Answer: [tex]18 m/s^{2}[/tex]
Explanation:
According to Newton's second law of motion, the force [tex]F[/tex] exerted on an object (the basketball in this case) is directly proportional to its mass [tex]m[/tex] and acceleration [tex]a[/tex] :
[tex]F=m.a[/tex] (1)
Where:
[tex]F=10.8 N[/tex] is the exerted force
[tex]m=0.6 kg[/tex] is the mass of the basketball
[tex]a[/tex] is the acceleration
Isolating [tex]a[/tex]:
[tex]a=\frac{F}{m}[/tex] (2)
Solving the equation with the given data:
[tex]a=\frac{10.8 N}{0.6kg}[/tex] (3)
[tex]a=18 m/s^{2}[/tex] (4) This is basketball's acceleration
what is Dona Lina's attitude towards native American or Indians?
Answer:
She does not like them because of how they dress.
pati tiene que comprar asientos nuevos para un cine que tiene 55 filas de 35 asientos cada una a ¿cuantos asientos devera comparar?
La cantidad de asientos nuevos que deberá comprar Pati con las especificaciones dadas son:
1925 asientosCálculo de asientos.Para calcular la cantidad de asientos que deberá llevar Pati, simplemente debe multiplicar el número de asientos que contiene cada fila, por el número total de filas dentro del cine, por lo tanto se obtiene:
Número de asientos a comprar = Asientos por fila * Número de filas.Número de asientos a comprar = 35 * 55Número de asientos a comprar = 1925Tras hacer el cálculo, se puede verificar que el número de asientos necesarios es 1925 asientos.
Si quieres ver otros ejercicios de Matemáticas, puedes visitar el siguiente enlace: https://brainly.com/question/25659558?referrer=searchResults
¿Cómo prefiere su sandwich?
Preferir mi sandwich con jamón, por favor.
Prefiero mi sandwich con jamón, por favor.
Prefiero mi sandwich jamón con, por favor.
Preferir mi sandwich con jamón, por favor.
Answer:
the 2nd one
Explanation:
Answer:
Prefiero mi sándwich con jamón, por favor.
Note: “Prefiero” means “I prefer”
Explanation:
Which of the following do you do at school? Voy al recreo; voy a esquiar. Voy al centro comercial; voy al gimnasio. Voy al recreo; toco la guitarra en la clase de música. Voy a un restaurante; voy a esquiar.
Answer: Voy al recreo
Explanation: Voy al recreo porque es mucho divertido y me gusta a hablar con mis amigos tambien
Answer:
Voy al recreo; toco la guitarra en la clase de musica.
Explanation:
translation: I go to recess; i play the guitar in music class.
this is the best answer based on the answer choices.
How do I translate things to spanish
Answer:
Use Google Translate to translate things to Spanish.
Explanation:
Your parents are organizing a trip to South America. Write a short description of what they are going to do. Write two (2) complete Spanish sentences. Include the following details in your description using only material learned from this lesson/course: (4 points)
You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿.
Write one (1) complete sentence to state which country they are going to visit and what time of the year or season they are going to travel. Remember to use the correct form of the verb ir + a + infinitive. (e.g., My parents are going to travel to Chile this spring.)
Write one (1) complete sentence about something that can be found in a city of that country. Remember to use the correct form of the verb estar to talk about location and the correct form of the verb ser to describe. Don´t forget to make your adjective agree with the noun. (e.g., The Plaza de Armas is in Santiago, Chile, and it is impressive.)
Answer:
En febrero, mis padres van a viajar a Brasil. Están muy emocionados pues, van a estar en el famoso Carnaval de Rio de Janeiro. Han empacada mucha ropa y toda colorida, incluso ya están practicando algunas palabras en portugués. Pero, les confieso que mi mayor preocupación es que ¡no saben bailar samba!
Explanation:
Here in this text you can find story about a trip to Brazil. You're parents are going to travel on February and they are travelling to go to the famous Rio do Janeiro Carnival.
Accented and special characters used in the text were:
á in están
é in portugués
ón in preocupación
¡! in ¡no saben bailar samba!
(1) complete sentence to state which country they are going to visit and what time of the year or season they are going to travel
En febrero, mis padres van a viajar a Brasil. Están muy emocionados pues, van a estar en el famoso Carnaval de Rio de Janeiro / On February, my parents are going to travel to Brazil. They're so excited because, they're going to be in the famous Rio do Janeiro Carnaval.Country: Brasil/Brazil - Time of the year: Febrero/ February
Write one (1) complete sentence about something that can be found in a city of that country.
En febrero, mis padres van a viajar a Brasil. Están muy emocionados pues, van a estar en el famoso Carnaval de Rio de Janeirosomething that can be found in a city: famoso Carnaval de Rio de Janeiro
Don´t forget to make your adjective agree with the noun.
Están muy emocionados pues, van a estar en el famoso Carnaval de Rio de Janeiroles confieso que mi mayor preocupación es que ¡no saben bailar samba!In one sentence, state which room is your favorite and why (eg.,
1 My favorite room in the house is the kitchen because I love to eat.)
In spanish
La sala de estar es mi habitación favorita porque me gusta hablar con mi familia.
En español, una oración es un grupo de palabras o frases que comprenden un sujeto y un predicado, típicamente utilizadas por un autor o hablante para transmitir información lógica sobre un tema a una audiencia (lectores u oyentes).
Para seleccionar la palabra adecuada en cada caso, es importante considerar el contexto de la oración y el significado previsto de la palabra a utilizar.
Básicamente, el objetivo de este ejercicio es incorporar la palabra en la oración de manera que se mantenga el contexto general y, si es posible, se mejore o se complemente la descripción.
Lee y escoge la opción con la palabra o palabras correctas para completar la frase. Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.
Quiero viajar por avión a Ecuador y necesito comprar ________. (1 point)
el itinerario
el destino
el boleto
el mar
Answer:
el boleto
Explanation:im latina i was born in cuba and speak and write fluent spanish
im 1000000% sure
What does pelo mean in English
Answer:
It can mean both, fur and hair
Explanation:
Pelo means the popular worf "hair" in English.
What does the word "pelo" mean in English?The word "pelo" translates to "hair" in English. It is commonly used to refer to the strands of protein that grow on the body of humans and animals. Hair serves functions like protection, insulation, and sensory perception.
It also comes in different textures, colors and lengths and is stylanle in various ways to express individuality and cultural identity. Understanding the meaning of "pelo" in English allows for clearer communication when discussing topics related to hair.
Read more about pelo
brainly.com/question/13526217
#SPJ6
Read and choose the option with the correct possessive adjective missing in the blanks to complete the sentences.
–Hola, buenas tardes, eres Óscar. ¿Son la señora Tina y el señor Pedro ________ bisabuelos?
–Hola, sí, ellos son deportistas. ¿Tienes bisabuelos tú?
–No, pero mi amiga Miguelina sí. ¡ ________ bisabuela tiene 100 años!
tu; Sus
tus; Sus
tus; Su
tu; Su
Answer:
tus;su
Explanation:
im colombian :D
Spanish, Study Unit 2 Tape 2, Side B
Choose the correct set of preterit conjugations for the verb dar.
O
doy, das, da, damos, dais, dan
daba, dabas, daba, dábamos, dabais, daban
O
di, diste, dio, dimos, disteis, dieron
dé, daste, dó, damos, dasteis, daron
O
Answer:
C: di, diste, dio, dimos, disteis, dieron
Explanation:
Got it right on Edge 2020, other answer is incorrect.
I need help with this, thanks
Answer:
1. -¿Duermen ustedes en clase de español?
- ¡Claro que no! Nunca dormimos en clase, porque la clase es divertida.
2. - ¿Almuerzas en casa o en el trabajo?
- Generalmente almuerzo en casa con nuestra familia.
3. - ¿Vuelven ustedes al trabajo después de almorzar?
- sí, volvemos a las dos.
4. - ¿Juegan al tenis ustedes los fines de semana?
- A veces jugamos, a veces no.
5. - Antes de un examen, ¿cierran ustedes los libros?
- Claro. Siempre cerramos los libros cuando hay un examen.
6. - ¿Pierden ustedes frecuentemente cuando juegan al básquetbol?
- No, casi nunca perdemos cuando jugamos al básquetbol.
7. - ¿Prefieren ustedes ir al cine por la tarde?
- No, preferimos ir por la mañana con los niños.
8. - ¿Empiezan ustedes las vacaciones en mayo o en junio?
- Normalmente empezamos las vacaciones en junio.
Explanation:
Identifying the narrator and the time that a sentence indicates is the first step that must be taken. this is very important to be able to logically conjugate the verbs, and that these have concordance with what is being expressed
Los hijos de mis hijos son mis?
We can complete the sentence in Spanish using the word "nietos," which means "grandsons," since this question requires knowledge of family vocabulary.
Los hijos de mis hijos son mis nietos.What kind of vocabulary should we know?For this particular question, we must have knowledge of Spanish vocabulary related to family members. Learning vocabulary related to family in Spanish is crucial for effective communication and understanding in personal and social contexts. Here are some key family-related words in Spanish:
Madre - motherPadre - fatherHermano/a - brother/sisterHijo/a - son/daughterAbuelo/a - grandfather/grandmotherTío/a - uncle/auntPrimo/a - cousinEsposo/a - spouseNieto/a - grandson/granddaughterSobrino/a - nephew/nieceUnderstanding these words allows you to discuss family relationships, talk about your own family, inquire about others' families, and engage in conversations about family events and traditions.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ6
Lee y escoge la opción con la conjugación correcta del verbo para completar la frase.
Read and choose the option with the correct verb conjugation for the blank.
Julián, Serena y Ronda
costarricenses y ... ¡muy extrovertidos! (1 point)
01) somos
O2) eres
O 3) soy
4) son
Answer:
01) somos
Explanation:
Julián, Serena y Ronda, costarricenses y SOMOS ¡muy extrovertidos!
Answer:
"Son"
Explanation:
When you're talking about two or more persons you say "son"
Example: They are good students: Ellos son buenos estudiantes .
Select the option with the verb in the correct form of the imperfect tense. Siempre me encanta los cantantes y sus canciones.
Siempre me encantaba los cantantes y sus canciones.
Siempre me encantaban los cantantes y sus canciones.
Siempre me encantas los cantantes y sus canciones.
Answer:
Siempre me encantaban los cantantes y sus canciones.Explanation:
The imperfect tense is used to talk about the past or about something that was being done but was not terminated.
The verb in the given sentence is encantar, which might be translated as love, meaning liking very much.
Regular imperfect verbs change the ending in this way:
Subject Verbs that end in - ar -Verbs that end in - er or -ir
yo -aba -ía
tú -abas -ías
él, ella, usted -aba -ía
nosotros -ábamos -íamos
vosotros -abais -íais
ustedes -aban -ían
ellos, ellas -aban -ían
Hence, the verb encantar (which ends in -ar) changes to encantaba, encantabas, encantábamos, encantabais, or encantaban.
Here, you want to say "I always loved the singers and their songs", using Spanish imperfect tense.
Since, you loved several (more than one) singers and and their songs, you have to use plural, which is encantaban, and the complete sentence is "Siempre me encantaban los cantantes y sus canciones".
Answer:
Siempre me encantaban los cantantes y sus canciones
Explanation:
Cuando dos equipos de fútbol juegan un partido y meten el mismo número de goles,
(A) pierden el campeonato
(B) llevan el uniforme
(C) están empatados
(D) ganan un premio
Answer:
The right answer is C. Están empatados.
Explanation:
When we play a soccer game if at the end of the game times both teams have the same amount of goals, it is considered as a draw.
What is found in a typical menu in Guavate?
You'll find lechonera after lechonera serving slow-roasted whole pork (also chicken), heaping portions of rice and pigeon peas, yuca al mojo, mofongo, and other traditional Puerto Rican dishes. The lechón asado was declared a Puerto Rican gastronomic heritage.
Follow the example and practice the present tense:
Taime va a Chicago.
11. Jaime / ir / a Chicago.
12. Yo / ver / las películas nuevas.
13. Sara y Daniel / decir / muchos chistes.
14. Nosotros / hacer / la tarea.
15. Tú / venir / conmigo al supermercado.
16. Yo / dar / una fiesta en mi casa.
17. Ellos / conocer / al alcalde.
18. Dra. Laura / conducir / un Mercedes.
19. Uds, no / oír / el ruido afuera.
20. El metro / salir / a las cinco y media.
Answer:
11. Jaime va a Chicago.
12. Yo veo películas nuevas.
13. Sara y Daniel dicen muchos chistes.
14. Nosotros hacemos la tarea.
15. Tú vas conmigo al supermercado.
16. Yo doy una fiesta en mi casa.
17. Ellos conocen al alcalde.
18. Dra. Laura conduce un Mercedes.
19. Uds, no oyen el ruido afuera.
20. El metro sale a las cinco y media.
Explanation:
Identifying the narrator and the time that a sentence indicates is the first step that must be taken. this is very important to be able to logically conjugate the verbs, and that these have concordance with what is being expressed
Choose the correct word.
1.Una persona que piensa volver a la misma estación debe comprar (un boleto de ida:
vuelta, un boleto sencillo).
2. Otra palabra que significa «ventanilla» es (venta, boletería).
3. Venden periódicos y revistas en (la ventanilla, el quiosco).
4. El precio del boleto es (la tarifa, la clase).
5. Victoria esperó el tren en (el andén, el quiosco).
6. La sala de espera está en (el hall, la vía) de la estación.
7. ¿En primera clase o en (segunda, vuelta)?
Answer:
1. vuelta
2. boletería
3. el quiosco
4. la tarifa
5. el andén
6. el hall
7. segunda
Explanation:
¿Por qué está Miguel tan nervioso al principio del relato?
Translate the following sentences into Spanish, remembering to use the future tense.
1. If the team doesn't practice harder, they will lose the game.
2. I will come tomorrow.
3. I will feel a lot better after the test.
Answer:
1. Si el equipo no practica más, perderá el juego.
2.Volveré mañana.
3. Me sentiré mucho mejor después de la prueba.
Have a good day!
What formal command would you use with your professor for the verb limpiar?
Limpiamos
Limpian
Limpias
Limpie
llena los espacios en blanco, de acuerdo con el contexto de la oración, con las palabras de vocabulario de la lectura: who tryna answer this tho??
No hablo muy bien el español, así que no pude ayudarte. Lo siento
Complete each sentence.
1. Yo
2. Él
3. Nosotros
4. Tú
5. Yo
6. Ellos
7. ¿Ustedes
8. Nosotros
que estudi m ucho.
a com algo.
de tom un examen.
que recib_ notas buenas.
de aprend algo nuevo.
-que est aquí.
La viv_ en España?
de recib una sorpresa.
____________ es un modo de transporte, como un coche.
El hueso roto
Sentirse mal
La cita
La ambulancia
Answer:
La ambulancia es un modo de transporte, como un coche.
Explanation:
La ambulancia = The ambulance
El hueso roto = Broken bone
Sentirse mal = Feel bad
La cita = Quote
Answer:
D
Explanation:
Lee y escoge la opción con la palabra o palabras correctas para completar la frase. Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.
Cuando voy a la playa me encanta nadar en el agua ________. (1 point)
del mar
de la arena
de la piscina
del sol
The correct word to fill the sentence in Spanish, keeping the sense and the meaning of the sentence is: del mar.
How to identify the Correct Word?To select the correct word in each case, the context of the sentence and the meaning of the word to be used must be followed, in such a way that once the word is incorporated into said sentence, its general context does not change but on the contrary, it looks better described or complemented.
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/20406091
mi mama quiere decorar el baño ybpara ello necesita comprar 882 ceramicas que vienen en 9 cajas iguales ¿cuantas ceramica viene en cada caja?
Answer: 98
ceramicas en cada caja
Answer: 98 en cada casilla solo tienes que dividir 882/9 = 98
Explanation:
Help me and you get my number ;3
El garaje donde vive la familia de Panchito es pequeño y oscuro. No tiene ventanas y solo una pequeña puerta para entrar. El suelo es de tierra y las paredes están llenas de grietas. Hay una pequeña estufa de leña para cocinar y una cama donde duermen todos juntos.
Roberto y Panchito tienen que tener cuidado cuando ven el autobús porque no tienen dinero para pagar el pasaje. Si el conductor los ve, los puede bajar del autobús.
Panchito y Roberto no asisten a la escuela porque no tienen dinero para pagar la matrícula.
Cuando la mujer en la oficina de la escuela le pregunta a Panchito si quiere ir a la escuela, él le dice que sí, pero que no tiene dinero para pagar.
Other side to the Spanish
Answer:
D
1. las manos/pregunta
2. atención/profesor
3. él(el profesor)/ellos(los alumnos)
4. da/toman
5. buena/mala
6. pantalón/camisa
7. pollera/camisa
E
lo que lleva un muchacho
pantalón, camisa, corbata, cinturón, medias, zapatos.
lo que lleva una muchacha
polleras, camisa, aros, collar, medias, maquillaje
materiales escolares
borrador, carpeta, lapices, birome, regla, resaltador, cartuchera, corrector.
Explanation:
I´ll try to help by giving you the most common vocabulary used for these activities.
Translation:
D
1. hands/question
2. attention/teacher
3. he (the teacher) / they (the students)
4. gives/take
5. good/bad
6. trousers/shirt
7. skirt/shirt
E
what a boy wears
pants, shirt, tie, belt, socks, shoes.
what a girl wears
skirts, shirt, earrings, necklace, socks, makeup
school supplies
eraser, folder, pencils, pencil, ruler, highlighter, pencil case, corrector pen.