5.04 Choose the phrase that is correct for the blank above

Tous les jours je _________ en noir.
m'habillais
me suis habillé

Hier, je____________ au stade.
allais
suis allé

Il _______ froid au Canada en janvier.
faisait
a fait

Nous _______ faim le soir après le ski.
avions
avons eu

Quand tu étais petit, le matin tu _______ à l'école et après tu _______ un film.
étais, voyais
est allé, a vu

Ils _______ le français en France l'année dernière.
étudiaient
ont étudié

Je mangeais quand tu ______.
téléphonais
as téléphoné

Vous _________ cinq chiens en 2002.
aviez
avez eu

Le premier jour, nous _________ le musée du Louvre.
visitions
avons visité

Il _______ minuit quand ils sont rentrés.
était
a été

Answers

Answer 1

Salut !

Question

Choose the phrase that is correct for the blank above

Tous les jours je _________ en noir.

m'habillais

Hier, je____________ au stade.

suis allé

Il _______ froid au Canada en janvier.

a fait

Nous _______ faim le soir après le ski.

avions

Quand tu étais petit, le matin tu _______ à l'école et après tu _______ un film.

étais, voyais

Ils _______ le français en France l'année dernière.

ont étudié

Je mangeais quand tu ______.

as téléphoné

Vous _________ cinq chiens en 2002.

aviez

Le premier jour, nous _________ le musée du Louvre.

avons visité

Il _______ minuit quand ils sont rentrés.

était

Answer 2

Bonjour

1- Tous les jours je m'habillais en noir.

2- Hier, je suis allé au stade.

3- Il faisait froid au Canada en janvier.

4- Nous avons eu faim le soir après le ski.

5- Quand tu étais petit, le matin tu allais à l'école et après tu voyais un film.

6- Ils étudiaient le français l'année dernière.

7- Je mangeais quand tu as téléphoné.

8- Vous aviez cinq chiens en 2002.

9- Le premier jour, nous avons visité le Louvre.

10- Il était minuit quand ils sont rentrés.

I'd like to explain but as a French guy, I just can't !!!!!

all  I can say for sur is for n°7 and 8 = i'ts exactly as your preterit be + -ing (progressive) + preterit simple.

1- every day = repeted, habitual actions

2- hier = yesterday = near past

3- en janvier  =  it is always cold in Canada, it's something usual so -- imparfait . (if the sentence had been = il -- en août = so it would have been = il a fait froid au Canada en août .. because it's unsual)

4- near past

5- when you were .. --> it's in the past and over

6- l'année dernière = last year =  past ==> it's over

7- je mangeais quand tu as téléphoné = same as in English.. you were doing something, when it happened

8- en 2002 == again, it was a long time ago, it's over, no relation with today

9- le premier jour = it has a connection with the present..--> passé composé

10- ...quand ils sont rentrés = as in English; you use both tenses

did my best to try to explain, knowing that sometimes, we (when talking every day, we don't sometimes respect our grammar rules !!!!!) . But I tried to follow our french rules !!!!!

Related Questions

Quelle librairie vend les livres ________ ( + intéressants)?

Answers

Bonjour

Quelle librairie vend les livres les plus intéressants ?

Which bookstore sells the most interesting books ?

Salut !

Quelle librairie vend les livres les plus intéressants ?

Quel fleuve coule dans la Manche?

Answers

C'est la Seine qui fait.

Bonjour

La Seine se jette dans la Manche.

that's how we say in French ... we don't say "coule" ..

the Seine flows into the English Channel

Conjugue le verbe danser à la deuxième personne du pluriel. (Conjugate the verb: danser in the second person of the plural.

Answers

Bonjour !

Conjugaison du verbe "danser" au présent :

Je danse

Tu danses

Il,elle,on danse

Nous dansons (1ere personne du pluriel)

Vous dansez

Ils,elles dansent

Je = 1ere personne du singulier

Tu : 2ème pers. du singulier

Il,elle, on : 3ième personne du singulier

Nous : 1ere pers. du pluriel

Vous : 2ème pers. du pluriel

Ils, elles : 3ème pers. du pluriel

Bonjour

danser  à la deuxième personne du pluriel

vous dansez

DANSER

je danse           (I dance)

tu danses          (you dance)

il/elle/on danse  (he/she/it dances)

nous dansons     (we dance)

vous dansez       (you dance : plural 'vous' 2nd pers. plural and formal 'tu')

ils/elles dansent   (they dance)

C'est le nom des montagnes où on peut faire du ski:

C'est le berceau de l'horlogerie:

C'est le pays d'origine des horlogers qui s'installent en Franche-Comté:

Ce sont les sources d'inspiration pour les toits de Bourgogne:

C'est la ville où se situe l'Hôtel-Dieu:

C'est la ville où est né Louis Pasteur:

C'est la ville où se trouve l'Institut Pasteur:

Ce sont les lieux où se situent les filiales de l'Institut Pasteur

Answers

Bonjour

1- Les Alpes sont les montagnes où l'on peut faire du ski . (Les Pyrénées, les Vosges, le Jura et le Massif Central as well)

2- C'est le berceau de l'horologerie

Genève (in Switzerland)

3- C'est le pays d'origine des horlogers de Franche Comté

la Suisse (Switrzerlan) then they came in Besançon, Franche Comté in France

4- Ce sont les sources d'inspirations pour les toits de Bourgogne... ?????

?????? les tuiles en terre cuite vernissées, l'art Cistercien, les Hospices de Beaune, les toits polychromes could be origated from Normandie ...

5- L'Hôtel Dieu est un hôpital à Paris.

6- Louis Pasteur est né à Dole dans le Jura en France

7- L'Institut Pasteur se trouve à Paris dans le 15e arrondissement

8- Les lieux des filliales de l'Institut Pasteur. Seul l'Institut Pasteur de Paris a le droit légal de porter ce nom. Mais il existe un réseau internationales dans de nombreuses villes.... do you need all the city names ??? I'll tell you in comment.. I'm not sure of what you're asking for ...

what are questions to ask in french 1b to ask my pen pal about his two favorite shows?

Mes émissions préférées sont les feuilletons policiers et les émissions de sports. J'adore regarder les matchs de rugby et les compétions de tennis. Mon feuilleton favori est Cold Case. Quand je ne regarde pas la télé, j'aime aller au terrain de sport et jouer au basket. Je fais partie d'une bonne équipe.Et toi, est-ce que tu fais partie d'une équipe? Quel sport?

Answers

Bonjour !!

- question ==>

Quelles sont tes émissions préférées à la télévision?

What are your favorite TV show ?

answer : Mes émissions  préférées sont les feuilletons policiers et les émissions de sport.

- question ==>

Quel est ton feuilleton policier favori ?

/OR

Comment s'appelle ton feuilleton policier favori ?

what is your favorite TV crime series ? /OR / what's the name of your favorite TV crime series?

answer : Mon feuilleton  favori est Cold Case.

- question ==>

Quelles émissions de sport est-ce que tu regardes ?

which sports programs do you look at ?

OR

Quelles émissions de sports est-ce que tu a-d-o-r-e-s regarder ?

Which sports programs do you love to look at ?

answer : j'a-d-o-r-e   regarder les matchs de rugby et les compétitions de tennis.

HAPPY NEW YEAR ☺

Salut !

Quelles sont tes émissions préférées à la télévision?

Mes émissions  préférées sont les feuilletons policiers et les émissions de sport.

Quelles émissions de sport est-ce que tu préfères?

J'adore regarder les matchs de rugby et les compétitions de tennis.

BONNE ET HEUREUSE ANNEE 2019 !

Other Questions
Which was the original purpose of the Freedmans Bureau?A. to ensure the civil rights of freed slavesB. to look after refugees, freed slaves, and abandoned landsC. to provide education for the children of freed slaves Which sequence is geometric and has `1/4` as its fifth term and `1/2` as the common ratio? A line has a Y-intercept of 6 and a slope of 8. What is its equation in slope-intercept form? 3m+5=8 help plz on math The ___________ of ocean water depends on the amount of salt dissolved in it and its temperature. A. polarity B. density C. reactivity D. conductivity i can list grievances in the declaration of independence The ________ concerning blacks test is a projective test designed to be culturally relevant to african-americans, using images that relate to african-american culture. question 8 options:a. contemporary stereotypesb. contemporized-themesc. cultural themesd. thematic subjects Peter notices that his eight-year-old daughter frequently mentions the unusual habits of a new boy, who is from a different culture, at her school. What action should Peter take?A. ask his daughter to stay away from the new boyB. raise an issue with the school administrators over admitting students from another cultureC. encourage his daughter to make friends the new boyD. meet the new boys parents and tell them to keep their kid away from his daughterE. not bother much with the new boy because he is from a different culture The electronic configuration of an element is 1s22s22p5. How many valence electrons does it have? 4 5 7 9 Using the rule of 72, t=72/r, how long will it take for the principal to double with an annual compound interest rate of 6%? What makes Clifford feel young again? a. Being in his own room at the house c. The smell of the rose in the garden b. Eating Hepzibah's special breakfast d. Drinking from Maule's well HELP ME PLZZZIn the simulation, which objects played the role of the sunlight, Earth, and Moon? In the 1500s, African societies were better than their European counterparts at_____. Select the best answer from the choices provided. A. Practicing the same customs and beliefs across the whole continent B. Trading complex technologies with people around the world C. Using tradition to preserve many diverse customs and cultures D. Developing huge kingdoms that were politically and culturally united the effects of the widespreed unemployment during the great depression what is the value of the sum? Drag and drop the answer into the box to match the sum with its value. -3/8 + 5/16. Answer Choices----------- -11/16, -1/16, 1/16, 1/4, 11/16. Julia has 2 identical rooms in her house. If each room measures 8 fee on one side and 12 feet on another, what is the total area of the rooms? When stress becomes too much to handle on your own,which should you consider as your text option? Find the value of 7v-10 given that -11v-7=4. Simplify your answer as much as possible. identify the value of p. Help Please!! Name the country from which Beowulf comes from ? Steam Workshop Downloader