A ella _________interesan los cuadros de Pablo Picasso.

le
te
me

Answers

Answer 1

Answer:

A ella ( LE ) interesan los cuadros de Pablo Picasso.

Explanation:

Answer 2

The answer is le hope this helps!


Related Questions

can anyone help me with the answers

Answers

De acuerdo con la información, las palabras que completan las oraciones son: haya, hay, hay, haya, haya.

¿Cómo completar las oraciones correctamente?

De acuerdo con la información, podemos inferir que para completar las oraciones debemos incluir la forma subjuntiva del verbo hay o la forma indicativa. Entonces las oraciones quedarían así:

Dudamos que haya una fuente de energía nueva.Es cierto que hay mucha destrucción en las selvas tropicales.Es está seguro de que hay una manera de reducir la contaminación.Es imposible que haya vida en el espacio.Es imposible que haya desiertos en la luna.

Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663

#SPJ1

¿Qué frase sería parte del mismo discurso?

En este momento, por un inmerecido golpe de fortuna, soy la voz directa de los poetas de mi raza y la voz indirecta de las nobles lenguas española y portuguesa.

Es, además, un instrumento de lucha por la paz, por la justicia, por los derechos de los que sufren las desigualdades económicas, sociales, culturales y políticas.

Nuestro irreflexivo culto al progreso y los avances mismos de nuestra lucha por dominar a la naturaleza se han convertido en una carrera suicida.

Al finalizar el siglo hemos descubierto que somos parte de un inmenso sistema que va de las plantas y los animales a las células, las moléculas, los átomos y las estrellas.

Answers

Answer:

Es, además, un instrumento de lucha por la paz, por la justicia, por los derechos de los que sufren las desigualdades económicas, sociales, culturales y políticas.

Explanation:

me hace mas sentido . esta hablando de problemas sociales ect

1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea ___________? (1 point) 2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y ___________. (1 point) 3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, ___________? El mío es el 26 A. (1 point) 4. Julio: Estás al lado de mí. ___________ el asiento 26 B. (1 point) 5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la ___________, pero ¿buscaste en la bolsa? (1 point) 6. Susana: ___________ buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está! (1 point) 7. Margarita: Y todos tienen los ______________, ¿verdad? (1 point) 8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos ______________. (1 point) 9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde ______________? (1 point) 10. Susana: ______________ allá a la derecha. ¿No ves al aduanero? (1 point)

Answers

Answer:

1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea estamos?  

2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y diez

3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, Julio? El mío es el 26 A.

4. Julio: Estás al lado de mí. Tengo el asiento 26 B.

5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la mochila, pero ¿buscaste en la bolsa?

6. Susana: Estoy buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está!

7. Margarita: Y todos tienen los pasaportes, ¿verdad?  

8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos bien

9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde está?

10. Susana: Está allá a la derecha. ¿No ves al aduanero?

Explanation:

For a better understanding of the problem, let's give the translation:

1. Pablo: What time do we take off from the track? What airline are we on?

2. July: You know, Pablo. Our flight leaves at three ten

3. Pablo: I'm sorry. I know. What is your seat, Julio? Mine is 26 A.

4. July: You are next to me. I have the seat 26 B.

5. Margarita: Where did you check? You were looking in the backpack, but did you check in the bag?

6. Susana: I'm looking for my driver's license. I need an identification with a photograph, so here it is!

7. Margarita: And everyone has their passports, right?

8. Pablo: I have mine. And all the documents are ok

9. July: We have to go through customs. Where is it?

10. Susana: It's there on the right. Don't you see the customs officer?

Answer:

Explanation:

1. Pablo: ¿A qué hora despegamos de la pista? ¿En qué línea aérea volamos? (1 point)

2. Julio: Ya sabes, Pablo. Nuestro vuelo sale a las tres y media. (1 point)

3. Pablo: Lo siento. Yo sé. ¿Cuál es tu asiento, Julio? El mío es el 26 A. (1 point)

4. Julio: Estás al lado de mí. Me tocó el asiento 26 B. (1 point)

5. Margarita: ¿Dónde buscaste? Estabas buscando en la billetera, pero ¿buscaste en la bolsa? (1 point)

6. Susana: estoy buscando mi permiso de manejar. Necesito una identificación con fotografía. y ¡Aquí está! (1 point)

7. Margarita: Y todos tienen los documentos, ¿verdad? (1 point)

8. Pablo: Tengo el mío. Y todos los documentos para viajar. (1 point)

9. Julio: Tenemos que pasar por la aduana. ¿Dónde se encuentra? (1 point)

10. Susana: está allá a la derecha. ¿No ves al aduanero? (1 point)

¿A qué se debe la frustración de la muchacha?

Answers

Answer:

Le parece que mientras más estudia, más le queda por saber.

Sebastián miró a su alrededor. Él no ___7 ___ dónde estaba. Sólo recordaba que había llegado el día anterior a esta ciudad. La noche era un misterio. Recorrió las calles interminables ___8___ cansarse, y entró en un café oscuro y desierto.

Answers

Answer:::::::::::::::::::::::::::

sabía

Right Answer Please

Lee la frase y escoge la opción correcta para terminar la frase. Read the sentence and choose the correct option to complete the sentence.

Angelina y Ariana ________ la tarea si nosotros ________ más tiempo para explicarla.

A. hacen, tendríamos
B. harían, tuviéramos
C. harían, tendrían
D. habrían, tuvieran

Answers

Answer is B because it’s the one to make more sense

B!!!! Is the answer :)

Last summer you took a trip to a Spanish Speaking country. Write a letter about your trip (in Spanish.)?

1)Where did you go?
2)What did you do?

Respond in 5-6 Spanish sentences--

Thanks in advance--

Answers

Mi vacación a España estaba interesante. Yo me divertí mucho. Quando, mi avión se paró, yo me fui a la hotel en una cuidad cerca. Después de eso, yo me fui al el palacio famoso de el rein y reina. Estaba muy lindo. Yo tire un photo y después me fui a comer. Comí arroz de moro con pollo asado. Mi favorita estaba el flan!

anyone that’s good with spanish can you help i have a ton of these worksheets

Answers

2. bata

3. calientalo

4. entren

5. anaden

6. tiralo

7. hierven

8. pelalo

1. corten

2. preparen

3. freiren

4. proben

5. encendar

¿Qué opina el abuelo sobre la vida moderna?

Answers

Answer:

Que el progreso tecnológico nos ayudará a resolver graves problemas sociales

Creo que el banco me (dar) el préstamo que necesito. Si no salimos inmediatamente, tú y yo (llegar) tarde. Me parece que la frutería (cerrar) pronto. Mañana (nosotros) (decidir) dónde ir de vacaciones. El mes que viene (yo) (leer) tres novelas. Cuando (yo) llegue a casa, te (decir) lo que pienso. Diagnostics_number_6 Verbos Fill in the blanks with the correct nosotros/as commands. Modelo estudiar (affirmative) estudiemos estudiar (negative) no estudiemos irse (affirmative) irse (negative) leer (affirmative) levantarse (affirmative) escribirle (negative)

Answers

Creo que el banco me dará el préstamo que necesito. Si no salimos inmediatamente, tú y yo llegaremos tarde. Me parece que la frutería cerrará pronto. Mañana nosotros decidiremos dónde ir de vacaciones. El mes que viene yo leeré tres novelas. Cuando yo llegue a casa, te diré lo que pienso.

estudiar (affirmative) ↔ estudiemos.

estudiar (negative) ↔ no estudiemos

irse (affirmative)  ↔ vámonos

irse (negative)  ↔ no nos vayamos

leer (affirmative)  ↔ leamos

levantarse (affirmative) ↔ levantémonos.

escribirle (negative) ↔ no le escribamos.

En español, los comandos nosotros se pueden formar usando la forma nosotros del presente de subjuntivo. Para formar comandos afirmativos "nosotros" en español, debes comenzar usando la forma "yo" del verbo en tiempo presente simple y luego eliminar la terminación "-o".

Además, luego debes agregar la terminación "nosotros" apropiada según el patrón de conjugación del verbo en infinitivo, como la siguiente:

-ar

-er

or

-ir

how do i say my friends and i texted alot. we did not talk on the phone. in class we used alot of technoogy. in spanish

Answers

Mis amigos y yo enviamos muchos mensajes. No hablamos por teléfono. En clase usamos mucha tecnología. en español

Answer:

Mis amigos y yo enviamos muchos mensajes de texto. No hablamos por teléfono. en clase usamos mucha tecnología.

Explanation:

does anyone know the answers

Answers

Answer:

Hope it helps

Explanation:

can i get some helpp! whats the answers

Answers

1 salgo

2 conosco

3 digo

4 ofrezco

5 obedesco

6 caigo

7 hago

8 vengo

me pongo for ponerse

salgo for salir

hago for hacer

digo for decir

yw im done lel

what do i circle someone help

Answers

On A 1 ."le 2. "muchos" 3. "le" and "ofreciamos" 4. "nor" 5. "les".

And on B 2. "nos" 3. "te" 4. "les" 5. "me".

Hope it helps!!

please help this is due tomorrow.
En las siguientes oraciones, cambia la posición de los pronombres reflexivos de forma que las oraciones mantengan su sentido. Ten en cuenta la correcta puntuación y acentuación. Sigue el modelo.

Modelo
Nos estamos bañando en la piscina.
Estamos bañándonos en la piscina.


Me tengo que levantar temprano mañana.

Ellos acaban de sentarse.

Ellos vienen a probarse la ropa esta noche.

Daniel se está afeitando.

Patricia va a ponerse muy contenta.

Roberto se está quitando la chaqueta.

Los niños van a lavarse las manos.

Answers

Answer:

In Spanish, there are two forms to use reflective verbs, one is to put the pronoun before the verb ('Nos estamos bañando'), and other is to add the pronoun at the end of the verb ('Estamos bañándonos').

In this exercise, some sentences are in the first form, others in the second form.  You just had to write them in the other form. I highlighted the reflexive pronoun to make it easier to visualize.

Me tengo que levantar temprano mañana.

Tengo que levantarme temprano mañana.

Ellos acaban de sentarse.

Ellos se acaban de sentar.

Ellos vienen a probarse la ropa esta noche.

Ellos se vienen a probar la ropa esta noche.

Daniel se está afeitando.

Daniel está afeitándose.

Patricia va a ponerse muy contenta.

Patricia se va a poner muy contenta.

Roberto se está quitando la chaqueta.

Roberto está quitandose la chaqueta.

Los niños van a lavarse las manos.

Los niños se van a lavar las manos.

The other way to use Reflexive Pronouns in Spanish is:

Tengo que levantarme temprano mañana.Ellos se acaban de sentar.Ellos se vienen a probar la ropa esta noche.Daniel está afeitándose.Patricia se va a poner muy contenta.Roberto está quitándose la chaqueta.Los niños se van a lavar las manos.

Reflexive Pronouns in Spanish.

There are two ways to use reflexive pronouns in Spanish, the first is to use the reflexive pronoun before the first verb of the sentence, before which it would be between the verb and the noun or first if it is an unspoken noun.

The other way is to add it to the end of the main verb, the one that clearly mentions the action performed. Due to the aforementioned, in the exercise the form used by the exercise is visualized and in the sentences the other form is used, to give a complete explanation.

If you want to learn more about Reflexive Pronouns in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/857756?referrer=searchResults

Has anyone completed and passed the Assignment: 16. Test 2: Travel through Argentina in Spanish?

Answers

Answer:

Patagonia,Mate,Tiempo Militar,Las empanadas cortada a cuchillo,Las pampas,Los gauchos,Yerba Mate

Explanation:

Those are all the things that come from argentina, i hope this answer is helpful

really need help with my spanish work

Answers

2 leyoel pediodico, vio

3 pedi una silla de reudas

4 te vististe, sentiste dolor en la espalda

1 tia luisa estaba trayendo un sandwich

2 cristina y julia estaban pideindo ayuda

3 estabas duchando

4 nos etabamos levantando

yw

can anyone help with my spanish homework

Answers

Answer:

yes

Explanation:

Yes fhgggrzxuwrrwfxBvh

does anyone know the answers?

Answers

C:

1.G

2.S

3.S

4.G

5.G

6.S

D:

1.cambiar

2.llevar

3.saques

4.llegar

5.seamos

can anyone give me the answers

Answers

Answer:

2.trabajará

3.vivirá

4.verán

5.sera

6.escribiré

can i get some help with the answers

Answers

1)D

2)C

3)D

4)D

5)C

6)D

for the second part of the sheet.

1) podemos

2) trabajan

3) usa

4) estas

5) quieren

6) destruyen

Choose the false cognate.

Auto- Incorrect
Atlético
Música
Pie

Answers

The answer is pie, pie is foot

Answer:

Pie

Explanation:

1.   Auto - car in both English and Spanish.

2.  Atlético - athletic in both languages.

3.  Música - music in both English and Spanish.

Therefore, the false cognate in this group is "Pie," as it does not have the same meaning in both languages.

how do you say my favorite class was music in spanish

Answers

mi clase favorita era musica

Answer:

mi clase favorita era la música

Explanation:

need help have to rewrite sentence in its preterite tense.

Ramón escribe una carta al director del programa.

Mi tía trabaja de dependienta en un gran almacén.

Comprendo el trabajo de la clase de biología.

La familia de Daniel vive en Argentina.

Virginia y sus amigos comen en el café de la librería.

Los ingenieros terminan la construcción de la tienda en junio.

Cada día llevas ropa muy elegante.

Los turistas caminan, compran y descansan.

Corremos cada día en el parque.

Answers

Answer:

Ramón escribió una carta al director del programa.

Mi tía trabajó de dependienta en un gran almacén.

Comprendí el trabajo de la clase de biología.

La familia de Daniel vivió en Argentina.

Virginia y sus amigos comieron en el café de la librería.

Los ingenieros terminaron la construcción.

Explanation:

The preterite is used to talk about actions that begin and end in the past. In the case of regular verbs, there're two possible endings: one for the verbs that end with "ar", and other for the verbs that end in "er" and "ir". To conjugate regular verbs in the preterite, the ending of the verb must be removed and completed with the correspondent ending. In this exercise the verbs that end with "ar" are:

- trabajar: the preterite for the third person of the singular is trabajó

- terminar: the preterite for the third person of the plural is trabajaron

The verbs that end with "er" and "ir" are:

- comprender: the preterite for the first person of the singular is comprendí

- comer: the preterite for the third person of the plural is comieron.

- escribir: the preterite for the third person of the singular is escribió

- vivir: the preterite for the third person of the singular is vivió

Which term describes the person shown in the picture?​

NEED HELP ASAP!!!!

Answers

Answer: El entrenador

Explanation:  the trainer / the coach

The correct answer is C. El entrenador.

Explanation

"El entrenador" is the Spanish word to refer to "the coach". This means "el entrenador" is a professional who prepares an athlete to improve his performance. They are a fundamental part of the triumph or defeat of the athlete because they control many aspects of the athlete's life such as their hours of sleep, their food (with the help of a nutritionist), their training hours, their competition calendar, between others. Additionally, in the Spanish language "entrenador" is a male noun and its plural form is "los entrenadores".

According to the above, the person in the image is "el entrenador" because he has some papers and a timer, which objects that indicate that he tests the athlete and takes note of his abilities, strengths, and weaknesses to work on that in his training. So, the correct answer is C. El entrenador.

please help me. i am having trouble
Answer the questions in complete sentences using the cues and the preterite tense. use correct capitalization and punctuation.

¿Recibiste tu regalo de cumpleaños? (sí / esta mañana)

¿Completó María (Did María complete) su trabajo? (sí / hoy)

¿Llegaron tus compañeros temprano (early) a clase? (no / tarde)

¿Empezó el curso hoy? (no / ayer)

¿Comieron ustedes en la cafetería de la escuela? (no / un restaurante)

Fill in the blanks with the correct preterite form of the verbs in the list using correct capitalization and punctuation.

Word Bank reference
cerrar comenzar comprar leer llegar

STEVEN: ¿A qué hora tú a clase?

ANNIE: Yo a las 9 de la mañana.

STEVEN: ¿ el libro para la clase de hoy?

ANNIE: Yo a leer pero no lo terminé. ¿Y tú?

STEVEN: La librería muy temprano ayer. Yo el libro esta mañana.

Answers

Answer:

-Si, lo recibí esta mañana

-Si , Lo termino hoy.

-No, ellos llegaron tarde.

-No, el curso empezó ayer.

Explanation:

uhm, okay i don't know if i did this right but i hope it can help you

¿En cuántos días se atraviesa en barco el lago Titicaca?

seven
two
five

Answers

En siete (7) días se atraviesa en barco el lago Titicaca.

Answer:

The answer is seven.

Other Questions
The belief that nature is animated with spirits, gods, or other supernatural beings is Dominique paints faces on annual carnival her goal this year is to earn $100 she spends $15 on supplies and we'll work for 2.5 hours how much will she need to earn in dollars per hour in order to reach your goal Consider the transmutation reaction shown10/5 B + 1/0 n -> 7/3 Li + 4/2 He Which statement best describes the reaction? A) When boron-10 is struck by neutrons, it produces lithium-7 and an alpha particle.B) When boron-10 gives off an alpha particle, it also forms a neutron and lithium-7.C) When lithium-7 absorbs an alpha particle, it forms boron-10 and a neutron.D) When lithium-7 gives off an alpha particle, it also forms a neutron and boron-10.plZ help Read the passage. Excerpt from "A Cooking Revolution: How Clean Energy and Cookstoves Are Saving Lives" by Chef Jos Andrs, June 7, 2016 Cooking: it's a simple act that has brought families around the world together for thousands and thousands of years. As a chef, I can think of few things more beautiful than that. However, I also know how deadly such a simple act can be, not only to our health, but to our environment. Think about it: For Americans, turning on the stove means simply turning a knob or switch. For people living in developing countries, particularly women and children, it means hours of collecting fuels like firewood, dung, or coal to burn in a rudimentary, smoky cookstove or over an open fire. The result is a constant source of toxic smoke that families breathe in daily, causing diseases like child pneumonia, heart disease, and lung cancer, not to mention taking a child away from her education. In fact, diseases caused by smoke from open fires and stoves claim 4.3 million lives every year. That's more than AIDS, malaria, and tuberculosis combined. And the environment suffers, too. When people collect wood every day from their local forests to create charcoal or fuel for wood-burning stoves, it creates an unsustainable pace of deforestation that leads to mudslides, loss of watershed, and other environmental consequences. These stoves also contribute up to 25 percent of black carbon emissions, a pollutant that contributes directly to climate change. You see, from what we cook to how we cook, our food connects with our lives on so many levels. That's why having access to better technology and clean energy for cooking is as equally important as the ingredients in the food being prepared. It's also why I'm proud to support an effort to bring clean cookstoves and fuels to millions of people in developing countries. Together with the United Nations, the U.S. government, and partners around the world, the Global Alliance for Clean Cookstoves focuses on working with local communities and organizations to develop a market for cookstoves and fuels that significantly reduce emissions, cook more efficiently, and fit with local customs and culture.... The Obama administration's investment goes a long way toward achieving our goal of bringing access to clean cookstoves and fuels to 100 million households in places like China, Guatemala, Kenya, and India by 2020. Just last month, India's Prime Minister Narendra Modi announced his plan to connect 50 million Indian families to clean cooking gas over the next three years. This is an important step being taken at an unprecedented scale, and it could help protect the lives of millions, while also improving India's environment. That's powerful, people! Mothers can be healthier. Young girls have more time to go to school. Forests grow again. People can feed themselves without risking their lives to cook a meal. That's what we can accomplish by providing clean cookstoves and fuels. And that's a simple act that can change the world for years and years to come. Which phrase best describes the author's purpose for describing India's plan? A.) to explain why countries are likely to be unable to address the problem without support B.) to provide an example of what one country is doing to address the problems introduced in the article C.) to garner external support and funding to expand India's program beyond the current plan D.) to compare what India is doing with what the United Nations and the United States are doing A cell that develop to form the outer lining of an animals body make up the Mr. McGee mowed 4/5 of his lawn. His three sons finished the mowing. Each son mowed the same amount. How much of the lawn did each son mow? By the early 1960s, scientists agreed that Antarctica should What is the mean of this data set? 12,17,16,10,20,13,14,14,12,12,19,18 Which artificial waterway connects the pacific ocean to the atlantic ocean? HELP PLEASE!!Which cultural traditions are practiced throughout Oceania? options: Artistic wood carvings Tattooing Playing the didgeridoo Storytelling Kente cloth Select all that apply suppose you rolled a six sided number cube 120 times how many times woul you roll a 6 1. Whats the answer to this question? y=2x square root of 2 what are some sensory images used in the first few paragraphs of the scarlet ibis? The graphs of two trigonometric functions, f(x) = 4 cos (0 - 90) and g(x) = 2 cos (0 - 90) + 1, are shown below. The two functions are added together to get a new function A(x). What is the maximum value of A(x)? 6175 Do you think that Odysseus is treated justly by the gods during this part of his journey? find the height of the skyscraper in feet, correct to two decimal places. Tamara invests $8000 in two different accounts. The first account has a simple interest rate of 3% and the second account has a simple interest rate of 2%. How much did she invest in each account if the interest earned in them in the same at the end of one year? PLEASE Show Work/How to solve it (: Dolly, a stay-at-home mother, makes her children breakfast every morning. however, when she came down with the flu, her kids stepped in to make breakfast for her. for dolly, staying in bed is an example of what _________ is an identification document.TO.QuoteB.The visaC.The passportD.The application form