la librería de la universidad porque ella me los pidió. Cuando llegué, mi abuela me sirvió un plato sabroso de arroz con frijoles. La encontré triste porque la semana pasada su planta de tomates murió, y ahora tiene que comprar los tomates en el mercado. Me invitó a quedarme, y yo dormí en su casa. Por la mañana, abuela Lilia se despertó temprano, se vistió y salió a comprar huevos para el desayuno. Me levanté inmediatamente y la seguí porque quería ir con ella al mercado. En el mercado, ella me repitió que estaba triste por la planta de tomates. Le pregunté: ¿Debemos comprar otra planta de tomates?, pero ella prefirió esperar hasta el verano. Después del desayuno yo me sentí triste cuando volví a la universidad. Quiero mucho a la abuela. ¿Cuándo la vas a visitar?

Chau, Mónica

Explanation:

We fill in the blanks with verbs conjugated in the preterite. Also, in two cases we use reflexive pronouns.  The preterite tense is one of two simple past tenses. It is used to describe actions that took place or were completed at a certain point in the past. On the other hand, we use Reflexive Pronouns with a verb to point out that a person carries out an action to or for himself or herself. For instance:

Conseguí comes from the verb conseguir and is the conjugation of this verb for the first person singular in the preterite.

Dormí comes from the verb dormir and is the conjugation of this verb for the first person singular in the preterite.

Sirvió comes from the verb servir and is the conjugation of this verb for the third person singular in the preterite.

Se vistió comes from the verb vestir and is the conjugation of this verb for the third person singular in the preterite. On the other hand, se is the reflexive pronoun that matches the third person singular.

Luisa, Manuel y yo salimos ayer por la noche. Nosotros (1) (vestirse) muy elegantes y fuimos a un restaurante. Yo (2) (preferir) ir al restaurante más barato. Manuel y Luisa (3) (pedir) mucha comida, pero yo sólo (4) (pedir) una ensalada. El camarero que nos (5) (servir) era (was) muy atento y hasta (even) (6) (conseguir) un vino especial que Luisa quería (wanted) probar. Después de comer, yo (7) (ir) al cine. Manuel acompañó (accompanied) a Luisa a su casa y luego ellos (8) (despedirse). En la mañana, Luisa (9) (sentirse) muy mal. Ella cree (believes) que (10) (ser) la cena.

Answers

Answer:

Luisa, Manuel y yo salimos ayer por la noche. Nosotros nos vestimos muy elegantes y fuimos a un restaurante. Yo preferí ir al restaurante más barato. Manuel y Luisa pidieron mucha comida, pero yo sólo pedí una ensalada. El camarero que nos sirvió era muy atento y hasta consiguió un vino especial que Luisa quería probar. Después de comer, yo fui al cine. Manuel acompañó a Luisa a su casa y luego ellos se despidieron. En la mañana, Luisa se sintió muy mal. Ella cree que fue la cena.

Explanation:

This sentence stands for the preterite tense and reflexive pronouns. The preterite tense is used when talking about completed actions in the past while reflexive pronouns are used to point out that a person carries out an action to/for himself/herself. In this way:

Nos vestimos, Since the sentence here involves Luisa, Manuel y yo, we use the reflexive pronoun nos and vestimos comes from the verb vestir and matches the first person singular in the preterite.

Preferí comes from the verb preferir and matches yo in the preterite.

Pidieron, Since the sentence here involves Manuel y Luisa we use pidieron that comes from the verb pedir and matches ellas (they)

Pedí comes from the verb pedir and matches yo in the preterite.

Sirvió comes from the verb servir and matches él (he) in the preterite.

Consiguió comes from the verb Conseguir and matches él in the preterite.

Fui comes from the verb ir and matches yo in the preterite.

Se despidieron, se is the reflexive pronoun that matches ellos/ellas and despidieron comes from the verb depedir and also matches ellos/ellas

Se sintió, se is also the reflexive pronoun that matches él and sintió comes from the verb sentir and also matches él

Fue is the conjugation of the verb ser for the third person singular in the preterite. This is an irregular verb.

Cuando vaya a Mindo, __ el mariposario. visitaré caminaré 2. __ un paseo por el río después de ver la cascada de Nambillo. Daremos Haremos 3. En cuanto tengamos vacaciones, __ al Ecuador para conocer sus maravillas naturales. iremos haremos 4. No __ a las montañas a esquiar hasta que nieve. iremos seremos 5. __ las memorias del viaje tan pronto como regrese a casa. Escribiré Saldré 6. Me __ en el mariposario de Mindo hasta que vea nacer una mariposa. quedaré hablaré

Answers

Answer: These are the correct answers:

1. visitaré

2. Daremos

3. iremos

4. iremos

5. Escribiré

6. quedaré  

Explanation: Just to elaborate a little on the answer, it can be added that in this exercise they are asking you to select the most appropriate verb, based on the information that is provided in each sentence. All the verbs are conjugated in the future tense. In sentence 1, for instance, the speaker is saying that he/she will VISIT the butterfly house when he/she goes to Mindo, and in sentence 6 the speaker is saying that he/she will STAY in the butterfly house of Mindo until he/she sees a butterfly emerge. Other verbs used are "ir" (to go) and "escribir" (to write).  

Cuando te pagan con un cheque, (tú) vas al banco a __. perderlo llenarlo cobrarlo Si tienes que ir bien vestido, y te quieres arreglar el pelo, vas __. al salón de belleza a la cuadra a la zapatería Cuando no sabes ir a un sitio, necesitas pedir __. diligencias direcciones préstamos Cuando tengo tiempo libre, hago __. la cuadra las direcciones las diligencias Cuando dos calles se cruzan, éstas forman (form) __. un buzón una esquina un letrero La persona que te lleva el correo a casa es __. el viajero el cartero el préstamo

Answers

Answer:

cobrarlo

al salon de belleza

direcciones

las diligencias

una esquina

el cartero

Mi hermano quiere ser pintor ¡pero no ____ pintar! conozco conoce sé sabe 2. correct Nosotros no ____ al nuevo dependiente. ¿Es amable? conoce conocemos sabe sabemos 3. correct No recuerdo bien dónde está el centro comercial, pero ____ que está cerca de aquí. conozco conoces sé sabes 4. correct Pablo, ¿____ al joven de camisa roja que habla con tu novia? conoces conoce sabes sabe 5. incorrect Mis tíos viven en el campo y no ____ la ciudad. conocemos conocen sabemos saben 6. incorrect ¿____ usted cuánto cuestan las sandalias anaranjadas? Conoces Conoce Sabes Sabe

Answers

1. sabe

2. conocemos

3. sé

4. conoces

5. conocen

6. sabe

Read the text and write a short description in Spanish following the instructions indicated in the text.

You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿.

Pretend you and your family are traveling to Perú. Write a short description of the activities you are going to do there. Include the following details in your description:

At least two activities you are going to do there. Remember to mention at least one city where you are going to do these activities.
Use at least three feelings to describe either your feelings or one of your family members' feelings using the reflexive verb "to feel" in Spanish.
Include the season when you and your family are traveling.

Answers

Answer:

Yo termine la escuela y como un regalo de graduación, voy a ir a Peru con mi familia. El viaje va aser este verano y me siento muy orgullosa por este regalo por que mi lo regalaron por mis grados. Vamos a visitar muchos puntos turísticos como el bosque amazona y el río Napo. Tambien vamos a ir a Cajamarca adonde voy a visitar un museo de arte religioso. Me siento emocionada porque me encanta viajer.

Explanation:

I finished school and as a graduation gift, I will go to Peru with my family. The trip is going to be this summer and I am very proud of this gift because my gift was given for my grades. We will visit many tourist spots such as the Amazon forest and the Napo river. We are also going to Cajamarca where I am going to visit a religious art museum. I feel excited because I love traveling.

i promise it sounds much better in spanish hope this helps:)

PLEASE HELP! I need these Spanish questions done by Friday, so if u did this one can you check on my other Spanish questions? THANK YOU!

Answers

Answer:

I upload the answers

Hope it helps.

Explanation:

Conjugate the verb with the subject and the tense given.

1. yo / tener / futuro

2. el / ir / imperfecto

3. tu / salir / imperativo

4. nosotros / hablar / presente

Answers

Conjugate the verb with the subject and the tense given.

Answers:

1. yo / tener / futuro

Answer 1: Yo tendré.

Translation 1: I will have.

-

2. el / ir / imperfecto

Answer 2: Él iba.

Translation 2: He went.

-

3. tu / salir / imperativo

Answer 3: Sal tú.

Translation 3: You get out.

-

4. nosotros / hablar / presente

Answer 4: Nosotros hablamos.

Translation 4: We talk.

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]​​​​​​

Buenas tardes, y bienvenidos al (1) de las cinco. Mañana, un mes antes de las (2) para la presidencia de los Estados Unidos, será el primer debate entre los (3) . Ya ellos han pronunciado muchos (4) , y todos hemos escuchado sus opiniones, pero mañana será la primera vez que los candidatos se enfrentan (face each other ). La (5) internacional está preparada para llevar las últimas noticias a los diarios de todo el mundo. Los (6) , como la radio y la televisión, estarán bien representados. Las (7) no indican que alguno de los dos candidatos tenga una ventaja (lead) clara. Lo más importante es ver cuántos ciudadanos irán a (8) el día de las elecciones. Son ellos los que decidirán a quién van a (9) . Volveremos a las diez de la noche para darles las (10) de la tarde. ¡Los esperamos!

Answers

Answer

Buenas tardes, y bienvenidos al (NOTICIERO) de las cinco. Mañana, un mes antes de las (ELECCIONES) para la presidencia de los Estados Unidos, será el primer debate entre los (CANDIDATOS) . Ya ellos han pronunciado muchos (4) , y todos hemos escuchado sus opiniones, pero mañana será la primera vez que los candidatos se enfrentan (face each other ). La (PRENSA) internacional está preparada para llevar las últimas noticias a los diarios de todo el mundo. Los (MEDIOS DE COMUNICACIÓN) , como la radio y la televisión, estarán bien representados. Las (ENCUESTAS) no indican que alguno de los dos candidatos tenga una ventaja (lead) clara. Lo más importante es ver cuántos ciudadanos irán a (VOTAR) el día de las elecciones. Son ellos los que decidirán a quién van a (ESCOGER) . Volveremos a las diez de la noche para darles las (NOTICIAS) de la tarde. ¡Los esperamos!

Explanation:

I don't know exactly how we need to help you but I assume that we need to put words where the numbers are.

In my answers I'm not sure about wich word fits better on number 4 but you can use one of this (PLANES - PROYECTOS-PROPUESTAS) if you have a list it will be better but here is may guess. Hope it works for you.

Answer:

Buenas tardes, y bienvenidos al (1)noticiero de las cinco. Mañana, un mes antes de las (2)elecciones para la presidencia de los Estados Unidos, será el primer debate entre los (3)candidatos. Ya ellos han pronunciado muchos (4)discursos, y todos hemos escuchado sus opiniones, pero mañana será la primera vez que los candidatos se enfrentan (face each other ). La (5)prensa internacional está preparada para llevar las últimas noticias a los diarios de todo el mundo. Los (6)medios, como la radio y la televisión, estarán bien representados. Las (7)encuestas no indican que alguno de los dos candidatos tenga una ventaja (lead) clara. Lo más importante es ver cuántos ciudadanos irán a (8)votar el día de las elecciones. Son ellos los que decidirán a quién van a (9)elegir. Volveremos a las diez de la noche para darles las (10)noticias de la tarde. ¡Los esperamos!

Explanation:

Good afternoon, and welcome to the (1) five o'clock news. Tomorrow, one month before the (2) elections for the presidency of the United States, it will be the first debate among the (3) candidates. They have already delivered many (4) speeches, and we have all heard their opinions, but tomorrow will be the first time the candidates will face each other. The (5) international press is prepared to bring the latest news to newspapers around the world. The (6) media, such as radio and television, will be well represented. The (7) surveys do not indicate that either of the two candidates has a clear lead. The most important thing is to see how many citizens will go to (8) vote on election day. It is them who will decide who they are going to (9) choose. We will return at ten at night to give you the (10) afternoon news. We wait for you!

PLEASE HELP ASAP!!! I NEED THE CORRECT TRANSLATION FOR MY SENTENCES IN SPANISH!!! PLEASE DON'T USE A TRANSLATOR. PLEASE MAKE SURE THREE OF MY SENTENCES ARE USED IN THE IMPERFECT TENSE AND PLEASE MAKE SURE THREE OF MY SENTENCES ARE USED IN THE PRETERITE TENSE WITH CORRECT CONJUNCTIONS OF VERBS.


Amanda brought flowers and decided to visit her sister Jessica at the hospital when she had some free time. Jessica use to be healthy and was in good shape. She use to work in the garden outside of her household. Amanda was planning to invite her sister to go to the movies with her on Saturday. After all, Jessica was like a friend to Amanda and is her best friend. Until, Jessica had recently been diagnosed with a severe heart condition, causing her to have a heart attack. She was very sick and in pain. The only way for Jessica’s health to improve, is to undergo an expensive surgery that Amanda or their family can’t afford. Since Amanda works as a banker, she decided to steal money in the bank vaults to give and pay for Jessica’s surgery. The nurses informed Jessica about her upcoming surgery, unaware of how Amanda obtained the money. A few weeks later, Amanda was mentally preparing herself to tell her sister about how she stole the money from her job. She could already imagine and see the disappointment in Jessica’s eyes. A worried expression appeared on Amanda’s face. Her slender fingers were about to touch and move to the doorknob. Until, she was able to hear an ongoing conversation echoing outside her sister’s hospital door. Slowly, Amanda placed her ear against the wooden door. After a few minutes later, the door opened and Amanda quickly stepped away from the door and to the side. A raised eyebrow was shown on the female’s face, as she blinked in suspicion. Her eyelashes fluttering up and down in the process. Slowly, Amanda entered her sister’s hospital room and observed the room, as well as her ill sister. Amanda noticed Jessica’s pale skin. Earlier, Amanda had spoken to a different nurse of hers. From what the woman had mentioned, Amanda noticed her sister’s frail figure. Jessica’s previous nurse said that she couldn’t eat because of her stomach hurting her around her waist, her cheeks were flushed, her muscles were sore and bothering her, along with the right side of her body bothering her including her right wrist, ankle, elbow, hip, thigh, arm, leg, and knee. Possibly due to the uncomfortable hospital beds. Amanda told her that her sister needed to rest and to exercise, so her body wouldn’t be weak. Jessica reassured Amanda that she was alright, but her throat was hoarse, clearing her throat In the process. Amanda was trying to avoid speaking to her sister too much, especially about money or finances. Her brain was filled with worry and stress.

Answers

Translation:

Amanda trajo² flores y decidió² visitar a su hermana Jessica en el hospital cuando tuvo² un poco de tiempo libre. Jessica estaba¹ sana y en buena forma. Ella solía¹ trabajar en el jardín fuera de su casa. Amanda planeaba¹ invitar a su hermana a ir al cine con ella el sábado. Después de todo, Jessica era¹ como una amiga para Amanda y es su mejor amiga. Hasta que hace poco a Jessica le habían diagnosticado una grave afección cardíaca, que le provocó² un ataque cardíaco.  Estaba¹ muy enferma y con dolor. La única forma de mejorar la salud de Jessica era sometiéndose a una costosa cirugía que ni Amanda ni su familia podían¹ pagar. Como Amanda trabaja en un banco, decidió² robar dinero en las bóvedas del banco para costear la cirugía de Jessica. Las enfermeras informaron² a Jessica sobre su próxima cirugía, sin saber cómo Amanda obtuvo² el dinero. Unas semanas más tarde, Amanda se estaba preparando mentalmente para contarle a su hermana cómo había robado el dinero de su trabajo. Ya podía¹ imaginar y ver la decepción en los ojos de Jessica. Una expresión de preocupación apareció² en el rostro de Amanda. Sus delgados dedos estaban¹ a punto de mover el picaporte de la puerta. Hasta que pudo² escuchar una conversación en curso a través de la puerta de la habitación de su hermana en el hospital. Lentamente, Amanda apoyó² la oreja contra la puerta de madera. Después de unos minutos, la puerta se abrió² y Amanda se apartó² rápidamente de la puerta y se puso² a un lado. Una ceja levantada se mostró² en el rostro de la mujer, mientras parpadeaba suspicazmente. Sus pestañas revoloteando arriba y abajo mientras tanto. Lentamente, Amanda entró² a la habitación de su hermana en el hospital y observó² el cuarto, así como a su hermana enferma. Amanda notó² la piel pálida de Jessica. Antes, Amanda había hablado con una enfermera diferente. Por lo que la mujer había mencionado, Amanda notó² la frágil figura de su hermana.  La enfermera anterior de Jessica dijo² que ella no podía¹ comer debido a que le dolía¹ el estómago alrededor de su cintura,  sus mejillas estaban¹ sonrojadas, sus músculos estaban¹ doloridos y le ********,  todo el lado derecho de su cuerpo le dolía¹, incluyendo su muñeca derecha, tobillo, codo, cadera, muslo, brazo, pierna y rodilla.  Posiblemente debido a las incómodas camas de hospital.  Amanda le dijo² que su hermana necesitaba¹ descansar y hacer ejercicio, para que su cuerpo no se debilitara. Jessica le aseguró² a Amanda que estaba¹ bien, pero que su garganta estaba¹ ronca, aclarándose la garganta mientras tanto. Amanda estaba¹ intentando evitar hablar demasiado con su hermana, especialmente sobre dinero o finanzas. Su cerebro estaba¹ lleno de preocupación y estrés.

¹ imperfect past

² preterite

******** word banned by brainly

[tex]\textit{\textbf{Spymore}}[/tex]

What ingredients can you find in a paella?
A.)Rice, octopus
B.)Beans, cheese
C.)Oranges, canola oil
D.)Corn flour

Answers

a paella can contain octopus and rice

Answer:

A.)Rice, octopus

Explanation:

Paella

Ingredients:

Squid. 50 grams

Prawns. 60 grams

Mussels clean. 80 grams

Cooked octopus. 80 grams

Squid tentacles. 50 gr

Onion girl, diced. 1

Red pepper diced. 1

Garlic fillet. 3 teeth

Olive oil. 5 tbsp

Salt, pepper, oregano and ground chili pepper. satisfaced

Mussels with leaflets. 4

Unpeeled prawns. two

Chopped parsley. a bunch

Saffron. 1 capsule

Fish soup. 1/2 liter

Long thin rice 200 grams

How is it done

Boil the octopus (45 minutes per kilo), let it cool in the water and cut it into pieces.

Boil the squid 25 minutes and divide it into rings.

In a paella, heat the olive oil and saute the onion, pepper and garlic.

Incorporate rice and all seasonings, including saffron.

Pearly the rice 3 minutes and add the squid, octopus and mussels clean. Cover with the broth and cook 8 minutes.

Add shrimp, whole mussels and prawns. Cook 5 more minutes or until the rice is ready.

Garnish with chopped parsley and serve hot.

Look at the clock and choose the correct time in the 24 hour format

Answers

Answer:

B. decisete y trenta y ocho

Explanation:

La avenida 9 de julio __ es la principal calle de la provincia. es una de las principales calles (streets) de Buenos Aires. 2. Esta avenida es conocida como __ la más ancha del mundo. la más larga del mundo. 3. De lado a lado, tiene __ más de 140 metros. menos de 600 pies. 4. Silvina nos va a hablar __ sobre los hospitales de la provincia de Buenos Aires. sobre cómo los argentinos cuidan (take care) de su salud. 5. Ella es golpeada __ por una motocicleta. por una bicicleta. 6. Es atendida __ en el hospital Bernardo Houssay. en la clínica Vicente López.

Answers

1. La avenida 9 de julio es la principal calle de la provincia. es una de las principales calles de Buenos Aires.

2. Esta avenida es conocida como la más ancha del mundo.

3. De lado a lado, tiene más de 140 metros.

4. Silvina nos va a hablar sobre los hospitales de la provincia de Buenos Aires.

5. Ella es golpeada por una motocicleta.

6. Es atendida en el hospital Bernardo Houssay.

1. La avenida 9 de julio es una de las principales calles de Buenos Aires, la capital de Argentina. Es una vía muy importante que atraviesa la ciudad y se considera una de las más significativas de la provincia.

2. Esta avenida es famosa por ser la más ancha del mundo. Conocida por su amplitud, la avenida 9 de julio tiene este reconocimiento debido a su gran cantidad de carriles y su extensión.

3. La amplitud de la avenida 9 de julio es impresionante, con más de 140 metros de ancho. Esta medida la convierte en una de las vías más espaciosas del mundo, proporcionando un amplio espacio para el tráfico y los peatones.

4. Silvina nos va a hablar sobre los hospitales de la provincia de Buenos Aires. Esto implica que ella discutirá los diferentes hospitales ubicados en la provincia, sus servicios, infraestructura y cualquier otro aspecto relevante relacionado con la atención médica en la región.

5. En este contexto, Silvina es golpeada por una motocicleta. Esto sugiere que ella es víctima de un accidente de tránsito en el que una motocicleta la golpea.

6. Después del accidente, Silvina es atendida en el hospital Bernardo Houssay. Este es un hospital reconocido en Buenos Aires, lo que sugiere que ella recibe atención médica de calidad después del incidente.

99 POINTS
TRANSLATE either one in Spanish for me, please don't use any translation apps or websites:


Three things that I would do in the course would be asking questions, searching for information about it, and surfing the web to get more familiar with it.

Or

Three things that I would do in the course is asking questions, searching for information, and visiting websites.

Answers

hopefully this helps i did #2:)

Answer:

"tres cosas que yo haria en el curso de hacer preguntas,buscar por informacion,y visitar sitios de web"

Other Questions
In situations where new technologies are considered complementary to workers, demand for these workers will ________, resulting in ________ in the equilibrium wage. What is P(A and B)? HELPThe paint came off of the top of my laptop. how much would it cost to get it repainted? I have a K12 laptop and i got acetone on the top and it melted the top layer. how much would it cost to get it fixed? which of the following represents supply in labor market. a) banks b) ownersc)workers d) government Solve this system of equations :8x+9y=48-8.5y=-51 What is the first step in developing an outline? brainstorming labeling ordering organizing HELP ASAP PLZ !!!!! Only number 8 plsssss bet no one can get this a polynomial function is shown below: f(x) = x3 - x2 - 9x + 9 which graph best represents the function ? The primary minerals of an igneous rock you are examining are quartz, feldspar, and mica. This rock is probablyA)basaltB)gabbroC)graniteD)peridotite 40 POINTS PLEASE HELP!!!! If someone can do these for me that would be awesome!Ill give lots of points What is the average number of voters per precinct ? What edwin character trait in dust by Charles Grayson? ASAP, The following parallelogram is reflected over the x-axis and then reflected over the y-axis. What are the coordinates of the vertices of the image?(2, 1), (1, -1), (-2, -1), (-1, 1)(1, 2), (-1, 1), (-1, -2), (1, -1)(1,1), (2, -1), (-2, 1), (-1, -1)(1, 1), (-1, 2), (1, -2), (-1, -1) Which of the following plant organs is always included in the root system of a plant? A. roots B. leaves C. stem D. all of these the product of 2 rational numbers is 16/19. if one number is -4/3, find the other Which scenario can be represented using the inequalities below?1.25 < x < 1.5A container of milk costs at least $1.25 but less than $1.50.A student spends at least 1 hour 15 minutes, but no more than 1 hour 30 minutes on homework.A tip added to a restaurant bill is less than or equal to 25% or less than or equal to 50%. The point value of a test item is more than 1.25 points and less than 1.5 points. The _______ is located in the lower anterior floor of the mouth. A. mixed gland B. parotid gland C. sublingual gland D. Stensen's duct In the field of health science, what characteristics are employers not looking for?diligence < wrongintelligence < wrongportabilityreliability Carter's Inaugural Address (Excerpts) President Jimmy Carter (January 20, 1977) For myself and for our Nation, I want to thank my predecessor for all he has done to heal our land This inauguration ceremony marks a new beginning, a new dedication within our Government, and a new spirit among us all. A President may sense and proclaim that new spirit, but only a people can provide it. Two centuries ago, our Nation's birth was a milestone in the long quest for freedom. But the bold and brilliant dream which excited the founders of this Nation still awaits its consummation. I have no new dream to set forth today, but rather urge a fresh faith in the old dream. Ours was the first society openly to define itself in terms of both spirituality and human liberty. It is that unique self-definition which has given us an exceptional appeal, but it also imposes on us a special obligation to take on those moral duties which, when assumed, seem invariably to be in our own best interests. You have given me a great responsibility--to stay close to you, to be worthy of you, and to exemplify what you are. Let us create together a new national spirit of unity and trust. Your strength can compensate for my weakness, and your wisdom can help to minimize my mistakes The American dream endures. We must once again have full faith in our country--and in one another. I believe America can be better. We can be even stronger than before. Let our recent mistakes bring a resurgent commitment to the basic principles of our Nation, for we know that if we despise our own government, we have no future. We recall in special times when we have stood briefly, but magnificently, united. In those times no prize was beyond our grasp. But we cannot dwell upon remembered glory. We cannot afford to drift. We reject the prospect of failure or mediocrity or an inferior quality of life for any person. Our Government must at the same time be both competent and compassionate. We have already found a high degree of personal liberty, and we are now struggling to enhance equality of opportunity. Our commitment to human rights must be absolute, our laws fair, our national beauty preserved; the powerful must not persecute the weak, and human dignity must be enhanced. We have learned that more is not necessarily better, that even our great Nation has its recognized limits, and that we can neither answer all questions nor solve all problems. We cannot afford to do everything, nor can we afford to lack boldness as we meet the future. So, together, in a spirit of individual sacrifice for the common good, we must simply do our best. Our Nation can be strong abroad only if it is strong at home. And we know that the best way to enhance freedom in other lands is to demonstrate here that our democratic system is worthy of emulation. To be true to ourselves, we must be true to others. We will not behave in foreign places so as to violate our rules and standards here at home, for we know that the trust which our Nation earns is essential to our strength. Because we are free, we can never be indifferent to the fate of freedom elsewhere. Our moral sense dictates a clear-cut preference for those societies which share with us an abiding respect for individual human rights. We do not seek to intimidate, but it is clear that a world which others can dominate with impunity would be inhospitable to decency and a threat to the well-being of all people. The world is still engaged in a massive armaments race designed to ensure continuing equivalent strength among potential adversaries. We pledge perseverance and wisdom in our efforts to limit the world's armaments to those necessary for each nation's own domestic safety. And we will move this year a step toward our ultimate goal--the elimination of all nuclear weapons from this Earth. We urge all other people to join us, for success can mean life instead of death. I would hope that the nations of the world might say that we had built a lasting peace, based not on weapons of war but on international policies which reflect our own most precious values. These are not just my goals---and they will not be my accomplishments-but the affirmation of our Nation's continuing moral strength and our belief in an undiminished, ever-expanding American dream. "Two centuries ago, our Nation's birth was a milestone in the long quest for freedom. But the bold and brilliant dream which excited the founders of this Nation still awaits its consummation. I have no new dream to set forth today, but rather urge a fresh faith in the old dream." Judging from the context, "milestone" means A)the finish lineB)the starting pointC)a key and important momentD)an incident of debateable significance